Jakie ksiazki? - strategia zyciowa dlugo i krotkoterminowa

1. Data: 2002-06-06 13:45:46

Temat: Jakie ksiazki? - strategia zyciowa dlugo i krotkoterminowa
Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chetnie przeczytam ksiazki ktore mi polecicie na temat zyciowej strategii dlugo
i krotkoterminowej, planowania czasu, wytyczaniu celow itp. Chodzi mi o wnioski
i syntetyczne wskazowki do dzialania. Mozna tez napisac co od siebie (oprocz
luz zamiast tytulow ksiazek).
hans1

1. Data: 2002-06-06 14:43:14

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@p...onet.pl napisał(a):

> Chetnie przeczytam ksiazki ktore mi polecicie na temat zyciowej strategii dlugo
> i krotkoterminowej, planowania czasu, wytyczaniu celow itp. Chodzi mi o wnioski
<...>

zdaje sie ze w polsce sie tego nie praktykuje.. moze na szczescie.
marsel

1. Data: 2002-06-06 14:59:18

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wnioski
> i syntetyczne wskazowki do dzialania. Mozna tez napisac co od siebie

Polecam ksiazki z zakresu zarzadzania. Moze byc, ze kwestie nie dotycza
bezposrednio zwiazanych z zyciem codziennym, ale organizacyjnym. Latwo
jednak zaimplementowac pewne techniki i wdrozyc w zycie. Np. zarzadzanie
czasem = mniejszy stres i wieksza satysfakcja (ale ma sie to nijak do
efektywnosci dzialania:), zarzadzanie przez ustanawianie celow (nazwa mowi
sama za siebie, a zamiast misji: dotrzec z ryzem Uncle Ben's do wszystkich
ludzi na swiecie, moze byc: zostac prezydentem :)... Wszystko kwestia
kreatywnosci i dostrzezeniu analogii...

Andre

1. Data: 2002-06-06 17:29:30

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mi o wnioski
> i syntetyczne wskazowki do dzialania. Mozna tez napisac co od siebie

Helena Keller "Moje życie".
Dorrit

1. Data: 2002-06-06 18:11:52

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sama za siebie, a zamiast misji: dotrzec z ryzem Uncle Ben's do wszystkich
> ludzi na swiecie, moze byc: zostac prezydentem :)... Wszystko kwestia

hans1: Ale koncentracja na celach czesto oznacza wiekszy stres. Zwlaszcza
jezeli chodzi o cele wymagajace dlugotrwalych i wytezonych dzialan w warunkach
niepewnosci co do ostatecznego rezultatu. Czesto tez pojawiaja sie watpliwosci
czy wysilek jest oplacalny albo czy cel jest wlasciwy. Takze inni ludzie moga
odciagac nas w kierunku realizacji ich celow a nie naszych. A moze lepiej nie
wyznaczac sobie zadnych celow tylko trwac w pozycji lotosu jak mistrz zen?

1. Data: 2002-06-06 18:35:24

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hans1: Ale koncentracja na celach czesto oznacza wiekszy stres.

Mowie o zarzadzaniu przez cele. Tworzy sie cala hierarchie celow, planuje,
ustala strategie, taktyke, itd. Nie wnioskuj z samej nazwy. Dowiedz sie co
to jest, jesli interesuje Cie to, o co pytales, a potem podyskutujemy.

Andre

1. Data: 2002-06-06 19:56:31

Od: "Ellegon" <E...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chyba nie da sie nie miec rzadnych celow.
Czym by bylo wtedy zycie ?
Wedlug mnie pewnego rodzaju pustka bo nie majac celow nie musisz "zmuszac
sie do dzialania".
A co do zen to nawet mistrz zen ma jakis cel np osiagniecie "doskonalosci" w
tym co robi, zespolenie sie z wszechswiatem. A poza tym medytowania calymi
dniami nie jest takie latwe, no i trzeba z czegos zyc.

Pozdrowienia
Ellegon

1. Data: 2002-06-06 22:28:59

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> <...>
> [...]
warunkach
> niepewnosci co do ostatecznego rezultatu.

no wiesz... troche to smiesznie w moich uszach zabrzmiało.. to niby
jakiego celu mozemy byc pewni? bo po co cos traktowac jako cel i sie
wysilac, skoro i tak bysmy to osiągnęli?

> Czesto tez pojawiaja sie watpliwosci
> czy wysilek jest oplacalny albo czy cel jest wlasciwy.

a to juz racja, imo na rozwazaniu takich własnie watpliwosci polega
'celowanie'

> Takze inni ludzie moga
> odciagac nas w kierunku realizacji ich celow a nie naszych.

i vice versa. żyjemy w społeczeństwie. można to tez potraktować w ten
sposób, ze my pomagamy im osiągnąć ich cele, a oni nam nasze. jeśli cele
nie są zbyt rozbieżne, to opłaca się to obu stronom.

Marsel

1. Data: 2002-06-07 04:50:11

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustala strategie, taktyke, itd. Nie wnioskuj z samej nazwy. Dowiedz sie co
> to jest, jesli interesuje Cie to, o co pytales, a potem podyskutujemy.

Masz na mysli takze zarzadzanie sobą? Chetnie sie dowiem co to jest zarzadzanie
przez cele. Może polecisz mi jakies ksiazki?
A tak na marginesie zauważyłem że nawet jezeli o czyms przeczytam i nawet się z
tym zgadzam to trudno jest mi to wykorzystywać w praktyce. Może dlatego że w
życiu bardziej kierujemy się emocjami niż rozumem? Często odczuwam dyskomfort
lub ulegam roznym bodzcom z otoczenia ktore odciagaja mnie od tego co chcialem
robic wczesniej. Jak sobie z tym radzic?
hans1

1. Data: 2002-06-07 08:40:19

Od: "PowerBox" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np. zarzadzanie
> czasem = mniejszy stres i wieksza satysfakcja (ale ma sie to nijak do
> efektywnosci dzialania:),

- to się już nie nazywa "zarządzanie czasem", bo czasem zasadniczo nie można
zarządzać, ale zarządzaniem czynnościami. Do tego potrzebna jest
dyscyplina -stąd dla większości ludzi ma się to nijak do efektywności
działania :)

P.S. chodzi mi o wybór czynności a nie o sam techniczny sposób ich
przeprowadzania.

Problem z polskimi ogonkami w OE
odp krótka
depresja równiejsza