Jakie kwiatki na rabat

81. Data: 2005-02-05 19:49:27

Temat: Re: Jakie kwiatki na rabat
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Feb 2005 19:19:16 +0100, Teresa napisał(a):

> trafiła się też rechotka i taka
> co lubi siedzieć na winogronie:-)

To musi być wielce zabawna żabka, sorry nie mogłam się powstrzymać:D

Pozdrawiam
Marta

82. Data: 2005-02-05 19:58:53

Temat: Re: Jakie kwiatki ->Akanty
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwiaty? Do kolumn? Ten akant to ma jakieś ciekawe właściwości...

Tak, akant długolistny Acanthus hungaricus.

http://www.republika.pl/szejul/images/002.jpg

Jak w opisie, roślina dekoracyjna z liści i kwiatów !!!

Serdecznie Miłka

83. Data: 2005-02-05 20:00:34

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zacytuje "Akant długolistny (Acanthus),rodzaj z rodziny akantowatych
> (Acanthaceae),śródziemnomorske byliny lub krzewy o różowych kwiatach w ..
>
> Tak wyczytałam w encyklopedi ,jeszcze wtedy nie znałam gogli.
> Wszyscy chyba zaczynaliśmy od  wiedzy książkowej.

Przepraszam, dopiero teraz sprawdzilam [len jestem!!]
Akant krzew to A.arboreus, A.ilicifolius
Pozdrawiam, Krystyna

84. Data: 2005-02-05 20:02:41

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwiaty? Do kolumn? Ten akant to ma jakieś ciekawe właściwości...

A tu kolumna

http://www.zakupin.pl/cgi-bin/show.pl?cl=180&pr=1472
22&ss=10949705&pin=25319
30928036&cat=8450,564&mod=01

Serdecznie Miłka

85. Data: 2005-02-05 20:03:03

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To musi być wielce zabawna żabka, sorry nie mogłam się powstrzymać:D

Dla mnie też ciekawa,ale faktycznie siedzi gdzieś zawsze na wysokości i
rechocze:-)
http://plazy.w.interia.pl/rz_drzew.html

Jak się Tobie podoba?

Pozdrawiam TeresaR

86. Data: 2005-02-05 20:05:34

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie też ciekawa,ale faktycznie siedzi gdzieś zawsze na wysokości i
> rechocze:-)
> http://plazy.w.interia.pl/rz_drzew.html

Ja też mam taką rezydentkę i nie mogę spać po nocach bo tak "hałasuje"
;-) I żadne gwizdy i klaskanie nie pomaga, to chyba jakiś zakochany książę
!!!

Serdecznie Miłka

87. Data: 2005-02-05 20:08:05

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak wyczytałam w encyklopedii ,jeszcze wtedy nie znałam gogli.
> Wszyscy chyba zaczynaliśmy od wiedzy książkowej.
>
> Pozdrawiam TeresaR

Myślę że można go uważać za półkrzew. Ten akant który widziałam był na
prawdę okazały !!!

Serdecznie Miłka

88. Data: 2005-02-05 20:45:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

| A tu kolumna

http://www.zakupin.pl/cgi-bin/show.pl?cl=180&pr=1472
22&ss=10949705&pin=25319
| 30928036&cat=8450,564&mod=01

Och Miłko, Miłko....nie wiem, może teraz czegoś innego uczą...ale
zwieńczenia kolumn w stylu korynckim wzorowane czy stylizowane są na
_liście_ akantu. Nie na _kwiaty_!!! Chba jest drobna różnica?

Pozdrawiam, Basia.

89. Data: 2005-02-05 20:54:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Właśnie, ja sięgnęłam po Wielką Encyklopedię Roślin Ogrodowych, sygnowaną
przez RHS. Wolę książki od googli, aczkolwiek te drugie są szybsze, a nie
wszyscy dysponują literaturą.

| Przepraszam, dopiero teraz sprawdzilam [len jestem!!]
| Akant krzew to A.arboreus, A.ilicifolius

Ilicifolius znalazłam, czy to krzew czy drewniejca bylina? To będzie musiała
Ewa Sz. rozstrzygnąć...Ale roślina ze strefy tropikalnej w naszych ogrodach
nie urośnie na pewno i nie musimy się nią przejmować:-)

Pozdrawiam, Basia.

90. Data: 2005-02-05 21:24:23

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Feb 2005 21:03:03 +0100, Teresa napisał(a):

> Dla mnie też ciekawa,ale faktycznie siedzi gdzieś zawsze na wysokości i
> rechocze:-)
> http://plazy.w.interia.pl/rz_drzew.html
>
> Jak się Tobie podoba?

Śliczna jak wszystkie rzekotki:)