Re: Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.

From: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.
Date: Thu, 28 Dec 2006 11:13:03 +0100

Użytkownik "Paweł Marciniak" raczył napisać:

> Moje pytanie odnosi się głównie do sztućców matowych /np. z IKEI/, na
> których jest napisane, że moga być myte w zmywarce. Jednak natknąłem
> się na parę opinii /nie wiem czy prawdziwych/, iż nie jest polecane
> mycie ich w zmywarce. Kolejne pytanie: czy wszystkie naczynia bez
> zdobień można myć w zmywarce?
> Z góry dzięki za odpowiedź.

Sztućce z Ikei można myć w zmywarce, ale zachodzą rdzawymi plamkami. Chińska
stal. Jakbyś przeszukał grupę, napewno byś znalazł. Jeśli chodzi o to, czego
nie można myć w zmywarce, to na pewno nie myj aluminium i miedzi. Generalnie
_przeczytaj_instrukcję_zmywarki_.
Zdobienia... Z tym też dziwna sprawa, bo na przykład mamy talerzyki, które
codziennie używamy i wyglądają jak nowe, a u cioci *te*same* talerzyki są
już dawno białe. Inne środki? Inna zmywarka? Nie wiadomo. Duralexy i inne
tworzywa szkłopodobne się pewnie będą rysowały. Czasem gładkie gliniane
szkliwione naczynia są długo jak nowe, czasem się porysują.
Czy coś wolno myć? Czytać, pytać, myśleć. A najlepiej do codziennego użytku
kupić coś, co na pewno myć można.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Ideał arystokratyczny wymaga realnego panowania lepszych, demokracja -
formalnego panowania wszystkich. (Mikołaj Bierdiejew)