Jan były Maria R. i jego pech :)

1. Data: 2009-06-05 08:32:20

Temat: Jan były Maria R. i jego pech :)
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/rokita-przynosi-pec
ha_99192.html

2. Data: 2009-06-05 09:30:23

Temat: Re: Jan były Maria R. i jego pech :)
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości
news:h0al6m$ne5$1@news.onet.pl...
> http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/rokita-przynosi-pec
ha_99192.html

Ja bym ten :-) w temacie skasował. Poważnie. Przyciągamy do siebie pewnych
ludzi, zdarzenia. On przyciąga coś takiego.
pozdrawiam

Chiron

3. Data: 2009-06-05 10:27:19

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym zamieniła słowo "przyciagamy" na "prowokujemy".

Zobacz, Pan R. nie przyciągnął awantury w samolocie, on ją sprowokował.

Tak samo prowokujemy dużo innych upierdliwości zycia. Zamiast wygładzać
różne zmarszczki, żeby sunęło jak po maśle, dokładamy swoje 3 grosze
prowokując późniejsze reakcje
Czyli np. zamiast wykazać się odrobiną mądrości, którą przecież deklarujemy,
i nie wdawać się w głupie (tzn. bezcelowe) awanturki, rozpętujemy małe,
niepotrzebne burze pod hasłem "a bo co!". Tylko że takie drobiazgi są jak
okruchy w kółku zebatym. Zgrzytają niemiłosiernie.
Co innego wdać się w prawdziwą rozróbę, gdy jest to konieczne i wymaga
odwagi, a co innego plaskać ozorem.

Myślę, że słowo "przyciągamy" jest o tyle nie na miejscu, że gubi łańcuch
przyczynowo skutkowy, czyli zdejmuje z nas odpowiedzialność. I w sumie
dlatego zareagowałam :-)))))).

M.

4. Data: 2009-06-05 10:43:35

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <e...@o...eu>

> [...]
>
> Ja bym ten :-) w temacie skasował. Poważnie. Przyciągamy do siebie
> pewnych ludzi, zdarzenia. On przyciąga coś takiego.

Ale nie jesteś R*naldem?

Saulo

5. Data: 2009-06-06 07:50:09

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Myślę, że słowo "przyciągamy" jest o tyle nie na miejscu, że gubi łańcuch
> przyczynowo skutkowy, czyli zdejmuje z nas odpowiedzialność. I w sumie

To bardzo ważne: to my przyciągamy zdarzenia. Robimy to na ogół
nieświadomie. "Dzień świra" to IMHO świetny przykład człowieka, który
przyciągał do siebie określone zdarzenia- i jednocześnie w sposób
patologiczny na nie reagował.
Wracając do Jasia Rokity- wielu ludziom by się udało przekonać obsługę, że
płaszcz może tam wisieć. Inni zareagowali by normalnie- czyli po ponagleniu
załogi po prostu zabrali by płaszcz (i zapewne 10 sekund po tym- zapomnieli
o wszystkim). No cóż- są i tacy, jak nasz bohater...
To jest ważne: łańcuch przyczynowo- skutkowy: każde z nas przyciąga do
siebie pewnych ludzi i zdarzenia. I wice wersja:-) - inni przyciągają nas,
jako aktorów pewnych zdarzeń. Dalej- to zależy od nas, jak zareagujemy.
Czasem (a może nawet często) dziwne rzeczy przydarzają się ludziom, którzy
czegoś się uczą na swej Drodze. To taki test: Wielki Nauczyciel mówi: już
umiesz? No to zobaczymy. I rozpoczyna się egzamin. Jak zdamy- to za jakiś
czas to wydarzenie do nas wróci po to, żebyśmy je załatwili mimochodem.
Wtedy oznacza to, że naprawdę zdaliśmy:-)

pozdrawiam

Chiron

6. Data: 2009-06-06 07:52:14

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Chiron <e...@o...eu>

ha_99192.html

> Ale nie jesteś R*naldem?

A kto to?

Chiron

7. Data: 2009-06-06 07:56:44

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <e...@o...eu>

[...]
> A kto to?

Tobie podobny
dziwak spokojny.

Saulo

8. Data: 2009-06-06 11:33:28

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Chiron <e...@o...eu>
>
> [...]
>
> Tobie podobny
> dziwak spokojny.

Już go lubię:-). Tak od razu widać, że dziwak?:-)

Chiron

David Carradine nie żyje
A zgadnijcie, kto to :-)
Wałęsa w stoczni - w TV przed chwilą