Janina Mat

1. Data: 2004-09-20 10:56:30

Temat: Janina Mat
Od: "Marti" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W sobotę byłam na pokazie haftu Janina Mat w pasmanterii na ul.
Surowieckiego i bardzo mi sie podobało. Tak bardzo, że postanowiłam sama coś
tym sposobem stworzyć. Niestety nie mam żadnego wzoru który by się do tego
rodzaju haftu nadawał. Jeśli ktos posiada jakikolwiek wzór to prosze mnie
poratować. Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam,
Marti
Warszawa

1. Data: 2004-09-20 10:58:58

Temat: Re: Janina Mat
Od: "Martyna Górniak" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marti <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> oczywiście mój mail to m...@g...pl (bez słowa wytnij - wiadomośc
dla nowicjuszy)>

1. Data: 2004-09-20 11:25:36

Od: yenulka <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martyna Górniak napisał(a):

> dla nowicjuszy)>

Witaj

ja tez bylam na tym pokazie i tez mi sie bardzo podobalo:))) z tego co
mowila Pani prowadzaca kurs, najczesciej wzory mozna spotkac w Annie.
mam kilka rocznikow w domu, wiec jak uzbroisz sie w cierpliwosc to
postaram sie cos Ci poskanowac.

pzdr
yenn

--
wyrzuc to co zbedne jest

1. Data: 2004-09-20 11:26:15

Od: yenulka <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-09-20 11:29:55

Od: yenulka <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry za duble

skruszony yenulek
--
wyrzuc to co zbedne jest

1. Data: 2004-09-20 12:31:19

Od: ""rosteczek" z Warszawy" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Warszawa

> Hej:-)
>Ja też byłam i spróbowałam, całkiem nieżle mi szło chociaż nie od razu
załapałam.Na razie chcę dokończyć serwetę richeliu,ale w przyszłości chciłabym

1. Data: 2004-09-20 13:59:04

Od: "Oblepicha" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> W sobotę byłam na pokazie haftu Janina Mat w pasmanterii na ul.
ciach

Czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest haft Janiny Mat?
Oblepicha

1. Data: 2004-09-20 14:08:23

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oblepicha wrote:

> Czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest haft Janiny Mat?
> Oblepicha

Pewnie :)
Janina mat, to taki śmieszny haft, gdzie znakomita większość nitek jest
po lewej stronie tkaniny, a to, co widzisz po prawej, jest jakby cieniem
stworzonym przez te nici (tzn. widzisz kontury i lekką zmianę barwy
wewnątrz). Taki haft wykonuje się na cienkich płótnach albo batyście, w
każdym razie musi być to coś, co jest troszkę przezroczyste. Używany
ścieg to właśnie janina mat, czyli ścieg zakopiański odwrócony na lewą
stronę (czyli po lewej masz zygzaczki, a po prawej tylko kontur
przypominający stębnówkę). Haft może być jednobarwny (biały na białym),
albo kolorowy, wtedy uzyskujesz takie rozbielone, delikatne odcienie.
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam :)
pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-09-21 08:42:16

Od: "Oblepicha" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypominający stębnówkę). Haft może być jednobarwny (biały na białym),
> albo kolorowy, wtedy uzyskujesz takie rozbielone, delikatne odcienie.

Dzięki za wyjaśnienia. Prawie wyobraziłam sobie jak to wygląda i jak się
ten haft wykonuje. Czy są jakieś strony na któych można go zobaczyć?
Będę baaardzo wdzięczna za namiary :o)
Oblepicha

1. Data: 2004-09-22 11:24:19

Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy są jakieś strony na któych można go zobaczyć?
> Będę baaardzo wdzięczna za namiary :o)
> Oblepicha

kochana!
Tu masz książeczkę z wzorkami a wogóle jak widać angielskojęzyczna nazwa
Janina mat to shadow work- haft cieniowany. U nas haft cieniowany częśto
oznacza inną technikę-cieniowania igłą czyli kładziemy różne kolory nitek i
uzyskujemy "malowanie igłą". Acha jak będziesz chciała sobie tych kilka
wzorków zapisać to użyj "print screen" inaczej wychodzą zabezpieczenia.
http://www.amazon.com/gp/reader/0486402894/ref=sib_d
p_pt/103-6491712-8578224#reader-link
.
A tu są wyniki poszukiwania w Google jest trochę tego, miłego przeglądania.
http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=shadow+
embroidery&btnG=Szukaj+z+Google&lr=
Aramis
http://uk.geocities.com/wojtekstr/crewel_embroidery.
html

[szydełko]Problemy z opisami - co o tym myślicie?
xxxx - poszukiwany
jeszcze o przechowywaniu muliny i nie tylko
Nadchodzi Dzień Chłopca
xxx brakujaca częś poszukiwana