Re: Jedna czereśnia

From: tomek <t...@a...ma.kota.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jedna czereśnia
Date: Sun, 5 Nov 2017 16:54:00 +0100

W dniu 05.11.2017 o 00:34, i...@g...pl pisze:
> przez internet sugerujac sie najbardziej poetyckim opisem
>
> Tajasne.
> Trzeci rok z rzędu wymieniam i od nowa kupuję (co rok po 4 sztuki czyli kolejna
stówa) wciąd takie same tyczkowate plantacyjne karły jako poszukiwaną przeze mnie, a
wyczytaną z opisu ,,jabłoń Oliwkę Żółtą, amatorską starą odmianę,(...) dorastającą do
4 m".
> Tajasne.

Może daj drzewkom troche czasu na ukorzenienie się i podrośnięcie. To
nie bananowiec i 3-4 lata potrzebuje w normalnych warunkach na urośnięcie.

> Cytuję przykładowy poetycki opis:
> ,,Malus domestica Oliwka Żółta jest bardzo popularną odmianą jabłoni domowej,
najczęściej znaną pod nazwą Papierówka. Wspaniałe, soczyste owoce o jaskrawo zielonej
skórce pięknie ozdabiają koronę drzewa. Wyśmienity, kwaskowy smak sprawia, że jabłka
Papierówki genialnie pasują do przetworów oraz kompotów. Są niezwykle smaczną
przekąską, którą można delektować się zaraz po zerwaniu z gałęzi.
> Piękne, ozdobne kwiaty jabłoni domowej Oliwka Żółta zachwycają swoim
olśniewającym blaskiem. Gęsto okrywają koronę drzewa rozświetlając okolicę
migoczącymi refleksami odbitych promieni słonecznych. Subtelne kwiaty fenomenalnie
dekorują ogrody delikatną formą. Pyszne owoce są nie tylko smacznym deserem. Witaminy
oraz antyoksydanty kryjące się w skórce jabłka wspaniale ożywiają ciało i umysł.
Dzięki właściwościom zdrowotnym genialnie wpływają na człowieka sprawiając, że staje
się pełen energii i dobrego humoru."

No, przyznaje, że pani redaktor z TVN lepiej by zwykłego jabłka nie
opisała.

> Mój humor obecnie niebezpiecznie zbliża się do chęci mordu na oszustach.

W ogrodnictwe cnotą jest cierpliwość.