Jest !!!

1. Data: 2003-03-28 21:19:27

Temat: Jest !!!
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj była koparka. Wykopała ogromną dziurę w ziemi, w sumie będzie ok. 35
metrów powierzchni i strasznie głęboką. Są trzy półki, a oczko ma kształt
nerkowaty. Mimo tego, wydaje się małe. Mogłoby być znacznie większe, ale
chciałam oszczędzić dziadkowy ogród orzechowy. I tak jeden piękny orzech
padnie. Najpierw była ziemia, potem żółta, tłusta i ciężka glina, a na samym
dnie jest coś czarnego. Gdy odjeżdżałam, na tym dnie było trochę uczciwej
wody. Ciekawe, do będzie jutro, bo w tej chwili pada deszcz.
Oczko jest nierówne, bo koparkowy nie umiał się posłużyć poziomicą i pewnie
trzeba będzie jeszcze wynająć chłopa z łopatą. Zastanawiam się, jak będę
jutro grabić to dno stojące w wodzie. Gumiaki mam, ale jak wody będzie po
kolana, to co? Stopnie też trzeba poprawić, bo chyba są za strome. Koparka
jeszcze raz przyjedzie, gdyż musi rozplantować leżącą latami na działce górę
ziemi spod fundamentów domu.Póżniej jest umówiony następny chłop z broną. Na
razie do tej gliny wsypię kilkadziesiąt worków nawozu do warzyw. Mam
nadzieję, że tym sposobem oszczędzę sobie nawożenia trawnika wściekle
drogimi nawozami firmowymi. Już teraz pewnie trzeba zwieźć ze 2 tony
kamienia, do wyłożenia brzegów oczka, żeby później sprzęt ciężki nie
zniszczył trawnika. Kawałek brzegu chcę wyłożyć płaskimi płytami a reszta
drobne kamyki rzeczne - 6 zł za woreczek 5 kg. Kilka dużych głazów. Trochę
przepięknych kamieni przywieźliśmy przed rokiem z Grecji, mam też muszelki z
Francji :) Kwiaty pewnie już można sadzić? Jak myślicie, czy lilie
azjatyckie, teraz posadzone, jeszcze w tym roku zakwitną? A maki wschodnie?
pozdr. radośnie
Goldie

2. Data: 2003-03-28 21:50:41

Temat: Re: Jest !!!
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj była koparka. Wykopała ogromną dziurę w ziemi, w sumie będzie ok.
35
> metrów powierzchni i strasznie głęboką.
:)))))))))))

>....Są trzy półki, a oczko ma kształt
> nerkowaty. Mimo tego, wydaje się małe. Mogłoby być znacznie większe, ale
> chciałam oszczędzić dziadkowy ogród orzechowy.
:)
nawet gdybys wykopala wiekszy
po jakims czasie wydal by sie Tobie maly
:(
> [...]
pewnie
> trzeba będzie jeszcze wynająć chłopa z łopatą
co rozumiesz pod pojeciem
ze oczko jest nierowne
?
czyzbys popelnila rowniez moj drugi blad
ze wydobyta ze stawu wyrownalas niecke wokol stawu
?

>...Zastanawiam się, jak będę
> jutro grabić to dno stojące w wodzie. Gumiaki mam, ale jak wody będzie po
> kolana, to co?
:)
nierowne dno
czyli koparka miala lyzke z zebami
a nie gladka skarpowke
?
a tak wogole to po co chcesz grabic to dno
?
> Stopnie też trzeba poprawić, bo chyba są za strome.
:)
woda je wygladzi
:)
>...Koparka
> jeszcze raz przyjedzie, gdyż musi rozplantować leżącą latami na działce
górę
> ziemi spod fundamentów domu.Póżniej jest umówiony następny chłop z broną.
hehe
chlopow nigdy za duzo
:)

>..Na
> razie do tej gliny wsypię kilkadziesiąt worków nawozu do warzyw.
:)
a po co chcesz to robic
glina nadal pozostanie glina
a te nawozy splyna Tobie pozniej z woda do stawu
i o ile nie wytruja Tobie ryb
to spowoduja obfite zakwity wody
:)

>...Mam
> nadzieję, że tym sposobem oszczędzę sobie nawożenia trawnika wściekle
> drogimi nawozami firmowymi.
:)
te firmowe
w kolorowych worka to nabijanie naiwnych
w geesach kupisz zwykle duzo tansze i rownie dobre
:)
> Już teraz pewnie trzeba zwieźć ze 2 tony
> kamienia, do wyłożenia brzegów oczka, żeby później sprzęt ciężki nie
> zniszczył trawnika.
:)
jaki ciezki sprzet
ze dwadziescia pare kursow taczka po deskach jesli bedzie lgnelo
:)
>..Kawałek brzegu chcę wyłożyć płaskimi płytami a reszta
> drobne kamyki rzeczne - 6 zł za woreczek 5 kg.
:)
w aptece bedzie je kupowala
?
plukane kamienie frakcji 8-16 mm
cale lub lamane kosztuja bezposrednio na zwirowni za tone 30 - 40 zl
:)

> [...]
> Francji :) Kwiaty pewnie już można sadzić? Jak myślicie, czy lilie
> azjatyckie, teraz posadzone, jeszcze w tym roku zakwitną? A maki
lilii mam dopiero zamowione
mak syberyjski posadzony w maju ubr nie kwitl mi
ale te zwykle ozdobne
choc byly pikowane a maki nie lubia tego
jeden na kilka przyjely sie i kwitly
:)
> pozdr. radośnie
> Goldie
:)
witaj posrod szczesliwych posiadaczy oczek
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2003-03-29 01:08:23

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jutro grabić to dno stojące w wodzie. Gumiaki mam, ale jak wody będzie po

Jeśli chodzi o głebokośc oczka, to moim zdaniem w zupełność wystarczy 1,50 m do
1,70 m. Strefa przemarzania w naszych warunkach klimatycznych nie sięga głębiej
niz 0,60 m - 0,80 m, tak że ew. ryby, będą w zimie miały odpowiednią ilość wody
pod lodem. Poza tym w trakcie projektowania a później budowy oczka trzeba
uwzględnić strefę płytką która powinna obejmować ok 1.3 powierzchni dna oczka,
robi się to w ten sposób że dno nie jest wypoziomowane lecz ma spadek w
kierunku najgłebszego mejsca w oczku. Osady które są niestety nie uniknione
będą wtedy spływały w najgłebsza miejsce a tam powinny być posadzone niektóre
rosliny wodne, które tylko na to czekają, pobieraja one składniki odżywcze
właśnie z tych osadów organicznych. W przypadku gdybyś zdecydowała się na te
głebokości a obecnie jet tam głębiej, proponuję nasypać na dno piasek, który
prawdopodobnie wysuszy tę napływającą wodę, oraz posłuży do wyprofilowania
spadku dna.

>Stopnie też trzeba poprawić, bo chyba są za strome.

W sprawie kątów nachylenia brzegu oczka zapraszam na stronę
http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/porady_2.html . Jest co prawda wstęp do
budowy oczek i strumieni lecz wyjaśniający podstawowe zasady budowy oczek wraz
z rys poglądowymi oraz wyjaśnienie sposobu zwymiarowania ilosci potrzebnej
folii do budowy oczka. Stronę włąsciwą jeszcze redaguję lecz wstęp już
opublikowany.

> [...]
> razie do tej gliny wsypię kilkadziesiąt worków nawozu do warzyw. Mam
> nadzieję, że tym sposobem oszczędzę sobie nawożenia trawnika wściekle

Glinę proponuję rozłozyć na działce przysypać ziemią z pod fundamentów i
głeboko przeorać, rozsypać torf ogrodniczy warstwą ok 2 cm, a następnie
zabronować. Jeżeli to ma być nowy ogród oczywiście.

>Już teraz pewnie trzeba zwieźć ze 2 tony
> kamienia, do wyłożenia brzegów oczka, żeby później sprzęt ciężki nie
> zniszczył trawnika.

Proponuję brzegi oczka wyłożyć odwróconą darnią, można posiać na niej trawę,
mieszanki ozdobnych roślin łakowych (nasiona w sklepach ogrodniczych), lub
przetacznik bobrowniczek (Veronica bacabunga) zalecane sąsiedctwo to:
niezapominajka (Myosotis), tojeśc rozesłana(Lysimachia nammularia), .
Natomiast przy samym brzegu na pólkach proponuję posadzić właśnie tojeść
rozesłaną (Lysimachia nammularia),obficie kwitnie wiosną na intensywnie żółty
kolor, ona ma to do siebie że rosnąc w płytkiej (ok 3-5 cm ) wodzie "wychodzi
na brzeg i w ten sposób maskuje brzegi folii tuż na lustrem wody. Tak
wykończony brzeg oczka wygląda bardzo naturalnie.

> Kawałek brzegu chcę wyłożyć płaskimi płytami a reszta
> drobne kamyki rzeczne - 6 zł za woreczek 5 kg. Kilka dużych głazów.

Zwir i kamienie proponuję zakupić w żwirowni, tam jest dużo taniej. Pisał już o
tym Tadeusz _hehehe
Pozdrawiam wiosennie
Paweł Woynowski (Astacus)
http://wwwmikrojezioro.met.pl

4. Data: 2003-03-29 16:40:09

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ponoć napełnione do końca strefy bagiennej z lewej strony, będzie się
wylewać prawą stroną i poleje się spadem na ogród. Na końcu jest dom sąsiada
:(. Rzekomo trzeba z lewej strony usypać wał ziemi, żeby tą wodę zatrzymać.

> ze wydobyta ze stawu wyrownalas niecke wokol stawu
> ?

człowieku, ja jestem filigranową osóbką, wysoką na 152 cm i ważę 52 kg.
Nawet bryły gliny na łopacie nie uniosę, a co dopiero oczko wyrównywać ;).

> a nie gladka skarpowke
> ?

Tak, taką miała i dno wygląda jakby je gryzł smok wawelski.

> ?

Bo tak piszą w czasopismach ogrodniczych. na fotografiach dno jest gładkie
jak pupcia niemowlęcia.

> :)
> woda je wygladzi

Jak to, przecież woda będzie na folii?

.Póżniej jest umówiony następny chłop z broną.
> chlopow nigdy za duzo
> :)

Dzisiaj było trzech chłopów, najętych do wycinania drzew. Popatrzyli co do
wycięcia i przyjdą we wtorek.Oczywiście skrytykowali robotę koparkowego :(.
Dzisiaj byliśmy z dzieckiem w ogrodzie. Woda jest tylko na dnie. Stałam nad
tą ogromną dziurą bezradnie nie wiedząc z której strony to ugryżć.Ona ma
chyba ze 2.50 metra! Dziecko utytłało się w błocie jak prosiak Ja w tym
czasie odsłaniałam uschłe liście z irysów, które zaczęły kiełkować, grabiłam
nadal te liście i dopiero 2/3 ogrodu jest jako tako sprzątnięte. Najbardziej
denerwuje mnie ta gliniana aleja 10 m. szeroka i 50 m długa, w której odbiły
się opony koparki. Zresztą te opony widać aż od bramy wjazdowej. Pewnie nie
dam sobie rady z tym wszystkim :(

> [...]
> a po co chcesz to robic
> glina nadal pozostanie glina
> a te nawozy splyna Tobie pozniej z woda do stawu

Jak one mogą spłynąć do stawu, gdy teren jest spadzisty?? Spłyną do sąsiada.
Liczyłam na to, że brona wymiesza ten nawów z gliną i ziamią ogrodową. A
może najpierw pług trzeba zamówić?

> te firmowe
> w kolorowych worka to nabijanie naiwnych
> w geesach kupisz zwykle duzo tansze i rownie dobre
> :)

W jakich geesach, mieszkam w Krakowie a ogród jest w Wieliczce. Ale w tej
chwili skojarzyłam, że przecież na działce od ponad 100 lat stoi wiejski
wychodek z serduszkiem. No...jego resztki :). I może by, hm zawartość
koparka rozrzuciła po ogrodzie? Wychodek jest do zburzenia a jak najmę wóz
szambowy to zapłacę pewnie jak za woły.

> :)
> ze dwadziescia pare kursow taczka po deskach jesli bedzie lgnelo

Jeszcze nie zwariowałam! Nie będę ganiać z taczkami 50 m. Kamienie przyjadą
ciężarówką a opony znowu odbiją sie na trawniku.
> :)
> :)
> ?
> plukane kamienie frakcji 8-16 mm
> cale lub lamane kosztuja bezposrednio na zwirowni za tone 30 - 40 zl

O, podobno w Krzeszowicach jest kamieniołom. Wiesz coś na ten temat? W
ogóle żeby było blisko Krakowa.A co do żwirowni, przecież żwir jest brzydki
:(

Ja kupiłam 10 azjatek w "Obi", za 12 zł i one juz w tym foliowym woreczku
mają kiełki. Maki mam w nasionkach, wschodnie i polne.

> :)
> :)

Wcale nie jestem szczęśliwa!!! Jestem bezradna i przerażona. Mam dziurę w
ziemi i glinianą aleję zamiast aksamitnego trawnika i eleganckiego ogrodu.
Czeka mnie mnóstwo gałęzi do wywiezienia, rozbiórka połowy zwalonej chałupy
i niebotyczna góra śmieci Chlip :(.
pozdr. niepewnie
Goldie

-

5. Data: 2003-03-29 17:04:54

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> 1,70 m.

Obawiam sie, że ono ma ok. 3 m. głębokości. Muszę jutro zmierzyć. Może
jednak wyolbrzymiam jego głębię, bo sama liczę zaledwie 152 cm.:).

> uwzględnić strefę płytką która powinna obejmować ok 1.3 powierzchni dna
oczka,
> robi się to w ten sposób że dno nie jest wypoziomowane lecz ma spadek w
> kierunku najgłebszego mejsca w oczku.

Ono ma stopnie, takie jakby 3 wysokie schody.

> prawdopodobnie wysuszy tę napływającą wodę, oraz posłuży do wyprofilowania
> spadku dna.

Cenna rada. Mam trochę piasku z budowy, tak ok, pół ciężarówki. Na piasek i
tak pójdzie wełna mineralna i w sumie oczko powinno stracić na głębokości.

.

> głeboko przeorać, rozsypać torf ogrodniczy warstwą ok 2 cm, a następnie
> zabronować. Jeżeli to ma być nowy ogród oczywiście.

Obawiam się, że wtedy zniweluję pochyłość terenu i mogą być problemy z
nadmiernym zamakaniem gruntu i fundamentów domu. Bronować i tak trzeba, bo
pod tą gliną są samosiejki orzechów, jesionów, korzenie malin i porzeczek.
Ba, tam są jeszcze dreny od fundamentów domu a na końcu studzienka
odpływowa.

.

> mieszanki ozdobnych roślin łakowych (nasiona w sklepach ogrodniczych),

Ale ktoś tu już chyba pisał, że wtedy ziemia wpada do oczka, tworzą się
glony i woda mętnieje? Boję się tego, gdyż na parceli aktualnie nie ma
prądu.

> [...]
> na brzeg i w ten sposób maskuje brzegi folii tuż na lustrem wody. Tak
> wykończony brzeg oczka wygląda bardzo naturalnie.

Akurat tojeść mam w innej części ogrodu, posadzoną w ub. roku. Jeszcze nie
kwitła. Można ją więc będzie wykopać i przenieść nad oczko. Rzeczywiście
jest przepiękna :). Niezapominajek też mnóstwo i również planuje je posiać w
zacienionej części trawnika. Ponieważ oczko będzie cały dzień w słońcu,
myślałam też o liliach azjatyckich.

> tym Tadeusz _hehehe

Tak, pisał, tylko gdzie koło Krakowa jest żwirownia? Poza tym zawsze
myślałam, że w żwirowni jest tylko żwir a żwir chyba pomyliłam z żużlem :(.
pozdr.serdecznie
Goldie

6. Data: 2003-03-29 20:55:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sąsiada
> :(.
>Rzekomo trzeba z lewej strony usypać wał ziemi, żeby tą wodę zatrzymać.
wedlug mnie niekoniecznie trzeba
mozesz zrobic plytszy staw
i miec z jednej strony pagorek
:)
ale do prze ulozeniem folii powinnas chwycic poziom
czy to niwelatorem
czy to szlauchwaga
:)

> człowieku, ja jestem filigranową osóbką, wysoką na 152 cm i ważę 52 kg.
> Nawet bryły gliny na łopacie nie uniosę, a co dopiero oczko wyrównywać ;).
:)
nie badz taka doslowna
wynajelas koparke i nadzorowalas jej prace
:)
> Tak, taką miała i dno wygląda jakby je gryzł smok wawelski.
:)
gdy kiedys chwalilas sie obstalowaniem koparki
pisalem Tobie o lyzce do skarpowania
:(

> Bo tak piszą w czasopismach ogrodniczych. na fotografiach dno jest gładkie
> jak pupcia niemowlęcia.
:)
wydawalo mi sie
ze kopiesz staw naturalny
a tak wogole to oprocz folii i betonu
jest jeszcze opcja glinianego dna
:)

> [...]
odbiły
> się opony koparki. Zresztą te opony widać aż od bramy wjazdowej. Pewnie
taka uroda glinianych drog
ale przesadzasz widzac w tym wielki problem
:)

> [...]
sąsiada.
> Liczyłam na to, że brona wymiesza ten nawów z gliną i ziamią ogrodową. A
ja swoj staw wykopalem posrodku naturalnej niecki
woda z okolicy wplywa do niego
a Ty swoj wykopalas w polowie zbocza lub na szczyciie
?

> W jakich geesach, mieszkam w Krakowie a ogród jest w Wieliczce.
:)
w mojej okolicy oprocz roznych RolTech'ow i Rol-Zbyt'ow
sa jeszcze stare geesy
i tam najtaniej mozna kupic nawozy i inne takie
:)

> [...]
> wychodek z serduszkiem. No...jego resztki :). I może by, hm zawartość
> koparka rozrzuciła po ogrodzie? Wychodek jest do zburzenia a jak najmę wóz
za bardzo kombinujesz
wystarczy zasypac i zasadzic na tym jakies krzewy

> Jeszcze nie zwariowałam! Nie będę ganiać z taczkami 50 m. Kamienie
przyjadą
> ciężarówką a opony znowu odbiją sie na trawniku.
:)
jak to sie mowi
albo rybki albo akwarium
:)
> [...]
>
> O, podobno w Krzeszowicach jest kamieniołom. Wiesz coś na ten temat? W
> ogóle żeby było blisko Krakowa.A co do żwirowni, przecież żwir jest
jesli rownie uwaznie sluchasz swich pacjentow
jak czytasz teksty :
w porzadnych zwirowniach urobek jest sortowany na rozne frakcje
frakcja 8-16 mm oznacza wielkosc kamieni zatrzymywanych na sicie
:)
kamienie oprocz wyplukania
moga byc albo tylko sortowane
i wtedy sa glownie takie okragle
lub gdy w ukladzie jest kruszarka
to rowniez i lamane
:)
kamien lamany ma ostrych krawedziach
jest zreguly troche drozszy od lukanych otoczkow
> Ja kupiłam 10 azjatek w "Obi", za 12 zł i one juz w tym foliowym woreczku
> mają kiełki. Maki mam w nasionkach, wschodnie i polne.
hehe
no to brak jeszcze Tobie tych
no wiesz jakich
:)

> [...]
> ziemi i glinianą aleję zamiast aksamitnego trawnika i eleganckiego ogrodu.
> Czeka mnie mnóstwo gałęzi do wywiezienia, rozbiórka połowy zwalonej
:)
hehe
galezie
chalupe
smieci zepchnac na kupe i podpalic
a popiolem zasypac koleiny
:)))
z pozdrowienia i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2003-03-30 03:03:33

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pod tą gliną są samosiejki orzechów, jesionów, korzenie malin i porzeczek.
> Ba, tam są jeszcze dreny od fundamentów domu a na końcu studzienka

Nie powinien zniwelować, bo orka odwraca tylko ziemię, a nie spycha ją w inne
miejsce. Dreny są poniżej głębokości orki, myślę że minimum to 80 cm pod
powierzchnią gruntu

> Ale ktoś tu już chyba pisał, że wtedy ziemia wpada do oczka, tworzą się
> glony i woda mętnieje? Boję się tego, gdyż na parceli aktualnie nie ma
> prądu.

U mnie się nie sypie, kupiłem trawę w rolkach i wyłożyłem
brzegi ,odwracając "do góry nogami" a w zasadzie korzeniami, i w te korzenie
zasiałem i posadziłem rośliny.

> [...]
> zacienionej części trawnika. Ponieważ oczko będzie cały dzień w słońcu,

Oczko mo zesz częściowo zacienić sadząc nad brzegiem np. kosaćce gatuni
nadajace się nad brzegi oczek opisałem na stronie
http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_ros/plytka/kosa
ciec.html

> [...]
>

> Tak, pisał, tylko gdzie koło Krakowa jest żwirownia? Poza tym zawsze
> myślałam, że w żwirowni jest tylko żwir a żwir chyba pomyliłam z żużlem :(.

Jak to gdzie, masz kapitalny żwir i kamienie w ...Dunajcujes to idealny
materiał, bo to rzeczne otoczaki, podejrzewam ze istnieje w Krakowie lub jego
okolicy, firma która zajmuje sę wydobyciem tego materiału z rzeki i jego
sprzedażą. Jeżdżę czesto do Zakopanego i widuję maszyny wydobywające ten
materiał z Dunajca i innych górskich rzek i strumieni i zazdroszczę że to nie
jest w pobliżu Warszawy :((

Pozdrawiam wiosennie i niestety deszczowo ( u nas leje)
Paweł Woynowski (Astacus)
http://wwwmikrojezioro.met.pl

8. Data: 2003-03-30 03:16:30

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> już o
>

> Tak, pisał, tylko gdzie koło Krakowa jest żwirownia? Poza tym zawsze
> myślałam, że w żwirowni jest tylko żwir a żwir chyba pomyliłam z żużlem :(.
> pozdr.serdecznie

Znalazłem żwirownię w ....Oświęcimiu poniżej adres jej strony internetowej
http://zwirprzecieszyn.home.pl/products.htm.

Pozdrawiam wiosennie
Paweł Woynowski (Astacus)
http://wwwmikrojezioro.met.pl

9. Data: 2003-03-30 09:04:59

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Czyli jak??? Nie mógłbyś może jakiegoś rysunku na priva? Jestem tylko
kobietą, bez krzty wyobraźni technicznej.

> czy to niwelatorem
> czy to szlauchwaga
> :)

Przepraszam czym? Wiem tylko jak wygląda poziomica

> wynajelas koparke i nadzorowalas jej prace
> :)

:((

> pisalem Tobie o lyzce do skarpowania
> :(

Tam wynajęłam. Z wdziecznością przyjęłam to co raczyło przyjechać. Wiesz jak
w sezonie budowlanym trudno o koparkę?

> ze kopiesz staw naturalny
> a tak wogole to oprocz folii i betonu
> jest jeszcze opcja glinianego dna
> :)

To były intencje, które runęły pod zalewem fachowych informacji.

> ja swoj staw wykopalem posrodku naturalnej niecki
> woda z okolicy wplywa do niego
> a Ty swoj wykopalas w polowie zbocza lub na szczyciie
> ?

W połowie. Wiesz ile bym płaciła, gdyby woda zalała dom sąsiada stojący u
stóp zbocza, w granicy ogrodu?
pozdr. niepewnie

10. Data: 2003-03-30 21:18:22

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora