Re: Jeszcze raz: Bajka o żabie i skorpionie

From: "Jerzy Turynski" <j...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jeszcze raz: Bajka o żabie i skorpionie
Date: Thu, 27 Jun 2002 13:29:04 +0200

Marsel <ic5070_@/wp.pl>
w news:MPG.17839f5272dbaf39989697@news.tpi.pl...

[...]
> to moze sie nie umawiajmy, mi czasu nie starczy na pewno, z wyboru
> chocby dlatego, ze cenie sobei bardzo zwiezłosc, nawet w wyrazanianiu
> byle czego.

Nie zwięzłość, a... "filozofię słuchawki", a ta nie ma absolutnie
niczego wspólnego ze zrozumieniem czegokolwiek. To jest machanie
łapkami (z braku ogona) by odpędzić lub (lepiej) ubić upierdliwą
muchę bez jakiegokolwiek śladu zainteresowania, czym owa mucha rze-
czywiście jest... A wystarczyłoby tylko na chwilkę otworzyć oczy,
by dojrzeć jak bardzo, w każdym najmniejszym swoim calu ów "brzy-
dki a wredny" flaj jest... fascynujący i zagadkowy. Ale nie, trup
oczu nie otworzy, bo trup wie wszystko, wszystko... co zwięźle 'wy-
raża' trupie... byle co. Tak zwięźle jak "zwięzłe" jest... 'bystre'
klapnięcie packą na muchy... i wyprodukowanie z niej jakże 'piękne-
go', bo trupiego placka...

> Marsel

JeT.

P.S.
Autor: Jerzy Turynski (j...@f...onet.pl)
Temat: Re: Tutejsi filozofowie...
Grupy dyskusyjne: pl.sci.filozofia, pl.sci.fizyka, pl.sci.psychologia
Data: 2000/01/09 :
Po prostu ludzie zupełnie nie dają sobie czasu na myślenie, na poszukiwanie
jakichkolwiek subtelności i próby ich zrozumienia. Chcą mieć 'szybkie',
konkretne recepty na problemy ... dopiero w momencie, gdy te się już pojawią.
(Jest problem - "to dajcie mi fachowca lub książkę z receptą - zapłacę!" -
jak ja to nazywam "filozofia słuchawki telefonu". A taka 'gleba' to wymarzony
teren dla wzrostu różnej maści mechanicznych, bezmyślnych 'elokwentów').
Zaś wszystko to, co 'nie boli' niestety nie wzbudza głębszego zainteresowania...
Dowód widoczny jest wprost na newsach - posty dłuższe niż kilkanaście linijek
należą do rzadkości - ludzie nie są w stanie szerzej rozwinąć żadnej głębszej
myśli (to zbyt męczy?) ani nawet z uwagą przeczytać takich postów, jeżeli
już się z rzadka pojawiają.

P.S.S. ubiłeś 'natrętną' "bajkę" i od razu jest cool... Tak trzymaj,
a... zupełnie NIC do ciebie nie dotrze...