Re: Jezus w spojrzeniu psychologow...

1. Data: 2000-05-03 17:11:28

Temat: Re: Jezus w spojrzeniu psychologow...
Od: m...@i...pl (EwaS) szukaj wiadomości tego autora

>sporter napisał:
>
>Tu Cie rozczaruje... O Jezusie moge sie wypowiedziec tylko zle. Wiele raz
>modlilem sie do niego i do jego ojca, ale za kazdym razem mnie olewali. Nie
>dostalem takze uzdrowienia, o ktore sie modlilem. Dlatego sadze, ze nie ma
>Boga.

Jak to mowia... ze Bog zawsze odpowiada, tylko czasami mowi 'nie'?

>A o Jezusie jako czlowieku... Prawdopodobnie taki guru kiedys byl. Nie
kazal
>swoim wyznawcom popelniac zbiorowego samobojstwa, czy czekac na ufo z
>kosmosu, za to uczyl ich milosci i szacunku... Mysle, ze byl potrzebny. Nie
>podoba mi sie za to, ze mamil wizja Ojca w niebie i straszyl wiecznym
>potepieniem. Taka milosc za cos: kochaj mnie, albo cie zabije.
>

>Zap

No i troche popadasz w skrajnosci, nie uwazasz?

A poza tym - taki wybor albo-albo (niekoniecznie zabojstwo bylo skladnikiem
alternatywy) moze byl jedynym sposob do dotarcia do ludzi? Pamietaj, ze
akcja miala miesjce tysiace lat temu, wtedy nie bylo .sci.psychologia,
ludzie nie mieli komu sie zwierzac...

EwaS.

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-05-04 10:39:29

Od: "kosmo" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie zawsze nurtowalo pytanie: jak moze byc Bog w trzech osobach
rownoczesnie?
Bog - ojciec
Syn Bozy
Duch Swiety

Jezeli jest ojcem to jak moze byc synem? Ksiadz kiedys mnie oswiecil, ze
jest to dogmat i tak nalezy wierzyc.
Duch - jeszcze rozumiem. Zalezy od interpretacji. Ale Ojciec i Syn jedno?

1. Data: 2000-05-04 11:08:01

Od: Jaroslaw Sakowski <s...@z...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kosmo" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> Syn Bozy
> Duch Swiety
>
> Jezeli jest ojcem to jak moze byc synem? Ksiadz kiedys mnie oswiecil, ze

No sam widzisz - dogmat to dogmat. Odlicza Tobie punkty na gorze za
watpliwosci :))) W bazie danych zapisza i przepadles :)))

"Wiazka jest emitowana Pau i tylko w jego wiadomych celach.
W pewne sprawy wnikac nie nalezy." Pisze Asimowa z pamieci wiec
zapewne pomieszalem ale jakos to tak szlo :)))

> Duch - jeszcze rozumiem. Zalezy od interpretacji. Ale Ojciec i Syn
> jedno?

Na pl.soc.religia walkuja to co jakis czas (pare miesiecy) :)))
Ja tez nic z tego nie rozumiem. Przestales sie przejmowac juz dawno
temu :)))

--
Jaroslaw <s...@z...tpnet.pl>

1. Data: 2000-05-04 13:14:55

Od: DrYazzgod <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kosmo wrote:

> [...]
> Syn Bozy
> Duch Swiety
>
> Jezeli jest ojcem to jak moze byc synem?

Moze jakas petla czasowa by tu cos wyjasnila... ;)

--

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-[DrYazzgod]-=-=-=-=-=-=-=-=
-=-=-=-=-

1. Data: 2000-05-04 13:25:27

Od: Jaroslaw Sakowski <s...@z...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

DrYazzgod <D...@i...pl> writes:

> Moze jakas petla czasowa by tu cos wyjasnila... ;)

Tak troche bardziej powaznie to w miare rozsadne (w tym sensie ze
spojne i zrozumiale) wyjasnienie tych fenomenow znajduje sie w
"Metakosmologii" Jacyny-Onyszkiewicza. Oczywiscie mowie tu o
wyjasnieniu dla zupelnego laika teologicznego jakim
jestem. Przynajmniej wykladnie i jej sens jakos widze. W zadnym
przypadku natomiast nie uwazam (w opozycji do co niektorych) tego
dziela za posiadajacego jakiekolwiek walory naukowe.

--
Jaroslaw <s...@z...tpnet.pl>

1. Data: 2000-05-04 14:18:39

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kosmo" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> jest to dogmat i tak nalezy wierzyc.
> Duch - jeszcze rozumiem. Zalezy od interpretacji. Ale Ojciec i Syn jedno?

To tak jak z tobą ciało, umysł i dusza w jednym.......

Pajonk

1. Data: 2000-05-04 15:15:02

Temat: Odp: Jezus w spojrzeniu psychologow...
Od: "Xantrix" <6...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pajonk Hfat <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> "kosmo" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> To tak jak z tobą ciało, umysł i dusza w jednym.......
>
> Pajonk
--------------------------------------
....mozna mniej wzniosle: szampon, odzywka i cos tam cos tam jeszcze w
jednym;-)..
....jednym słowem trzy w jednym.....
....jedno jest pewne: slabo nie jest ;-)
Buzak

1. Data: 2000-05-04 18:20:10

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

kosmo wrote:
> A mnie zawsze nurtowalo pytanie: jak moze byc Bog w trzech osobach
> rownoczesnie?
[..]

Ty nie myśl nad sprawami niepojętymi dla nas.
Światło to też fala i cząstka - jednocześnie. Ciekawe jak to możliwe,
a przecież... tak jest! ;))

pozdrawiam
Arek

--
Trwa licytacja praw do 1% wpływów ze sprzedaży animowanej
bajki "Swojaki". Obecnie to tylko 56 USD! Zapraszam na:

1. Data: 2000-05-04 21:51:43

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"kosmo" <k...@p...onet.pl> writes:

> Jezeli jest ojcem to jak moze byc synem? Ksiadz kiedys mnie oswiecil, ze
> jest to dogmat i tak nalezy wierzyc.
> Duch - jeszcze rozumiem. Zalezy od interpretacji. Ale Ojciec i Syn jedno?

Kierkegaard pierwszy zauwazyl, ze wiara nie ma nic wspolnego z
rozumiem i logika. Im wiekszy paradoks tym wieksza wiara.
Tu nie ma nic do rozumienia.. tu albo wierzysz albo nie.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-05-04 22:47:45

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednym;-)..
> ....jednym słowem trzy w jednym.....
> ....jedno jest pewne: slabo nie jest ;-)
Tak to jest liczba 3 jest wszedobylska. Ze ci od reklamy doszli tylko do 2
?????
;-)))

Pajonk

Re: kobiety czy mezczyzni?