Język

1. Data: 2007-05-24 20:06:11

Temat: Język
Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mężczyzny to przede wszystkim narżedzie komunikacji, a dla kobiety
perswazji.
Facet słysząc wypowiedź stara się ją zrozumieć, zas kobieta odkryć -
co autor miał na myśli, co chciał przez nią powiedzieć, jak się czuł,
co się za tą wypowiedzią kryje.

NeG

2. Data: 2007-05-24 20:26:22

Temat: Re: Język
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 22:06, elGuapo <e...@v...pl> wrote:
> [...]
> Facet słysząc wypowiedź stara się ją zrozumieć, zas kobieta odkryć -
> co autor miał na myśli, co chciał przez nią powiedzieć, jak się czuł,

Trochę niespójne to co piszesz. Perswazja nie zawsze równa się
odkrywaniu, co autor miał na myśli, czy też co czuł, gdy wypowiadał
jakieś słowa. Perswazja ma zabarwienie nieco pejoratywne, kojarzy się
nieco z manipulacją, zaś próba zrozumienia wypowiedzi i poznania uczuć
rozmówcy to bardzo pozytywne cechy. Z Twojej wypowiedzi wynika, iż
przypisujesz kobietom i jedno i drugie, tak? Czy może źle zrozumiałam?

--
Fragile

3. Data: 2007-05-24 21:16:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <e...@i...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]

rozmówcy to bardzo pozytywne cechy. Z Twojej wypowiedzi wynika, iż
przypisujesz kobietom i jedno i drugie, tak? Czy może źle zrozumiałam?

Pewnie myślał o perwersji...

4. Data: 2007-05-24 21:19:24

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 21:06, elGuapo <e...@v...pl> wrote:
> [...]
> Facet słysząc wypowiedź stara się ją zrozumieć, zas kobieta odkryć -
> co autor miał na myśli, co chciał przez nią powiedzieć, jak się czuł,

Wypyłem kilka pyfek i wezbrała we mnie sarmacka fantazja.
Ma dziś imieniny, więc pochwyciłem welocypeda i ruszyłem na
tankstelle, żeby kupić Jej kwiaty.
Kupiłem, wróciłem, ale przepiękna rześka majowa noc nastroiła mnie
nostalgicznie, więc położyłem kwiaty w kuchni, udałem się do Niej i
uderzyłem w zwierzenia.
Wyszła po coś nan sekundkę do kuchni i znalazła kwiaty, wzięła je i
zapytała:
- CZEMU NIE chcesz ich mi dać?,
zamiast
- KIEDY mi je dasz?
To jest właśnie ta perswazja, którą mam na myśli.
... choć przybiera ona oczywiście różne formy.

NeG

5. Data: 2007-05-24 21:20:56

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 21:26, Fragile <e...@i...pl> wrote:

> [...]
> rozmówcy to bardzo pozytywne cechy. Z Twojej wypowiedzi wynika, iż
> przypisujesz kobietom i jedno i drugie, tak? Czy może źle zrozumiałam?

Przypisuję Kobietom umieszczanie akcentów w innych miejscach, niż
umieszczają je mężczyźni.

NeG

6. Data: 2007-05-24 21:36:45

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 23:19, elGuapo <e...@v...pl> wrote:

> [...]
> - KIEDY mi je dasz?
> To jest właśnie ta perswazja, którą mam na myśli.
> ... choć przybiera ona oczywiście różne formy.

To wszystko kwestia toku myślowego raczej, niż języka. Chociaż
oczywiście słowa są efektem myślenia. Mamy totalnie różne mózgi. Na
szczęście, chociaż potrafi z tego powodu wyniknąć wiele poważnych
często nieporozumień.
Kobiety analizują, szukają przyczyn, powodów, uczuć, bodźców, które
powodują u mężczyzny takie, a nie inne zachowanie, takie, a nie inne
wypowiedziane słowa. Zwracają uwagę na ton wypowiedzi, na gesty,
mimikę, na wszystko. I wszystko może być dla nas powodem do
analizowania, zastanawiania się, lub czasami wręcz do błędnego
interpretowania rzeczywistości. Błędnego w oczach mężczyzny, ponieważ
w naszym mniemaniu zazwyczaj mamy poważne powody, by odebrać coś tak,
a nie inaczej. Dla nas wszystko wydaje się często dużo bardziej
skomplikowane niż w rzeczywistości jest. Trudno nam przyjąć do
wiadomości banalną, prostą odpowiedź mężczyzny. Kobieta często
doszukuje się we wszystkim drugiego dna. Ale z kolei dzięki temu jest
właśnie kobietą - istotą dość skomplikowaną :)

--
Fragile

7. Data: 2007-05-24 21:40:14

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

Toteż pozostaje nam najprosstrze narżedzie - statystyka

8. Data: 2007-05-24 21:44:51

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 22:36, Fragile <e...@i...pl> wrote:

> [...]
> doszukuje się we wszystkim drugiego dna. Ale z kolei dzięki temu jest
> właśnie kobietą - istotą dość skomplikowaną :)

Ale zdajesz sobie sprawe z tego, że nie zaprzeczasz mojej wypowiedzi,
tylko wręcz wprost przeciwnie - wyjaśniasz dlaczego jest tak, jak
piszę, iż jest?
Zważ także, iż nigdzie nie napisałem żadnej oceny w stylu 'myślenie
facetów jest lepsze, a bab gorsze' ... wcale nieprzypadkowo: bardziej
ufam milionom lat ewolucji, niż pysze 'rozumu'.

--
Pozdrawaim
NeG

9. Data: 2007-05-24 21:47:19

Od: elGuapo <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 22:40, elGuapo <e...@v...pl> wrote:
> (...)
>
> Toteż pozostaje nam najprosstrze narżedzie - statystyka

Przepraszam - wyskoczyło mi to przypadkiem ('Układ' zawładnął moją
klawiaturą!).

NeG

10. Data: 2007-05-24 21:52:53

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 23:44, elGuapo <e...@v...pl> wrote:

> Ale zdajesz sobie sprawe z tego, że nie zaprzeczasz mojej wypowiedzi,
> tylko wręcz wprost przeciwnie - wyjaśniasz dlaczego jest tak, jak
> piszę, iż jest?

Jasne :)

> Zważ także, iż nigdzie nie napisałem żadnej oceny w stylu 'myślenie
> facetów jest lepsze, a bab gorsze' ... wcale nieprzypadkowo: bardziej
> ufam milionom lat ewolucji, niż pysze 'rozumu'.

Nie twierdzę, że oceniałeś. Ja też nie oceniam :)
Być może trochę inaczej odebrałam słowo "perswazja".
Zgadzam się jednak w 100% z główną myślą zawartą w tym co napisałeś.

--
Fragile

unia europejska
Zwykła hipokryzja lewaków i urzędasów