Jodły

1. Data: 2006-04-21 07:59:05

Temat: Jodły
Od: "Robert Sadowski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje w warszawskich parkach takich jodeł:
http://www.drzewapolski.pl./Drzewa/Jodla/Jodla.html

Chcę porobić dobre zdjęcia.

Dzięki z góry

2. Data: 2006-04-21 08:08:47

Temat: Re: Jodły
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Sadowski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Poszukuje w warszawskich parkach takich jodeł:
> http://www.drzewapolski.pl./Drzewa/Jodla/Jodla.html
>
> Chcę porobić dobre zdjęcia.

'Tundry' wśród jodeł pospolitych nie uświadczysz...popracuj jeszcze trochę
nad swoją stroną:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-04-21 08:22:49

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 'Tundry' wśród jodeł pospolitych nie uświadczysz...popracuj jeszcze trochę
> nad swoją stroną:)

:)))
A balsamiczna nie ma poduszkowatego pokroju ... no bez przesady.

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2006-04-21 08:35:28

Temat: Re: Jod3y
Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-04-21 14:51:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Lukowski" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
L...
> [...]

Bo na stronie opisana jest popularna odmiana 'Nana'...choć nie ma o tym
mowy:(

> [...]
> juz wzrost ok 5m. Z moich obserwacji wynika ze jest to drzewo odporne na
> zimowe, niskie temperatury a po tegorocznej zimie nie znalazlem na nim

A ile rośnie rocznie? Ja z kolei z tą karłową mam takie doświadczenia, że
choć nie przemarza, to nie jest to krzew na suche miejsca. Będą kłopoty w
tym roku, oj będą:(

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2006-04-21 17:42:25

Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Sadowski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Poszukuje w warszawskich parkach takich jodeł:
> http://www.drzewapolski.pl./Drzewa/Jodla/Jodla.html
=============
Warszawa nie leży w zasięgu naturalnego wystepowania jodły. Najbliżej Mienia
(k. Mińska Maz.) arboretum w Rogowie k. Koluszek - wiele ciekawych odmian.
Kup sobie Dendrologię Senety, tam sa podane lokalizacje.
Oczywiście w ogrodach jest wiele odmian.
Pozdrowienia
Naj

7. Data: 2006-04-24 06:59:39

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choć nie przemarza, to nie jest to krzew na suche miejsca. Będą kłopoty w

mam w ogrodku jakies pol metra humusu a glebiej juz tylko glina. Wilgoci tez
troche jest. W ubieglym sezonie moja balsamea urosla ok 80cm (wydaje mi sie
ze co roku dawala coraz wieksze przyrosty) i w tym roku chyba jej troche
uszczkne zeby odrobine wyhamowala. W kazdym razie to piekne drzewo.

> Pozdrawiam, Basia.

Tomek

8. Data: 2006-04-24 09:13:25

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> 'Tundry' wśród jodeł pospolitych nie uświadczysz...popracuj jeszcze trochę
> nad swoją stroną:)

Przesadzasz zdziebko:
;-)
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=314

Jodła Veitcha czy Jodła Veitch'ego.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-04-24 09:27:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Przesadzasz zdziebko:
> ;-)
> http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=314

Jureczku, z czym przesadzam? bo odnosisz się do mojego posta przecież - we
wskazanym przez Ciebie linku odmiana 'Tundra' jest przypisana poprawnie do
jodły koreańskiej, NIE pospolitej. I o tym pisałam.

> Jodła Veitcha czy Jodła Veitch'ego.

Dobijamy? ;)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2006-04-24 20:00:14

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
> wskazanym przez Ciebie linku odmiana 'Tundra' jest przypisana poprawnie do
> jodły koreańskiej, NIE pospolitej. I o tym pisałam.

Tobie to trzeba kawę na ławę, już "pospolita" przynajmniej w ogrodach.
;-)

> Dobijamy? ;)

Wystarczy, nikt nam za korektę nie płaci.
:-)
pozdr. Jerzy

Dama Pik, Wino i ... Czapski
Nareszcie wiosna
Jak pozbyć się skoczogonków?
Ziemia ogrodowa
Do Tadeusza Smala i innnych "trawiastych" :)