KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!

1. Data: 2001-06-20 15:29:04

Temat: KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!
Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem początkująca i w tej grupie i w gotowaniu.
RATUJCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!
Mąż zażyczył sobie kluski śląskie na obiad - czy ktoś miał by DOBRY
przepis??? Mąż jest nieco dziecięco wybredny w sprawach jedzenia (tzn.
najchętniej je pizzę, hot-dogi i tosty...), więc cała moja nadzieja w dobrym
i prostym przepisie...
Z gory dziekuje!

--
Anna Kalińska
a...@g...pl

1. Data: 2001-06-20 15:39:09

Temat: Re: KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oryginalny śląski przepis - ugotuj ziemniaki, obierz ze skóry i przeciśnij
przez praskę. włóż do miski przyklep i wytnij 1/4 ziemniaków a w to miejsce
wsyp mąkę ziemniaczaną. wszystko razem zagnieć i wyrabiaj małe kuleczki
wielkości orzecha włoskiego potem na posolony wrzątek i po sprawie.
Smacznego.
Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jestem początkująca i w tej grupie i w gotowaniu.
> RATUJCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!

1. Data: 2001-06-20 15:52:30

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9gqg4k$hb4$...@n...tpi.pl, Dorunia at d...@w...pl wrote on
6/20/01 5:39 PM:

> [...]
> wsyp mąkę ziemniaczaną. wszystko razem zagnieć i wyrabiaj małe kuleczki
> wielkości orzecha włoskiego potem na posolony wrzątek i po sprawie.
!!!!!!!!!!!!
> dobrym

Orginalne kluski slaskie powinny byc zrobione z zoltych odmian ziemniakow.
Tak nawiasem mowiac biale odmiany na Slasku sa uwazane za pastewne

1. Data: 2001-06-20 18:15:38

Od: "WiErA/waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wsyp mąkę ziemniaczaną. wszystko razem zagnieć i wyrabiaj małe kuleczki
> wielkości orzecha włoskiego potem na posolony wrzątek i po sprawie.

A nie zapomnialas o jajku!!!

pozdrawiam
waldi

1. Data: 2001-06-20 18:38:58

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oryginalny przepis nie uwzględnia jajka, naprawdę są delikatniejsze, a mąka
ziemniaczana wszystko trzyma jak trzeba.
Pozdrowionka

1. Data: 2001-06-20 18:57:01

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorunia <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9gqqlr$g30$...@n...tpi.pl...
> Oryginalny przepis nie uwzględnia jajka, naprawdę są delikatniejsze, a
mąka
> ziemniaczana wszystko trzyma jak trzeba.
A gdzie tam, po prostu brak kasy. Zwykła oszczędność.
[Bez urazy, bo przepis stary jak świat a z jajkiem bardziej współczesny.]
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-21 08:37:16

Temat: Odp: KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!
Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To szczerze mówiąc już się wręcz boję, zabrać za te kluski... :) Jak WY się
nawt nie potraficie pogodzić co do składników... :))) APEL DO WSZYSTKICH:
MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH NIESZCZĘSNYCH K.Ś. CZY NIE MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH
NIESZCZĘSNYCH K.Ś.?

--
Anna Kalińska
a...@g...pl

1. Data: 2001-06-21 08:45:46

Od: "WiErA/waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawt nie potraficie pogodzić co do składników... :))) APEL DO WSZYSTKICH:
> MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH NIESZCZĘSNYCH K.Ś. CZY NIE MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH

Jedno bym dal:)
A najlepiej raz zrob z jajem a drugi raz bez i jaja i wtedy sama ocenisz:))

pozdrawiam
waldi

1. Data: 2001-06-21 09:11:02

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A guzik z pętelką nawet Makałowicz jaj nie dodawał a ja mam rodzinkę na
Śląsku i nie robią tego z biedy bynajmniej
Pozdrawiam

1. Data: 2001-06-21 10:36:03

Temat: Re: Odp: KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nawt nie potraficie pogodzić co do składników... :))) APEL DO WSZYSTKICH:
>MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH NIESZCZĘSNYCH K.Ś. CZY NIE MAJĄ BYĆ JAJKA W TYCH

idz na kompromis - daj pol!

a jak nie to zrob kopytka tylko uformuj inaczej ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

zelatyna w listkach
Pasta Harissa