KOLACJA

1. Data: 2010-07-22 18:30:16

Temat: KOLACJA
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pokazywano przed chwilą Kartofeln Salat w TV. Jadałem oczywiście sałatki
ziemniaczane, ale znacznie prostsze i zdrowsze. Ziemniaki z obiadu lub
specjalnie ugotowane - można w mundurkach - po obraniu i ugotowaniu trzeba
pokroić na wygodne kąski. i zalać gęstą prawdziwą śmietną - najlepiej od
krów rasy czerwonej polskiej i to pasionych na łąkach Beskidu Niskiego.
Swojska śmietana jest niehomogenizowana, nie przypomina zbełtanego sera i
mleka w proszku w jednym.
Inne kolacyjne jedzenie z taką śmietaną to chleb w kromkach pokrojony w
paski wzdłuż kromki. Taki pasek zanurza się w śmietanie i delektuje się
smakiem...

2. Data: 2010-07-22 19:22:48

Temat: Re: KOLACJA
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Jul 2010 20:30:16 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> krów rasy czerwonej polskiej i to pasionych na łąkach Beskidu Niskiego.
> Swojska śmietana jest niehomogenizowana, nie przypomina zbełtanego sera i

Moja "kartoffeln salat":

- ziemniaki w mundurkach (1 kg) ugotowane na półtwardo, obrane, pokrojone
- pół szklanki bulionu
- poł szklanki winegretu (oliwa, biały ocet winny dobry)
- pieprz zielony grubo zmielony, dużo
- kapary marynowane (zamiast ogórków)
- oliwki czarne pokrojone (zamiast reszty ogórków)
- sól, cukier do smaku
- pokrojona dosyć drobno spora cebula sałatkowa
- ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę

ZADNEJ ŚMIETANY!

> Inne kolacyjne jedzenie z taką śmietaną to chleb w kromkach pokrojony w
> paski wzdłuż kromki. Taki pasek zanurza się w śmietanie i delektuje się
> smakiem...

Grzanki, grzanki, grzanki. Z tą śmietaną albo z masłem czosnkowym i
pomidorem :-)

3. Data: 2010-07-22 19:54:49

Od: Jarosław Maria Pawlak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja "kartoffeln salat":
>
> - ziemniaki w mundurkach (1 kg) ugotowane na półtwardo, obrane, pokrojone
> - pół szklanki bulionu
> - poł szklanki winegretu (oliwa, biały ocet winny dobry)

ty chyba o zópie muwisz. Ale jutro zrobię to wg tego przepisu
zobaczę czy umierz gotować.

4. Data: 2010-07-22 20:22:41

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za literówkę. Nie musiałaś mi jej wytykać, babsztylku.

5. Data: 2010-07-23 10:34:26

Od: domin <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ty chyba o zópie muwisz. Ale jutro zrobię to wg tego przepisu
> zobaczę czy umierz gotować.

:O

6. Data: 2010-07-23 12:01:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Jul 2010 22:22:41 +0200, Panslavista napisał(a):

> Przepraszam za literówkę. Nie musiałaś mi jej wytykać, babsztylku.

Nie musiałam i nie wytykałam.

7. Data: 2010-07-27 20:35:30

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-22 20:30, Panslavista pisze:
> [...]
> Inne kolacyjne jedzenie z taką śmietaną to chleb w kromkach pokrojony w
> paski wzdłuż kromki. Taki pasek zanurza się w śmietanie i delektuje się

Sorry winetou ale kolo kartofel salat to ten twoj wynalazek nigdy nie stal.
Kartofell salat to Ziemniary gotowane + majonez + rzo9dkiewka lub inne
warzywa ale nigdy smietana.

8. Data: 2010-07-27 20:48:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Jul 2010 22:35:30 +0200, zenek napisał(a):

> Sorry winetou ale kolo kartofel salat to ten twoj wynalazek nigdy nie stal.
> Kartofell salat to Ziemniary gotowane + majonez + rzo9dkiewka lub inne
> warzywa ale nigdy smietana.

I nigdy majonez :-)

9. Data: 2010-07-27 20:51:51

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-27 22:48, Ikselka pisze:

> I nigdy majonez :-)

Co ty pierdolisz mieszkalem na Bawarii 5 lat i nie mow mi prosze co to
jest "Kartoffelsalat" w polsce nawet ciezko znalezc kartofle do takiej
salatki bo wiekszosc w sklepach to gowno przemyslowe dla swin.

10. Data: 2010-07-27 21:17:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Jul 2010 22:51:51 +0200, zenek napisał(a):

> Co ty pierdolisz mieszkalem na Bawarii 5 lat

Chyba za krótko tam mieszkałeś - nie umiesz kląć po bawarsku, a co dopiero
robić sałatkę :->

> i nie mow mi prosze co to
> jest "Kartoffelsalat" w polsce nawet ciezko znalezc kartofle do takiej
> salatki bo wiekszosc w sklepach to gowno przemyslowe dla swin.

Wystarczy kupować na targu, a nie w sklepie.

fasolka po bretonsku w sloikach
Praga - co przywieźć, gdzie jeść?
BARSZCZ KOZACKI
ogórasy krótkosolne ;) szybka piłka