KTO COŚ WIE NA TEMAT-Lampa HQI-akwariowa??????????

1. Data: 2005-03-11 09:41:42

Temat: KTO COŚ WIE NA TEMAT-Lampa HQI-akwariowa??????????
Od: "FREEMAN76" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje informacji app.wymienionej lampy.Otóż lampa ta stosowana jest
głównie do akwariów morskich,ze względu na widmo światła,bardzo zbliżone do
słonecznego.Czy można stosować taką lampe jako oświetlenie roślin
"domowych",ew.w jakiej odległości lampę montować od wierzchołków roślin
etc.etc.
Polegam na fachowości iu czekam niecierpliwie na odpowiedź. Mój tel.
502600817 lub mail

2. Data: 2005-03-11 12:57:34

Temat: Re: KTO COŚ WIE NA TEMAT-Lampa HQI-akwariowa??????????
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

NTG -> pl.rec.akwarium.

FJ

3. Data: 2005-03-11 13:54:27

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FREEMAN76" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> etc.etc.
> Polegam na fachowości iu czekam niecierpliwie na odpowiedź. Mój tel.
Mam do morskiego ,do słodkowodnych używa się żarnika o innej temperaturze
barwowej 6500 K a nie 10 000 K -bardzo zimne białe światło. Co do stosowania
w uprawie roslin to też się zastanawiam,podobno w szklarniach stosuje się
lampy sodowe,anie HQI nie wiem dlaczego.Te lampy sa dość drogie, ja kupiłam
półprofesjonalną
http://www.aqva-light.pl/shop.php?UID_c=07b9365c2542
&UID=33007a1d9cb5&UID_p=
ca6cbd2b5649
i zastanawiam się dad doświetlaniem roslin doniczkowych zimą.
TMK

4. Data: 2005-03-11 15:06:09

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tmk" <t...@p...onet.pl> napisał ...

> Co do stosowania
> w uprawie roslin to też się zastanawiam,podobno w szklarniach stosuje się
> lampy sodowe,anie HQI nie wiem dlaczego.
> Te lampy sa dość drogie,
Właśnie, są drogie, a sodówki tanie :)
Co prawda mają nieciekawą barwę ale roślinkom to jak widać nie przeszkadza.

Pozdrawiam
FJ

5. Data: 2005-03-11 15:49:52

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip J" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Właśnie, są drogie, a sodówki tanie :)
> Co prawda mają nieciekawą barwę ale roślinkom to jak widać nie

Co do barwy to niezupełnie masz racje.Te lampy ciesza sie takim powodzeniem,
ze względu na określone i właściwie nie osiagalne widmo w innych typach
oświetlenia.Sa różne zarniki i pewnie trzeba by poszukac odpowiedniego.
TMK

6. Data: 2005-03-11 16:43:16

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze względu na określone i właściwie nie osiagalne widmo w innych typach
> oświetlenia.Sa różne zarniki i pewnie trzeba by poszukac odpowiedniego.
Tu oczywiście mam na myśli HQI,cos źle przeczytałam
TMK

7. Data: 2005-03-17 20:51:31

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje informacji app.wymienionej lampy.Otóż lampa ta stosowana jest
> głównie do akwariów morskich,ze względu na widmo światła,bardzo zbliżone
do

Nad akwarium slodkowodnym zawiesza sie je na 30 cm (mowa o 5000-6000K) -
wyrastajace ponad poziom wody rosliny rosna dobrze i nie podsychaja.

Elfir

Czy was tez juz nosi?;)
fotografia
Grupy końca początek ?
skorupki jajka jako sposób na zwiększenie ilości wapnia
Vectorworks Landmark