Kaloryczność potrawy

11. Data: 2011-03-21 16:41:18

Temat: Re: Kaloryczność potrawy
Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest, pszecież troszkę tłuszczu weszło w potrawę, i nie wiadomo ile,
> bo zważenie nic nie da, bo wyparowała woda.

Ale ten tłuszcz już był wcześniej w garnku, chodzi o kaloryczność tego
wszystkiego co było w garnku przed obróbką termiczną i po obróbce,
autor wątku pisał o tym we wcześniejszym poście.

> Oczywiście, że zmienia.
> W czasie gotowania/pieczenia itp reakcje hemiaczne powodują zmianę składu.
> Zmieniają się związki.

Proszę o przykłady.

> Coś się może pszypalić=spalić=utlenić

Pisałem o tym wcześniej, nie czytałaś?

> i oczywiście sa tysiące reakcji nie do opisania,
> a oczywistym jest , ze iną kalorycznośc na jakiś związek, a inną po
> utlenieniu lub innym pszekształceniu (enzymami, kwasami - cytryna, ogurek
> kiszony).

Też proszę o przykłady.

Antek Emigrant
http://www.paleodieta.cba.pl/
Dieta paleolityczna - 2 miliony lat ewolucji człowieka, do tego
przystosowała nas natura.
--------------
Ortografia jest po to aby wczytając podanie o pracę wiedzieć z kim mamy
do czynienia.

12. Data: 2011-03-27 18:38:49

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ten tłuszcz już był wcześniej w garnku, chodzi o kaloryczność tego
> wszystkiego co było w garnku przed obróbką termiczną i po obróbce,
> autor wątku pisał o tym we wcześniejszym poście.
Po co ci kaloryczność czegoś co jest w garnku jesli się tego nie je?
Jeśli gotujesz pierogi w 3 l wody to po co ci kaloryczność zawartości
garnka?
Zdrowy rozsądek sugeruje szukanie kaloryczności tylko nadziewnego kluska bez
wody(duży był ten pirug).

13. Data: 2011-03-27 21:00:43

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po co ci kaloryczność czegoś co jest w garnku jesli się tego nie je?

Pytaj autora wątku, ja dość często jem wszystko to co ugotowało się
w garmku.

> [...]
> garnka?
> Zdrowy rozsądek sugeruje szukanie kaloryczności tylko nadziewnego kluska bez

To nie jest dobry przykład, woda nie ma kalorii, więc w temacie kalorii
to wszystko jedną czy tą wodę wylejemy czy wypijemy.

Przypominam że wciąż czekam na kilka przykładu z tych tysięcy które powodują
zmiany w kaloryczności zawartości garnka w trakcie obróbki termicznej.

Antek Emigrant
http://www.paleodieta.appahost.pl/ - przystosowała nas ewolucja!!
--
Ortografia jest po to aby już po pierwszym liście na grupie dyskusyjnej
wiedzieć z kim mamy do czynienia.

14. Data: 2011-03-28 07:17:23

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Emigrant" <a...@o...pl> napisał

> Ale ten tłuszcz już był wcześniej w garnku, chodzi o kaloryczność
> tego
> wszystkiego co było w garnku przed obróbką termiczną i po obróbce,
> autor wątku pisał o tym we wcześniejszym poście.

Dokładnie tak.
Na przykład: mam mąkę, cukier i mleko, znam kaloryczność tych
składników, gotuję z tego budyń, pytanie jest takie: czy kaloryczność
budyniu jest równa sumie kaloryczności składników czy na skutek
obróbki termicznej coś się zmienia.
Albo czy kaloryczność kilograma chleba jest taka sama jak kilograma
mąki? Tu zachodzą dwa procesy: najpierw surowiec jest częściowo
przetwarzany przez drożdże a potem jest pieczenie. Czy te procesy
zmieniają kaloryczność produktu?

15. Data: 2011-03-28 17:50:04

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Emigrant" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:178f.00000502.4d8fa57b@newsgate.onet.pl...

> [...]
>
> To nie jest dobry przykład, woda nie ma kalorii, więc w temacie kalorii
> to wszystko jedną czy tą wodę wylejemy czy wypijemy.
Do wody do gotowania także makaronu , ale i pierogi można tak robić, dodaje
się około 1 łyżki tłuszczu, a ten ma kalorie.
Gotując kalafiora lub brokuł dodaje się do wylewanej potem wody cukier,
jak go policzysz?

16. Data: 2011-03-28 17:51:27

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tu zachodzą dwa procesy: najpierw surowiec jest częściowo przetwarzany
> przez drożdże a potem jest pieczenie. Czy te procesy zmieniają

Dla mnie jest oczywistym, że tak.
Zwłaszcza gdy popracują drożdże.

17. Data: 2011-03-28 19:53:09

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się około 1 łyżki tłuszczu, a ten ma kalorie.
> Gotując kalafiora lub brokuł dodaje się do wylewanej potem wody cukier,

Ja akurat nie dodaję. Ale przecież mówiliśmy już wcześniej że chodzi
o zmianę kaloryczności wynikającą nie z tego że do garnka coś dodaliśmy
lub odjeliśmy, tylko o procesy zmieniające kaloryczność potrawy w wyniku
obróbki cieplnej. Parę postów wcześniej twierdziłaś że takich procesów
jest bardzo dużo, podaj proszę kilka przykładów.

Pozdrwaiam

--
Antek Emigrant
http://www.PaleoDieta.AppaHost.pl/ - do tego przystosowała nas ewolucja!!

18. Data: 2011-03-28 19:57:53

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie jest oczywistym, że tak.
> Zwłaszcza gdy popracują drożdże.

Uuuuuu... A co takiego się dzieje przy zastosowaniu drożdży że zmienia się
kaloryczność potrawy? Możesz szerzej opisać ten proces? Proszę...

--
Antek Emigrant stosuje dietę paleolityczną
http://PaleoDieta.AppaHost.pl/

19. Data: 2011-03-28 20:11:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weź sobie książkę i poczytaj leniu śmierdzący.
Napisz reakcję.
Policz kaloryczność alkoholu, cukru, drożdży pszed i po ....
Ile alkoholu w trakcie pieczenia wyparuje.....
Ile w trakcie kręcenia winka zostanie w gąsiorku....

20. Data: 2011-03-29 09:47:06

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ile alkoholu w trakcie pieczenia wyparuje.....
> Ile w trakcie kręcenia winka zostanie w gąsiorku....

Tak, ale o wyparowywaniu pisaliśmy już wcześniej (nie czytałaś?).
Autor pytał o zmiany wynikające z obróbki cieplnej, podczas której
drożdże giną.

Wiemy że z cukru można pędzić alkohol, ba oglądaliśmy nawet film gdzie
bimbrownik badał zawartość cukru w cukrze:
http://www.kinofabryka.pl/komedie/poszukiwany.php

Tyle tylko że autor wątku pyta o OBRÓBKĘ TERMICZNĄ, a nie fermentację.

[...]

jak schudnąć mimo wilczego apetytu i lenistwa ....
najzdrowsze jogurty i serki homogenizowane
Problem z odżywianiem
Tluszcze (przydlugie)
zdrowa dieta