Kamienie kałowe

41. Data: 2003-02-06 09:29:04

Temat: Re: Kamienie kałowe
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:9g1w9toldtph$.exwlqb5phhy2$.dlg@40tude.net...

> [...]
> mniej inwazyjne i korzystniejsze dla człowieka jako całości metody
> ewentualnego zmniejszenia ich ilości (IMHO są).
> Jeśli ktokolwiek z Was - orędowników płukanek - ma jakiekolwiek
> wiarygodne informacje (wiarygodność - ponieważ to grupa medyczna -
> zdefiniujmy jak powyżej (podręcznik akademicki / publikacja w porządnym
> 'dżurnalu')) - niech poda żródło. Chetnie się czegoś nowego nauczę.
> Jesli jednak takich danych nie ma - a o ile wiem nie ma - to większość
> tego, co do tekj pory napisano można uznać za bicie piany niestety.

W journalach (również tych indeksowanych) nie ma nigdzie napisane, że lekarz
powinien myć ręce. A jednak większość lekarzy w Polsce (nie wszyscy) przed
przystąpieniem do obdukcji myją ręce. Wg Twojej logiki nie ma potrzeby mycia
rąk... A kilkadziesiąt (zaledwie) lat temu lekarz, który wezwał do mycia
rąk, został wyeliminowany przez medyków jako abnegat...
Nie moge pojąć, jak człowiek o takiej wiedzy, jak Pan Marek, może być
jednocześnie ortodoksą... gdzie to drzemie ?

Juanito

42. Data: 2003-02-06 10:13:35

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanito" <j...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie moge pojąć, jak człowiek o takiej wiedzy, jak Pan Marek, może być
> jednocześnie ortodoksą... gdzie to drzemie ?

Primo:
"W journalach (również tych indeksowanych) nie ma nigdzie napisane, że
lekarz
powinien myć ręce."
wybralem jedynie kilka z okolo 20 z 2002
1: Schwartz J. The chain of cross-contamination: link-by-link. Dent Assist.
2002 Nov-Dec;71(6):6-10, 12; quiz 14-5.
2: Huang YC, Su LH, Wu TL, Leu HS, Hsieh WS, Chang TM, Lin TY. Outbreak of
Acinetobacter baumannii bacteremia in a neonatal intensive care unit:
clinical implications and genotyping analysis.Pediatr Infect Dis J. 2002
Dec;21(12):1105-9.
3: Gibson LL, Rose JB, Haas CN, Gerba CP, Rusin PA. Quantitative assessment
of risk reduction from hand washing with antibacterial soaps. Symp Ser Soc
Appl Microbiol. 2002;(31):136S-143S. Review.
4: Simmons JC. Focusing on quality and change in intensive care units.Qual
Lett Healthc Lead. 2002 Oct;14(10):2-11, 1.
5: Gupta A. Hospital-acquired infections in the neonatal intensive care
unit--Klebsiella pneumoniae.
Semin Perinatol. 2002 Oct;26(5):340-5.
6: Labetoulle M, Lautier-Frau M, Frau E. [Ocular infections of the elderly]
Presse Med. 2002 Oct 5;31(32):1521-9. Review. French.
7: Manuel DG, Henry B, Hockin J, Naus M. Health behavior associated with
influenza vaccination among healthcare workers in long-term-care facilities.
Infect Control Hosp Epidemiol. 2002 Oct;23(10):609-14.
8: Reuter S, Sigge A, Wiedeck H, Trautmann M. Analysis of transmission
pathways of Pseudomonas aeruginosa between patients and
tap water outlets. Crit Care Med. 2002 Oct;30(10):2222-8.
9: Aprea C, Centi L, Lunghini L, Banchi B, Forti MA, Sciarra G. Evaluation
of respiratory and cutaneous doses of chlorothalonil during re-entryin
greenhouses.J Chromatogr B Analyt Technol Biomed Life Sci. 2002 Oct
5;778(1-2):131-45.
10: Scott H. Nurses are not washing their hands well enough. Br J Nurs.
2001 Jan 10;9(22):2264. No abstract available.

Secundo:
Zgodnie z Twoja logika faceci z NASA ukrywaja zapewne prawdziwe przyczyny
katastrofy Columbii, ktora bylo zestrzelenie przez obcy statek kosmiczny.
Kazdy kto poszerzyl sew horyzony ogladajac MIIB (MIB2), a nawet nie takie
najnowsze doniesienia jak MIB wie ze kosmici sa wsrod nas a zwlaszcza NAS-A
:))) Myslenie, ze jest inaczej wynika chyba z zaflaszowania nas przez
internet . Trzeba byc niedowiarkiem, lub cytuje "ortodoksą" zeby nie zdawac
sobie sprawy z jedynie slusznej terorii o ustawicznym wplywie obcych
cywilizacji na nasze zycie. Za kilka lat beda sie zapewne z nas smiali ze
nie wiedzielismy o tak oczywistym fakcie...
T.

43. Data: 2003-02-06 10:16:56

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cywilizacji na nasze zycie. Za kilka lat beda sie zapewne z nas smiali ze
> nie wiedzielismy o tak oczywistym fakcie...

Niestety depresja jest wśród nas. Udaj się do LPK na konsultacje. O czym
bredzisz ? Poza tym, co masz do powiedzenia ?

Juanito

44. Data: 2003-02-06 10:36:30

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Feb 2003 10:29:04 +0100, Juanito wrote:

> Nie moge pojąć, jak człowiek o takiej wiedzy, jak Pan Marek, może być
> jednocześnie ortodoksą... gdzie to drzemie ?

Wyczuwam pewną ironię w tym akapicie:)
Jestem młodym lekarzem i jeszcze bardzo wiele o medycynie musze się
nauczyć. Część z tego co kiedyś umiałem zresztą już zapomniałem...
Jako lekarz musze się na czymś opierać. Co prawda na grupie dyskusyjnej
pisuję *_wyłącznie prywatnie_*, nie jako przedstawiciel jakiejkolwiek
instytucji, ale pisząc wystawiam świadectwo środowisku lekarskiemu
ogólnie. Lekarz powinien uprawiać medycynę opierając się na sprawdzonych
wytycznych (w skrajnej postaci nazywa się to EBM ;) ), i _nie powinien_
zalecać ani popierać praktyk z tego punktu widzenia bezcelowych,
zwłaszcza, jeśli mogą potencjalnie nieść ryzyko powikłań.
Obecnie żaden ksiądz nie poleci książeczek Anthony'ego DeMello - mimo,
że piękne i dobre zostały jednak przez autorytety Kościoła katolickiego
uznane za szkodliwe. Nie lubię instytucji Kościoła (jako tworu
administracyjno - ekonomiczno - represyjnego), zresztą i tam zdarzają
się różne rzeczy, ale w tym kontekscie konsekwentne przestrzeganie tego,
co stanowi dogmat, jest tym, czego my - lekarze - powinniśmy się od
księży uczyć.
Powinno być tak z dwóch przyczyn: po pierwsze lekarze powinni "mówić
jednym głosem" jeśli chodzi o podstawy medycyny (pamiętam dyskusję na
temat endoskopii, gdzie któryś z Kolegów wyraził niekłamaną radość, że
posty jego i mój napisane niezależnie niosły ten sam przekaz - o
tempora, o mores!), a po drugie - sam wiem już o nowotworach na tkance
stanu lekarskiego pod postacią lekarzy studiujących prawo (nie wierzę,
że po to, żeby bronić kolegów, bo z tego pieniądze mierne by były w
porównaniu ze sprawami cywilnymi o błędy lekarskie), i w tej sytuacji
powinniśmy jako lekarze tym bardziej unikać propagowania praktyk o
dyskusyjnej użyteczności i wartości.
Dlatego - zwłaszcza w sprawach terapii - jestem (a właściwie staram się
być) ortodoksą. Jako naukowiec (którym każdy lekarz może być) mógłbym
dywagować, jako lekarz praktyk - nie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

45. Data: 2003-02-06 11:07:46

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:1nc991ynermgs$.1fu7csq96pybd.dlg@40tude.net...

> [...]
> Dlatego - zwłaszcza w sprawach terapii - jestem (a właściwie staram się
> być) ortodoksą. Jako naukowiec (którym każdy lekarz może być) mógłbym

No nawet taki zgryźliwiec jak ja nie mogę nic zarzucić tym treściom co
napisałes. Wbrew pozorom nie sprawia mi to jednak przykrości :-)
Jak jednak pogodzić słuszne przekonanie z telewizyjnymi reklamami preparatów
opartych na ibupromie czy pacetamolu... te rzeczy szkodzą ewidentnie; kiedys
były wyłącznie na receptę (ibuprom) i stosowane przez reumatologów. Skutki
dla pacjentów były opłakane...
Szkodliwość kontrolowanego płukania jelitek, króre jest monitorowane, jest
niczym w stosunku do działań ubocznych ww preparatów. Liczba ludzi, którzy
mają problemy z układem wydalniczym jest ogromna. Byłem w głupiej sytuacji,
kiedy wiejski lekarz w okolicy Salzburga, do którego byłem zmuszony się udać
z podejrzeniem "ślepej kiszki, spytał: kiedy Pan ostatnio wykonywał płukanie
jelit... oczywiście nałgałem, ze dwa lata temu. Był bardzo zniesmaczony. To
lekkomyslność, mruczał... Wiejski lekarz, który sam robił analizy, posiadał
EKG (Siemens), USG (Tektronix), duży RTG i sprzęt do płukania... Był rok
1999.
Takiego wyposażenie nie posiadają pewnikiem nawet przychodnie
specjalistyczne u nas, oczywiście. Na pocieszenie powiem, że pobrał (tj.
wręczył rachunek do uregulowania) 1600 ATS... co spowodowało natychmiastowe
ustapienie symptomów :-)
Ale ten moment spowodował, że zacząłem się interesować
taką terapią, przepytywałem starych lekarzy. Okazało się, ze dla starych
jest to oczywiste i kiedyś powszechnie stosowane. Ba, w opisach misji Apollo
13 stoi opis, jak ta bodajże Armstrong, wlał w siebie (wstępująco) 5 litrów
wody i musiał z ta wodą biegać po piętrach. Na schodach spotkał blond
lekarkę , co do której miał jednoznaczne zamiary, i wtedy niestety oddał
cała zawartośc jelit...Na blondynce nie zrobiło to wiekszego wrażenia.
Obecnie stosowany sprzęt sprawia, że jest to nieporównywalne, bezpieczne i
bezzapachowe. Pacjent przez okienko może sobie popatrzeć, co z niego
wychodzi, jak ma silne nerwy :-) Sam to przeszedłem niedawno i poza
kieszenią, nie odczułem przykrości. strach był, ale stomatologczy okulista
wywołuje u mnie większy...
Tak więc obawy są nieuzasadnione; to nie jest coś nowego, to już było, tylko
zostało zapomniane. A wróciło w nowej postaci z komputerową technologią.

Pozdrawiam
Juanito

46. Data: 2003-02-06 15:27:55

Temat: Re: OT czyli parę słów o sztuce dyskutowania ;)
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Klaudio ! Imię Twe jest równie eleganckie jak odpowiedź,
> i wymawiając je cichutko już grzeszę myslą :-)

Wiesz co zrobiłeś? Nie??? :-D

Jeśli tak, to i tak to napiszę ku przestrodze innych :P
Jeśli nie, jeśli to podświadomy chwyt retoryczny, to może Cię zaciekawi, jak
niskie pobudki kierują czasem, za pomocą naszej podświadomości, naszym pozornie
bez zarzutu zachowaniem :-)
Oraz dlaczego większość kobiet nie lubi komplementów w przynajmniej niektórych
sytuacjach i jak źle wypadasz stosując takie sztuczki (choćby i niechcący) w
oczach osób, które je znają :P

1. Odpowiadając kobiecie komplementem na merytoryczne argumenty próbujesz ją
zdyskredytować w oczach publiki sprowadzając jej płeć do roli pierwszoplanowej.

Nie potrafisz rozmawiać merytorycznie? Niska samoocena, czy nieuczciwy chwyt?

2. To jest jak niechciany, niestosowny prezent, wręczony "bez powodu" w trakcie
negocjacji biznesowych. Albo przed poważną operacją...

Czyżbyś nie widział nic złego w dawaniu "koperty" pod stołem? Czym takim
strasznym grozi Ci przegrana dyskusja, że posuwasz się do takich metod?

3. Często powoduje zakłopotanie obdarowanego, nawet jeśli jest dany w dobrej
wierze. Powoduje u obdarowanego poczucie, że jest do czegoś zobowiązany wbrew
swej woli.

Czy słusznie? Przecież komplement to prezent nie tylko tani, ale wręcz
darmowy :P

4. Jest typowym chwytem socjotechnicznym. Skutecznym.

Ale czy uczciwym? Kto musi się posuwać do używania nieuczciwych chwytów
retorycznych w trakcie dyskusji? Ten mądrzejszy, ten co ma rację, czy...? :P

Pozornie grzecznie pochwaliłeś elegancję jej odpowiedzi nie przyznawszy jej
racji ani jej nie zaprzeczając. Odwróciłeś w ten sposób uwagę od tej racji,
pozorując jednocześnie szacunek dla całej tej wypowiedzi i jej autorki.

Szacunek dla elegancji... czy to jedyna rzecz, którą mogłeś tam docenić? Fuj,
nieładna insynuacja.

Nie odniosłeś się merytorycznie do żadnego fragmentu wypowiedzi przedpiśczyni.
Jest to również niezgodne z netykietą :P
Nie bez powodu...

> Pozdrawiam serdecznie
> Juanito

Marta
(pozdrawiam czasem prywatnie, ale nie wtedy,
gdy coś publikuję, nawet w internecie)

47. Data: 2003-02-06 16:24:47

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dziel sie więcej swoja wiedzą bo jej nie masz...

Inne zdanie miał rektror AM, którą ukończyłem...
Izba lekarska, która dała mi prawko wykonywania zawodu też miała inne
zdanie.
Śmieszny i bezczelny jesteś młody człowieku. Ale to typowe dla konwersacji
internetowej, kiedy anonimowo można sobie bezkarnie bluzgać.

48. Data: 2003-02-06 16:24:47

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

49. Data: 2003-02-06 17:05:49

Od: "Klaudia Zybert" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz co zrobiłeś? Nie??? :-D
>
> Jeśli tak, to i tak to napiszę ku przestrodze innych :P
(...)
> Nie odniosłeś się merytorycznie do żadnego fragmentu wypowiedzi
przedpiśczyni.
> Jest to również niezgodne z netykietą :P
> Nie bez powodu...

Postanowilam nie reagowac na zaprezentowany przez Juanito "chwyt", poniewaz
nie chcialam ciagnac bezowocnej dyskusji. Skoro juz na wstepie brakuje
argumentow... ;-)
BTW niektorzy mezczyzni czasem mnie bawia... :-)

Klaudia

50. Data: 2003-02-06 17:07:12

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "km" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Śmieszny i bezczelny jesteś młody człowieku. Ale to typowe dla konwersacji
> internetowej, kiedy anonimowo można sobie bezkarnie bluzgać.

To nie do mnie, ale ...ten język.. "prawko" ...Panie Doktorze, skąd ten
styl... no nie uchodzi.... Panie Doktorze z "prawkiem wykonywania zawodu"...

Juanito

Jak opoznic lysienie ???
Prostowanie przegrody nosowej
problem ze skórą