Kamienie zolciowe

1. Data: 2001-04-02 14:18:02

Temat: Kamienie zolciowe
Od: "H" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie dzisiaj dowiedzialam sie, ze mam kamienie zolciowe - o srednicy 4 mm
jest tego pare sztuk.
Lekarz ktory robil USG mi powiedzial, ze warto sie zastanowic nad usunieciem
ich, bo moga zatkac kanal zolciowy.
Nie mam zielonego pojecia o kamieniach zolciowych. Czy jedyna metoda
usuniecia ich jest operacja?
Czy tylko kamienie nerkowe mozna rozbijac?
Skad to swinstwo sie bierze i czy nie da sie jakos im zapobiec?
Mam teraz 32 lata. Ile operacji czeka mnie w zyciu na kamienie? Czy za kilka
lat nie powtorzy sie to od nowa?
A jesli jedynym wyjsciem jest operacja, to czy taki zabieg mozna zrobic
laparoskopowo?
Pozdrawiam Hania

2. Data: 2001-04-02 20:42:05

Temat: Re: Kamienie zolciowe
Od: "WD" <w...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tendencje wrodzone + dieta (wazna) ,najlepiej laparoskopowo usunac
woreczek -3 blizenki wielkosci 1cm ,szybko do domu ,po operacji nie bedzie
nawracac bo nie ma gdzie

3. Data: 2001-04-02 21:06:27

Od: "H" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tendencje wrodzone

Racja. Moja matka i babka ale one nie mialy usuwanego woreczka. Babcia z
kamieniami dozyla 89 lat a moja mama ma 65.

> najlepiej laparoskopowo usunac
> woreczek -3 blizenki wielkosci 1cm ,szybko do domu ,po operacji nie bedzie
> nawracac bo nie ma gdzie

Niestety ma gdzie wracac. Wlasnie juz zdazylam przeczytac, ze jak nie ma
woreczka to kamienie tworza sie w przewodzie zolciowym. I wtedy jest bol.
Slyszalam, ze sa tez jakies srodki do rozpuszczania kamieni. Ale
rozpuszczane sa tylko kamienie cholesterolowe.
Dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam Hania

4. Data: 2001-04-02 21:38:28

Od: "WD" <w...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamienie zasadniczo kondensuja sie w peczerzyku ,nawroty dolegliwosci po
cholecystectomii sa rzadkie

5. Data: 2001-04-03 13:57:00

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WD" <w...@r...net.pl> napisał w wiadomości
> kamienie zasadniczo kondensuja sie w peczerzyku ,nawroty dolegliwosci po
> cholecystectomii sa rzadkie

Ale mnie nastraszyliście.
Dwa lata temu usunęłam woreczek - po długiej i ciężkiej walce z ostrym
stanem zapalnym, ale nadal coś tam czuję. Nigdy nie pomyślałabym, że coś tam
może się tworzyć. Ból, jak się pojawi jest ostry, zwalający z nóg, ze cztery
razy prawie straciłam przytomność

Asmira
(walcząca z kamyczkami od 14 r. ż.)

6. Data: 2001-04-03 16:41:55

Od: Kamil Raczyński <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"H" <n...@k...net.pl> nakibordził(a):

>Lekarz ktory robil USG mi powiedzial, ze warto sie zastanowic nad usunieciem
>ich, bo moga zatkac kanal zolciowy.
Mogą, a wtedy następuje skurcz pęcherzyka i ból czyli kolka
wątrobowa....
Szczerze odradzam.... :o((

>Nie mam zielonego pojecia o kamieniach zolciowych. Czy jedyna metoda
>usuniecia ich jest operacja?
IMHO tak.

>Skad to swinstwo sie bierze i czy nie da sie jakos im zapobiec?
Hmm.. mechanizm powstawania kamieni jest trochę.. jakby to
powiedzieć.. skomplikowany. Trzeba znać trochę biochemii, fizyki, etc.
Takie tam 'pieprzenie' o micelach, polarnych hydrofilnych hydroksylowych
i karboksylowych grupach soli zółciowych itd.
a skąd się biora kamienie i dlaczego? Nie wiem, słyszałem różne opinie.
Od predyspozycji genetycznych, przez odżywianie się do infekcji
bakteryjnych (?)

>Mam teraz 32 lata. Ile operacji czeka mnie w zyciu na kamienie? Czy za kilka
>lat nie powtorzy sie to od nowa?
Nie wiadomo, być może. Ale razem z kamieniami usuwany jest też pęcherzyk
(woreczek) żółciowy. Dlatego kamica woreczka już się nie może powtórzyć
:o))) Ale za to mogą tworzyć się kamienia w drogach żółciowych :o(

>A jesli jedynym wyjsciem jest operacja, to czy taki zabieg mozna zrobic
>laparoskopowo?
Jak najbardziej. Mocno nie boli (no, chyba że ktoś na po narkozie czuje
się jak na kacu-gigancie, wtedy przy wymiotowaniu brzuch jednak boli,
podobnie jak ktoś w tym czasie ma zapalenie osklrzeli. Przy kaszlu tez
boli :o(( ) Ale ogólnie b. szybko wraca się do zdrowia.

Nie jestem lekarzem, ale obawiam się, że nie leczona kamica może
doprowadzić do zapalenia pęcherzyka, a nawet do ropnia pęcherzyka. To
dopiero boli :o((((((((((
Nie mówiąc już o martwicy, ale żeby znaleźć się w takim stanie, to
trzeba już byc naprawdę upartym ;o))

Jak chcesz więcej szczegółów, to pisz na priv :o)

--
Raczek Kaskader von Blitzen
k...@l...umcs.lublin.pl

7. Data: 2001-04-03 19:19:13

Od: "Edward" <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi zeszly po siedmiu misiacach stosowania DO. Schodzily na dwa etapy.
Chodzilem po scianach, ale po zaaplikowaniu papaweryny bol ustapil

Leszek
l...@w...pl

Użytkownik H <n...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9aa1hi$nj4$...@n...tpi.pl...

8. Data: 2001-04-03 21:37:35

Temat: Odp: Kamienie zolciowe
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No coz kamica tworzy sie glownie z powodu zaburzen w obkurczaniu sie
pecherzyka zolciowego jak rowniez tych o ktorych pisal kamil

doctore

Użytkownik Edward <e...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9adc3e$lqf$...@n...tpi.pl...

9. Data: 2001-04-04 05:30:30

Od: "Jadarek" <o...@k...mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi zeszly po siedmiu misiacach stosowania DO. Schodzily na dwa etapy.
> Chodzilem po scianach, ale po zaaplikowaniu papaweryny bol ustapil

Po ok. 6 mies. DO zszedł mi kamień (złóg ?) z woreczka a po 16 mies. zeszły
mi kamienie z nerek (USG zdołało jeszcze wychwycić kamień 5 mm w lewej
nerce - teraz jest "czysto" ).

"Jadarek" - Dariusz Kral

PS. Schodzenie kamieni to baaardzo bolesna sprawa ale zawsze lepsza niż
operacja i inne takie lapa... coś tam ;-)))))

10. Data: 2001-04-04 06:15:10

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jadarek <o...@k...mtl.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9aebj4$srj$...@h...uw.edu.pl...

> Po ok. 6 mies. DO zszedł mi kamień (złóg ?) z woreczka a po 16 mies. zeszły
> mi kamienie z nerek (USG zdołało jeszcze wychwycić kamień 5 mm w lewej
> nerce - teraz jest "czysto" ).

U mnie sytuacja jest zupełnie inna. Właśnie wczoraj byłem na USG. Mój kamyczek
powiększył się do 25 mm z 18 mm przed d.o. przez ponad trzy lata. Przed d.o. i
przez pierwsze miesiące miałem kilka ataków bólu, ale przez ostatnie dwa lata
żadnych dolegliwości. Kamyk jest jajowaty i gładziutki. Przy tej wielkości
może sobie spokojnie koegzystować z moim woreczkiem. Reszta układu żółciowego
jest czyściutka. Pozostałe organy dające się pomierzyć na USG są w normie,
nawet prostata mimo pięćdziesiątki.

Pozdrawiam
Leszek

Intra
Zapalenie spojówek
Kurnia czemu ten pieprz... rak zabiera nam tyle kobiet !
jak wyliczyc wydajnosc??
Blona dziewicza !