Kanna

1. Data: 2001-09-07 08:49:28

Temat: Kanna
Od: "midas" <b...@a...ifj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Mampytanie na temat modnej ostatnio roslinki Kanny. Poradzcie jak i kiedy ja
rozmnozyc
Pozdrawiam Midas

2. Data: 2001-09-07 12:06:03

Temat: Re: Kanna
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "midas" <b...@a...ifj.edu.pl> napisał w wiadomości
> Mampytanie na temat modnej ostatnio roslinki Kanny. Poradzcie jak i kiedy
ja
> rozmnozyc

W tym roku wysiałam kannę z nasion. Kupiłam wiosną i zgodnie z instrukcją
przygotowałam nasiona, wzeszły dość ładnie, szybko rosły. Teraz widzę, że
się porozrastały troszkę, więc na wiosnę przed posadzeniem pewnie można
będzie je podzielić na kilka części. No może jeszcze nie w tym roku... Ale
jeśli masz już większe rośliny - spróbuj.
Zresztą masz to bardzo ładnie opisane tutaj:
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_10_06.asp
Pozdrawiam, Anula

3. Data: 2001-09-08 10:22:23

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witajcie
> Mampytanie na temat modnej ostatnio roslinki Kanny. Poradzcie jak i kiedy

Witam !

W polowie maja posadzilem na klombie 100 szt (sadzonki). Zupelnie oszalaly :
te, ktore wg zapewnien producenta mialy miec 1 m wys. maja w tej chwili
ok.1,7 m, a te ktore wyrosnac mialy do 2 m zblizaja sie powoli do 3 m.
W czasie sobotnio-niedzielnych spacerow ludzie robia sobie na ich tle
rodzinne zdjecia.

pozdrawiam Lech

4. Data: 2001-09-10 10:28:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech napisał(a) w wiadomości: <3b99f10f$1@news.vogel.pl>...

> [...]
>ok.1,7 m, a te ktore wyrosnac mialy do 2 m zblizaja sie powoli do 3 m.
>W czasie sobotnio-niedzielnych spacerow ludzie robia sobie na ich tle

Dwa pytanka:
1) czy to były "szlachetne", czyli wielkokwiatowe kanny?
2) czy będziesz je wykopywał i przechowywał?

Kanna dorastająca do 3m miała kiedyś u mnie objętość kłączy gdzieś 40 cm
średnicy, waga do 5kg. Jak przemnożę przez 100, to mi się dziwnie słabo
robi.... ;)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-09-10 11:21:59

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> Dwa pytanka:
> 1) czy to były "szlachetne", czyli wielkokwiatowe kanny?
Tak, ale nazw nie znam. Te nizsze maja zielone liscie i zolte kwiaty,
wyzsze maja liscie buraczkowe i kwiaty pomaranczowe.
Przy sadzeniu do kazdego dolka dawalem pol lopaty nawozu kurzego i od
czerwca do poczatkow sierpnia co tydzien byly nawozone dolistnie. No i
codziennie podlewane. Pozniej dalem sobie spokoj z nawozeniem, bo za bardzo
sie rozrosly i ciezko bylo w nie wejsc, choc i tak co trzy dni trzeba usuwac
przekwitle kwiaty.

> 2) czy będziesz je wykopywał i przechowywał?
Nie mam warunkow, by przechowywac taka ilosc, zwlaszcza ze w przyszlym roku
planuje takze kupic dodatkowo jeszcze 100 szt. ( o czerwonych kwiatach).
Karpy jesienia zabierze producent kann. Kwiaty kupilem od niego po 5 zl za
sztuke, gdybym zatrzymywal klacza do przyszlego roku kosztowalyby po 10,00
zl za sztuke. Nie znam cen w innych miastach, wiec nie wiem czy to drogo,
czy nie.

> Kanna dorastająca do 3m miała kiedyś u mnie objętość kłączy gdzieś 40 cm
> średnicy, waga do 5kg. Jak przemnożę przez 100, to mi się dziwnie słabo
> robi.... ;)

pozdrawiam Lech

śliwowica
Tuje