Re: Kapusta kiszona

1. Data: 2002-04-07 23:15:42

Temat: Re: Kapusta kiszona
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Bernatowicz" <t...@p...onet.pl> a écrit dans le message news:
2...@p...google.com...
> [...]
> jedza na slodko. Ostatnio nawet mnie pokaralo i przez przypadek
> kupilem slodki pasztet i slodki chleb. Bez ostrej musztardy okazalo
> sie to niejadalne. Ale do rzeczy. Otoz chce mi sie czegos kwasnego np.
> kapusniaku. No i przepis na kapusniak moge sobie znalezc w Internecie,
> ale nigdzie nie moge znalezc przepisu na kapuste kiszona, ktorej tu
> nie moge kupic. Pewnie dostepnosc kapusty kiszonej jest oczywista dla
> autorow wirtualnych ksiazek kucharskich, ale nie dla mnie. Czy ktos
> wiec moglby sie ulitowac i napisac mi jak sie dokladnie kisi kapuste?

Piotrze !

Kapuste poszatkuj, przydaj jej troche pokrojonej marchewki i kminku, posol
(porzadnie) i dorzuc ziaren kopru (jezeli masz). Wrzuc do beczki (lub do
garnka) i przycisniej, przygniec, zeby troche soku puscila. Poloz na niej
talez i cos ciezkiego na talezu (kamien ?) postaw w cieplym miejscu (w
kuchni ?) i czekaj trzy dni... I juz sie zacznie kwasic !

Ewcia
(wielbicielka kiszonego w miejscu gdzie tysz nie ma...)

--
Niesz !

1. Data: 2002-04-07 23:28:58

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (porzadnie) i dorzuc ziaren kopru (jezeli masz).
> Ewcia
> (wielbicielka kiszonego w miejscu gdzie tysz nie ma...)

Proponuje zamiast kopru wsypac kminek, a takze dodac garsc surowych
(mrozonych) zurawin - w Szwecji chyba nie powinno byc problemu z dostaniem
takowych. A jeszcze na same dno garnka skorke zytniego chleba razowego.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://www.kuchenny.faq.prv.pl/

1. Data: 2002-04-08 05:13:06

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

"Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> wrote:

>Kapuste poszatkuj, przydaj jej troche pokrojonej marchewki i kminku, posol
>(porzadnie) i dorzuc ziaren kopru (jezeli masz). Wrzuc do beczki (lub do
>garnka) i przycisniej, przygniec, zeby troche soku puscila.

ciach

>Ewcia
>(wielbicielka kiszonego w miejscu gdzie tysz nie ma...)

Przygniatanie najlepiej wykonac stopami dziewki dwornej...wg Reymonta
oczywiscie...;-))))))))

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-04-08 08:34:15

Od: "M.W." <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message
net...
> [...]
> talez i cos ciezkiego na talezu (kamien ?) postaw w cieplym miejscu (w
> kuchni ?) i czekaj trzy dni... I juz sie zacznie kwasic !

Co do kapusty kiszonej to o tej porze roku raczej nie dostepna jest biala w
dobrym stanie..
Ale calkiem zadowalajace efekty mozna uzyskac przy uzyciu kapusty Pekinskiej
Kisi sie szybciutko

Pozdrawiam

Marek

puk puk