Karetka pogotowia a wybór szpitala

1. Data: 2004-02-03 18:39:49

Temat: Karetka pogotowia a wybór szpitala
Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mma takie pytanie - jeżeli u kobiety rozpocznie się akcja porodowa i
zdecyduje się na wezwanie karetki pogotowia (gdy nie ma nikogo pod reką z
samochodem, a maż pracuje 40 kilometrów do domu i nim dojedzie moze być już
późno) to czy ma możliwość wyboru szpitala i czy może zarządać przewiezienia
do tego wybranego?

Karetka przyjeżdża ze szpitala powiatowego z Brzegu oddalonego o 10 km, a
cieżarna żadą przewiezienia do Specjalistycznego Szpitala
Ginekologiczno-Polożniczego w Oplolu (oddalony o 30 km), gdzie już kilka
razy przebywała na oddziale patologi ciąży. Czy karetką ją tam zawiezie bez
problemu czy zawieziona zostanie do szpiatal powiatowego?

Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienia!

pozdrawiam
Michał

2. Data: 2004-02-03 20:29:09

Temat: Re: Karetka pogotowia a wybór szpitala
Od: vlad <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Micha^(3) Mraczek wrote:
cut.
Karetka przewiezie pacjentke do najbliższego oddziału i tylko jezeli
lekarz dyzurny w najblizszym szpitalu stwierdzi koniecznosc
przewiezienia do innego szpitala to taki transport zostanie zapewniony
w ramach ubezpieczenia.
Vlad

3. Data: 2004-02-03 21:32:00

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarz dyzurny w najblizszym szpitalu stwierdzi koniecznosc
> przewiezienia do innego szpitala to taki transport zostanie zapewniony

Dzieki za wyjaśnienie! Czyli trzeba będzie sobie odpuścić wzywanie
karetki...

Michał

4. Data: 2004-02-04 14:59:01

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karetka to nie taksowka dla ciezarnej tylko transport do najblizszego
szpitala w przypadkach zagrozenia zdrowia/zycia lub udzielenie pomocy
na miejscu zdarzenia...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bvp484$hsu$1@atlantis.news.tpi.pl...

5. Data: 2004-02-04 18:30:14

Od: quirky <q...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Karetka to nie taksowka dla ciezarnej tylko transport do najblizszego
> szpitala w przypadkach zagrozenia zdrowia/zycia lub udzielenie pomocy
> na miejscu zdarzenia...

masz racje to nie taksowka :) ale zespol "specjalistow", ktorzy maja ci
pomoc gdy masz problem zdrowotno/medyczny a zatem przy transporcie rodzacej
czasem bardzo przydatni.
To chyba normalne, ze kobieta chce urodzic "pod okiem" lekarza, ktory ja
zna i zna ta ciaze, czyli zapewne w szpitalu w ktorym on pracuje.

Z drugiej strony normalne jest to, ze karetka zwiezie pacjenta do szpitala,
ktory w danym dniu prowadzi dyzur.
Wyjesciem z sytuacji jest wezwanie karetki tylko w przypadku ostrego i
niepokojacego bolu lub patologii ciazy, w innym zapewnienie sobie
odpowiednio wczesniej transportu wlasnego.

pozdr
quirky [nie lekarz]

6. Data: 2004-02-04 18:57:53

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> Karetka to nie taksowka dla ciezarnej tylko transport do najblizszego
> szpitala w przypadkach zagrozenia zdrowia/zycia lub udzielenie pomocy
> na miejscu zdarzenia...

Moje pytanie wynikało z tego jakis czas temu mówiło się o tym, że pacjent
nawet w karetce mial mieć możlwiość wyboru szpitala - stąd moje pytanie.

Michał

7. Data: 2004-02-05 20:26:54

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 3 Feb 2004 19:39:49 +0100, na pl.sci.medycyna, Michał Mraczek
napisał(a):

> Czy karetką ją tam zawiezie bez
> problemu czy zawieziona zostanie do szpiatal powiatowego?

Zawsze mozna byc przygotowanym i w razie potrzeby wezwac jakas prywatna
karetke z lekarzem - ale za to sie juz placi.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

pernazinum (0,025 g)
CHOROBA PARTHESA POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!
Problem z soczewkami
Ból jądra
gabinet stomatologiczny -amortyzacja