Karta parkingowa raz jeszcze

1. Data: 2006-09-05 14:30:25

Temat: Karta parkingowa raz jeszcze
Od: "Michasia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów....

Jakiś czas temu na grupie czytałam, iż kartę parkingową może otrzymać osoba,
która posiada orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności (niezależnie od przyczyny niepełnosprawności), natomiast
osoba posiadająca orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności musi mieć
jako przyczynę niepełnosprawności R lub N.

Spotkałam się z różnymi interpretacjami przepisów, w moim mieście zaś z ich
nadinterpretacją. Uważają oni, iż w przypadku posiadania umiarkowanego
stopnia niepełnosprawności również potrzebuję przyczynę R lub N. W chwili
obecnej zostałam wezwana do zapoznania się z dowodami w sprawie, a potem
otrzymam decyzję odmowną na swój wniosek o kartę parkingową.

No cóż... Ja wychodzę z założenia, że mieszają im się pojęcia. Karta
parkingowa i "koperty", a karta parkingowa i niestosowanie się do niektórych
znaków to dwie różne rzeczy. Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu
drogowym, do niestosowania się do niektórych znaków mają prawo TYLKO osoby o
obniżonej sprawności ruchowej - stąd też ten zapis w orzeczeniu o stopniu
niepełnosprawności, czy dana osoba spełnia przesłanki z art. 8 ust. 1.

Natomiast do posiadania karty parkingowej uprawnia posiadanie orzeczenia o
znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności niezależnie od przyczyny
niepełnosprawności, natomiast jak pisze w ustawie, przyczyna N lub R musi
być w przypadku posiadania lekkiego stopnia niepełnosprawności.
Proszę, powiedzcie, czy dobrze rozumuję? Jak to jest, że w jednym mieście
wydają bez problemów kartę parkingową, a w drugim nie....

Pozdrawiam

Michasia

2. Data: 2006-09-05 15:53:23

Temat: Re: Karta parkingowa raz jeszcze
Od: "PZ" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michasia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> osoba posiadająca orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności musi mieć
> jako przyczynę niepełnosprawności R lub N.
Tak bylo kiedys - teraz nie jest istotny stopien niepelnosprawnosci tylko ma
to byc niepelnosprawnosc ruchowa (w uproszczeniu klopoty z chodzeniem).

> No cóż... Ja wychodzę z założenia, że mieszają im się pojęcia. Karta
> parkingowa i "koperty", a karta parkingowa i niestosowanie się do
> niektórych
> znaków to dwie różne rzeczy.

Nie sa to rozne rzeczy, to dokladnie to samo i o ile wiem zawsze tak bylo
!!! Nie ma oddzielnych na "koperty" i "nie stosowanie sie do niektorych
znakow".

O ile cos mi swita to jedynie w Warszawie mozna wyrobic osobna karte do
parkowania - jest to jakis miejscowy przepis wiec dotyczy tylko Warszawy.

--
Przemo
K-ce

3. Data: 2006-09-05 16:54:57

Od: "Michasia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PZ" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie sa to rozne rzeczy, to dokladnie to samo i o ile wiem zawsze tak bylo
> !!! Nie ma oddzielnych na "koperty" i "nie stosowanie sie do niektorych
> znakow".

Nie... nie chodzi o to, że są oddzielne, ale że TYLKO osoby z obniżoną
sprawnością ruchową mogą nie stosować się niektórych znaków. Pozostałe osoby
niepełnosprawne mogą mieć karty parkingowe i używać je np. do stawania na
kopertach, ale muszą stosować się do wszystkich znaków drogowych.
Obawiam się, że Pan nie przeczytał mnie dokładnie...

Michasia

4. Data: 2006-09-05 17:03:40

Od: "Michasia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już sama nie wiem co mam myśleć. Na grupie kilkakrotnie (m.in tutaj
http://tiny.pl/755h) czytałam, że przy znacznym i umiarkowanym nie jest
ważne, czy jest R czy N w orzeczeniu, jak również pisze to w samej ustawie.
Jestem po prostu sama ciekawa jak należy to interpretować. Wiem, że osoby,
które nie mają niepełnosprawności ruchowej, a posiadają karty parkingowe i
otrzymały je bez żadnych problemów. Nie wiem, czemu moje miasto robi takie
problemy.

Michasia

5. Data: 2006-09-05 22:39:57

Od: Michal 'Orr' Daszkowski <m...@u...idn.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Tue, 5 Sep 2006 17:53:23 +0200,
osoba podpisująca się: PZ <z...@p...onet.pl>,
w artykule: <edk6lk$l2e$1@news.onet.pl> napisała:

> O ile cos mi swita to jedynie w Warszawie mozna wyrobic osobna karte do
> parkowania - jest to jakis miejscowy przepis wiec dotyczy tylko Warszawy.

Chodzi o kartę N+, która stanowi niejako ,,rozszerzenie'' uprawnień
osoby niepełnosprawnej, w stosunku do tego, do czego uprawnia ją
Karta Parkingowa.

W Warszawie bowiem Karta Parkingowa uprawnia do niestosowania się do
niektórych znaków drogowych oraz do nieodpłatnego parkowania w Strefie
Płatnego Parkowania na wyznaczonych miejscach (czyli tzw. ,,kopertach).
I tylko na nich!

Formalnie zgodnie z prawem, nawet jeżeli ktoś ma Kartę Parkingową, ale
zaparkuje poza ,,kopertą'' w SPP, powinien za to parkowanie zapłacić.

Z obowiązku tego zwalnia karta N+, która jest wydawana nieodpłatnie na
podstawie dowodu rejestracyjnego i Karty Parkingowej.

Jak dla mnie to głupota i kolejny przykład niespójności i niedoskonałości
przepisów. W praktyce zresztą, mandaty wystawiane przez Straż Miejską
w takich sytuacjach (Karta Parkingowa jest, brak karty N+) są umarzane
po zgłoszeniu się do Straży.

Ale szkoda na to czasu i jak się mieszka/często parkuje w W-wie, warto
sobie taką kartę wyrobić.

Pozdrawiam
Orr

6. Data: 2006-09-06 10:24:34

Od: "PZ" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, ale czy ty rozumiesz w jezyku polskim ??? Przecierz pisze ze nigdy
nie bylo takich uprawnien jak :" Pozostałe osoby niepełnosprawne mogą mieć
karty parkingowe i używać je np. do stawania na kopertach, ale muszą
stosować się do wszystkich znaków drogowych."

Bylo kiedys ze kazda osoba niepelnosprawna mogla miec karte parkingowa,
teraz ograniczone jest do niepelnosprawnosci ruchowej ( i slusznie!!!) +
caritas itp instytucje (niestety nie slusznie!), ale zawsze bylo to razem
czyli i wjazd np. pod zakaz ruchu i parkowanie na kopertach - nigdy osobno.

Inna sprawa to jak napisal ponizej Michal karta N+ czyli lokalne uprawnienie
tu wszystko zalezy od miasta/gminy, swoja drogo o ile wiem to takie cos
istnieje tylko w Warszawie.

W kazdym miescie mozna tez zalatwic koperte imienna pod blokiem gdzie
mieszkasz. U mnie w Katowicach wyglada to tak ze piszesz do spoldzielni - ta
wyraza zgode lub nie - jezeli TAK to masz koperte pod blokiem (namaluja
postawia znak) ale u nas za to doliczaja ci 5 zl miesiecznie do czynszu (
wyszczegolnione na rachunku), dlatego jest imienne - inny niepelnosprawny
nie moze na tym stac.

--
Przemo
K-ce

7. Data: 2006-09-06 14:08:06

Od: "Michasia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieć karty parkingowe i używać je np. do stawania na kopertach, ale muszą
> stosować się do wszystkich znaków drogowych."

Obawiam się, że Pan nie rozumie po polsku (jak już mnie Pan obraża
"tykając" - nie upoważniłam Pana do pisania na "Ty" oraz obrażając
rozumienie języka po polsku - to ja też pozwolę sobie stwierdzić, że nie
rozumie Pan tego co ja piszę. Czyta Pan wybiórczo i raczej nie umie czytać
ze zrozumieniem).
Przede wszystkim w pierwszym poście zaczęłam od tego, co czytałam kiedyś na
grupie.
Ponadto nie interesują mnie karty N+ (nawet nie pisałam, że chodzi o
Warszawę) więc dyskusję na ten temat uważam poza zadanym przeze mnie tematem
(karta N+ to nie karta parkingowa).

Poza tym chyba nie zna Pan art. 8 ust. 5 i 5a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
skoro pisze takie bzdury.
To właśnie wcześniej było tak, ze tylko osoby niepełnosprawne, które w
orzeczeniu miały wyraźnie wskazane R lub N mogły mieć kartę parkingową,
natomiast od 2003r. już tak nie jest. Symbol R lub N musi być przy
orzeczeniach o lekkim stopniu niepełnosprawności, a jeśli go nie ma, musi
być zaświadczenie lekarza stwierdzającego ograniczoną sprawność ruchową.
Panie niedowiarku, proszę trochę o temacie poczytać, a potem atakować.
Ja ze swojej strony chciałam uzyskać potwierdzenie od osób, które otrzymały
taką kartę, nie mając R lub N w orzeczeniu, gdyż wiem, ze takie osoby są.
Już wiem, że te osoby nie przyznają się nigdy, bo pewnie zostaną zaraz
oszkalowane, osądzone i zaatakowane przez osoby takie jak Pan.

Ja nie piszę, że tak jest, ja piszę to, co przeczytałam wcześnie i jedynie
szukam na grupie potwierdzenia!!

Z mojej strony EOT i dziękuję za takie miłe przyjęcie. Tak jak myślałam, ta
grupa istnieje tylko po to, aby innych atakować, obrażać, a nie pomagać
sobie nawzajem.

Michasia

PS. Jeszcze jedno.... Pan nie umie pisać po polsku - przecież pisze się
przez "ż".....

8. Data: 2006-09-06 17:52:42

Od: Michal 'Orr' Daszkowski <m...@u...idn.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Wed, 6 Sep 2006 16:08:06 +0200,
osoba podpisująca się: Michasia <m...@n...pl>,
w artykule: <edmkp7$k4k$1@atlantis.news.tpi.pl> napisała:

> Obawiam się, że Pan nie rozumie po polsku (jak już mnie Pan obraża
> "tykając" - nie upoważniłam Pana do pisania na "Ty" oraz obrażając

Niepisaną (?) regułą na grupach newsowych jest zwracanie się do siebie
na ,,Ty''. Nigdy nie było, nie jest i - mam nadzieję - nie będzie w tym
nic obraźliwego, a wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam
Orr

9. Data: 2006-09-06 18:32:10

Od: "Abal" <andrzej_banas(wytnij to!)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam umiarkowany stopien nieplenosprawnosci na wzrok, udalem sie 3 tygodnie
temu do starostwa o wyrobienie owej karty parkingowej. Kiedy zlozylem
wniosek panie zrobily wielkie oczy i powiedzilay ze musze miec
niepelnosprawnosc ruchowa. Ja na to pkazalem ustawe ale to nic nie dalo,
uznaly ze nie wiedza i nie wyrobia mi tej karty. Pomyslalem co pomyslaem i
poszedlem sobie do domu. Napisalem do Zwiazku Niewidomych i odpisali mi ze
jedne powiaty respektuja ta ustawe drugie nie ot cala Polska , natomiast
dodali tez PZN napisal do Ministra Transportu pismo o to azeby niewidomi bez
problemu mogli otrzymywac karty parkingowe, od roku jednak nie dostali
odpowiedzi na ten temat.
Pzdr
Andrzej

10. Data: 2006-09-06 19:01:57

Od: "S.S." <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Abal napisał(a):
> [...]
> problemu mogli otrzymywac karty parkingowe, od roku jednak nie dostali

Wg mnie slusznie, niedowidzacy moze dojsc do samochodu.

wzrost niepelnosprawnego na wozku
znow w temacie ogłoszeń z pracą w Krakowie
Wypowiedzenie z pracy
Re: dofinansowanie
komputer