Re: Kaskada wodna - jak położyć kamienie?

Data: 2004-08-12 13:06:39
Temat: Re: Kaskada wodna - jak położyć kamienie?
Od: "calvi" <c...@b...pl>

Katarzyna Więcek napisała:
> Czy ktoś wie (bo robił) albo ma dobry pomysł jak ułozyć kamienie na kaskadę
> wodną?

Ja robiłem, ale nie obyło się niestety bez klejenia.
Twoje kamienie musiałyby mieć jakieś super-dachówkowe kształty,
żeby woda mogła spływać z jednego na drugi.
Ponieważ masz pod spodem folię, wystarczy dyskrednie zakleić
największe szczeliny tu i ówdzie, tak, żeby spoiny nie rzucały się w oczy.
Ja kupiłem w markecie budowlanym specjalny preparat mineralny
polecany np. do napraw kominów, nazywa się zdaje się Superbet,
czy jakoś tak. Po związaniu twardy jak szkliwo.
Od paru lat działa to znakomicie, karasiom to chyba nie szkodzi,
jest to rodzaj cementu, po wypłukaniu wydaje się być obojętny
dla wody mniej więcej tak, jak beton.

No chyba, ze zamiast jednej warstwy folii kładziesz 10
(powiedzmy, że każda płachta folii sięga do samej góry
wodospadu) i co któryś układany kamień przekładasz
kolejnymi warstwami folii. (Najwyższa - najkrótsza).
Wtedy woda po wypełnieniu luk pod kamieniami
będzie zmuszona płynąć jako tako po wierzchu.
Pomysł taki sobie, bardzo teoretyczny.

Pozdrawiam calvi