Kasza

1. Data: 2002-06-09 21:10:57

Temat: Kasza
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kasza jest tuczaca?Na pudelku wyczytalam ze 10g kaszy ma az 300 kalori
i.....

Magda

2. Data: 2002-06-10 07:16:56

Temat: Re: Kasza
Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mrowka" <m...@p...wp.pl> wrote in

> Czy kasza jest tuczaca?Na pudelku wyczytalam ze 10g kaszy ma az
> 300 kalori i.....

Jaka kasza? I na pewno nie 10g, a 0,1kg.

--
/**** Umysł kolejno wybiera nas z tego świata. ****\
\**** P.K.Dick ****/

3. Data: 2002-06-10 08:00:17

Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy kasza jest tuczaca?Na pudelku wyczytalam ze 10g kaszy ma az 300 kalori
> i.....

Zależy jakiej kaszy..... Jeśli chodzi o gryczaną to mimo, że ma ona sporo
kalorii, posiada niski indeks glikemiczny, dlatego też w porównaniu np.:
do ziemniaka, który choć zawiera ok 250 kcal mniej niż kasza, jest ona
produktem nie tuczącym, gdyż ziemniak posiada bardzo wysoki indeks
glikemiczny (90).

>Magda

Anastazja

4. Data: 2002-06-10 08:41:28

Od: "Faber" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

kalori

> produktem nie tuczącym, gdyż ziemniak posiada bardzo wysoki indeks
> glikemiczny (90).

Istotnym jest również sposób przygotowania kaszy. Musi być na sypko.
gotowana krótko w małej ilości wody i dochodzi w izolacji termicznej
(dawniej po prostu owinięta w pierzynę). Następnym czynnikiem obniżającym IG
jest temperatura w jakiej serwujemy kaszę. Na zimno posiada znacznie niższy
IG niz na gorąco. Powyższe uwagi dotycza równiez ryżu i makaronów. Ogólnie
nie należy rozgotowywać ww. To po prostu musi być lekko twardawe.
pzdr
tade

5. Data: 2002-06-10 17:22:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MORGANO/BYTOM" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wszystkie produkty jakie są podawane na opakowaniach lub tabelach
żywieniowych
> odnoszą się do 100 gram.
> Kasza gryczana 339 kalorii
> Kasza jaglana 349 "
> Kasza jęczmienna perłowa 330 kalorii
> Kasza manna 351 "

Jak się weźmie pod uwagę że do tego 100g dodajesz tak 300 g wody to na
ugotowanej kaszy 100 g masz jakieś 80 kcal
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2002-06-10 18:02:07

Od: "MORGANO/BYTOM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-06-10 22:35:33

Temat: Odp: Kasza
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anastazja <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
> do ziemniaka, który choć zawiera ok 250 kcal mniej niż kasza, jest ona
> produktem nie tuczącym, gdyż ziemniak posiada bardzo wysoki indeks

Dzieki :-)
Chodzilo mi o gryczana i jeczmienna.Tak sobie ostatnio kombinuje z
kaloriami,lato idzie trzeba sie pozbyc kola ratunkowego w pasie :-)

pozdrawiam.Magda

porcelanowa cera a dieta...
Powitanie - nowa na grupie :)
Zegnam