Kasztany - jak to przyrzadzic?

1. Data: 2005-01-21 08:07:47

Temat: Kasztany - jak to przyrzadzic?
Od: "Los Michalos" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W pobliskim sklepiku pojawily sie jadalne kasztany. I teraz pytanie: jak to
cos upiec? We Francji maja do tego celu specjalne piecyki. A jak upiec
kasztany majac do dyspozycji tradycyjna kuchenke gazowa z gazowym
piekarnikiem? Licze na Wasze porady w tej materii.

--
Ozdrawiam serdecznie

Los Michalos

1. Data: 2005-01-21 12:59:36

Temat: Re: Kasztany - jak to przyrzadzic?
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy kasztany "podsmazyc" bez tluszczu, skorka wtedy schodzi bez problemu.
Francuzi w domu klada je prosto na plyte witro ale nie ma wtedy jak ich
poobracac i szybko sie przypalaja.

1. Data: 2005-01-21 13:27:45

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Los Michalos napisał(a):
> [...]
> kasztany majac do dyspozycji tradycyjna kuchenke gazowa z gazowym
> piekarnikiem? Licze na Wasze porady w tej materii.

ja zawsze kasztany robie w prodizu...bez zadnego tluszczu...tylko trzeba
pilnowac zeby nie wystrzelily...albo inny sposob to po prostu wlozyc na
blache do piecyka..tez tak kiedys robilam...
pamietam tez ze kiedys bylam u znajomych i oni chyba je wrzucali na
wrzatek...
kasztany pyyycha a skad jestes ze sie tak smialo zapytam???? bo tez bym
chetnie zakupila!!!!
tuch :)

1. Data: 2005-01-21 22:33:16

Od: "Los Michalos" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kasztany pyyycha a skad jestes ze sie tak smialo zapytam???? bo tez bym
> chetnie zakupila!!!!
> tuch :)

Dzieki za porade. Jestem ze Szczecina, a pobliski sklep to Geant (francuski
hipermarket) stad pewnie kasztany,

--
Ozdrawiam serdecznie

Los Michalos

1. Data: 2005-01-21 22:34:09

Od: "Los Michalos" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-01-22 00:16:46

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:csqd8n$inn$1@news.onet.pl Los Michalos a écrit :
> Witam!
>
> W pobliskim sklepiku pojawily sie jadalne kasztany.

"pobliski sklep to Geant (francuski hipermarket) stad pewnie kasztany"

:)

> I teraz pytanie:
> jak to cos upiec? We Francji maja do tego celu specjalne piecyki.

Ciekawe...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-01-22 12:10:40

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Los Michalos <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:csqd8n$inn$...@n...onet.pl...
> [...]
> kasztany majac do dyspozycji tradycyjna kuchenke gazowa z gazowym
> piekarnikiem? Licze na Wasze porady w tej materii.

Jak będziesz kupował to się dobrze przypatrz czy nie są za bardzo
wysuszone...bo nic mądrego z nich nie będzie!

Inna propozycja...oczywiście na początku naciać kasztany a potem je wrzucic
na jakies....15 minut na osłodzony i osolony wrzątek....Gdy ostygną to w
skorupkach...podsmażyc na patelni na maśle ..ja lubie posolone i mocno
ocukrzone i podpalone brandy...jedzone na ciepło....
Gotowałam kasztany tez z gałązkami tymianku i w kombinacji innych ziół

Żeby mi kasztan smakował...nie moze być wysuszony a najwięcej klimatu mają
kasztany sprzedawane na hiszpańskim placu późnym wieczorem przez pijanego
sprzedawce prosto z glinianych takich pieco - donic...podawane w rożku
papierowym. Taka porcja to akurat zaspokaja apetyt na kszatany

agataw

1. Data: 2005-01-22 15:31:32

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:
> [...]
> sprzedawce prosto z glinianych takich pieco - donic...podawane w rożku
> papierowym. Taka porcja to akurat zaspokaja apetyt na kszatany

Na cale zycie...

Kot, o raz sprobowal i zasadniczo juz wiecej nie musi ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

re:re:naczynia żeliwne (spam)
Nowa :)
chleb z marmolada...
Kiszone pomidory
czy zna ktoś dobre potrawy Hinduskie, będę bardzo wdzięczna