Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
ws.dfn.de!feeder.erje.net!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumusenet
.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newsho
sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neos
trada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Katastrofa - przyczyny
Date: Mon, 12 Apr 2010 10:55:33 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 49
Message-ID: <an6mu6r7j64o$.1v3107s59e27c.dlg@40tude.net>
References: <hpujvs$95c$1@news.dialog.net.pl> <hpulae$b9r$1@news.task.gda.pl>
<hpumd7$afk$1@news.dialog.net.pl>
Reply-To: i...@g...pl
NNTP-Posting-Host: aemn170.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1271062729 4410 79.191.65.170 (12 Apr 2010
08:58:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Apr 2010 08:58:49 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:530852
Ukryj nagłówki
Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:42:30 +0200, Druch napisał(a):
> "Stalker" <t...@i...pl> wrote in message
> news:hpulae$b9r$1@news.task.gda.pl...
>
>> Ja już pisałem w innym wątku. Paradoksalnie w nadchodzących dniach byłbym
>> szczególnie ostrożny i sceptyczny w sprawie jakichkolwiek informacji
>> dotyczących przyczyn, bo zrobił się wysyp "ekspertów", docentów,
>> pułkowników, instruktorów, profesorów, pilotów, z których każdy jest
>> przekonany że jest pewien i że to jest niemożliwe, a to tak, a wie, bo...
>
> To prawda.
>
> -----
> Jeszcze:
> Z tego co podal Panslavista w watku DUCHOM.
> Test tam informacja od jakiegos eksperta.
>
> Ladowanie wyglada w ten sposob ze samolot jest na tzw. "sciezce ladowania".
> Jesli zbacza z tej sciezki - wieza sledzac samolot radarem (?), podaje mu
> korekte kursu.
>
> Jesli polski samolot zboczyl ze sciezki to znaczy ze albo wieza nie podawala
> informacji,
> albo pilot nie sluchal komunikatow.
>
> Wczoraj byla rosyjska wersja. Byla taka (mowili w TV na Polsacie),
> ze wieza chciala wymieniac sie danymi z samolotem,
> ale pilot nie odpowiadal na sugestie.
> I nie chodzi o sugestie zmiany lotniska (jak wszedzie podawano),
> ale chodzilo o konkretne naprawadzanie na "sciezce".
>
> Podaje aktualna wersje, potem zaobaczymy czy to byla prawda czy nie.
> Warto sledzic informacje bo wiele z nich okaze sie falszywimy,
> mam nadzieje ze jednak jak najmniej
> Notuje informacje z mediow zeby miec pozniej obraz informacji oraz
> dezinformacji medialnej.
>
> Zalobnie,
> Druch
Co do językowych perturbacji, o których się wspomina: piloci przechodzili
szkolenia w Rosji, pracując na rosyjskim sprzęcie. Ich podstawową
umiejętnością w pracy na tym sprzęcie jest rozumienie rosyjskich komend,
jak u informatyków - komend angielskich, nawet bez ew. komunikatywnej
znajomości języka. Jęsyk rosyjski jest jednym z języków wykładowych
technicznych na naszych uczelniach wojskowych, a piloci ci byli pilotami
wojskowymi. Więc nie ma co mówić, że wieża powinna po angielsku itp. Jeśli
były komendy/liczby po rosyjsku (jesli!), to powinny być rozumiane.
|