Kawa

1. Data: 2010-06-07 12:48:36

Temat: Kawa
Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lubię kawę :) Ale piję, taką prawdziwą sypaną, od niedawna i po prawdzie to
moja wiedza o niej jest marna. Wiem że arabica najlepsza niby, ale...

Co kupię kawę, smakuje trochę inaczej. I w sumie jeszcze sobie gustu nie
wyrobiłem, ale pijałem już różne i sam nie wiem.
Chciałbym coś serwować gościom dobrego i nie wiem co wybrać. Ekspres jest
taki mały przepływowy, wiem że to nie to samo, ale jeszcze nie chcę wydać
1k na zaparzacz do kawy ;)

Przechodząc więc do clou - jaką kawę polecacie do przepływowego ekspresu?
Chcę taką, żeby była dobra :>

--
Kapsel
http://kapselek.net

2. Data: 2010-06-07 14:23:22

Temat: Re: Kawa
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel pisze:
> Lubię kawę :) Ale piję, taką prawdziwą sypaną, od niedawna i po prawdzie to
> moja wiedza o niej jest marna. Wiem że arabica najlepsza niby, ale...

No to polecam niewielki sprzęcik:
http://www.peaberrys.com/store/images/bialetti_moka_
zen.jpg
a kawa to portugalska Delta Platinum, (najlepszą w Eu kawę pija się
imo w Portugalii)w Pl do kupienia w sklepie internetowym Vasco da Gama,
może jeszcze gdzieś. W drugiej kolejności Illy. Popularna u nas Lawazza
jest sprzedawane z produkcji "na rynki wschodnie", kolosalnie różni się
jakością od włoskiego oryginału.
--
BBjk

3. Data: 2010-06-07 15:03:26

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 07 Jun 2010 16:23:22 +0200, Bbjk napisał(a):

> No to polecam niewielki sprzęcik:
> http://www.peaberrys.com/store/images/bialetti_moka_
zen.jpg

Myślałem też i o tym, będzie lepsze niż "przepływiec" Phillipsa?

> a kawa to portugalska Delta Platinum, (najlepszą w Eu kawę pija się
> imo w Portugalii)w Pl do kupienia w sklepie internetowym Vasco da Gama,
> może jeszcze gdzieś. W drugiej kolejności Illy.

To drugie można dostać gdzieś stacjonarnie? Najpewniej nabędę tej pierwszej
kawy żeby spróbować, ale jakoś kurcze, że też trzeba się angażować w zakupy
internetowe po samą kawę...

--
Kapsel
http://kapselek.net

4. Data: 2010-06-07 15:37:16

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel pisze:

> Myślałem też i o tym, będzie lepsze niż "przepływiec" Phillipsa?

Raczej tak.

> W drugiej kolejności Illy.
>
> To drugie można dostać gdzieś stacjonarnie?

Kupuję przez Internet, po 12 puszek hurtem, a Deltę przywieźliśmy z
Portugalii.

> kawy żeby spróbować, ale jakoś kurcze, że też trzeba się angażować w zakupy
> internetowe po samą kawę...

A ja lubię zakupy internetowe, choć nie wszystkiego.
--
BBjk

5. Data: 2010-06-07 16:15:38

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-07 16:23, niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> No to polecam niewielki sprzęcik:
> http://www.peaberrys.com/store/images/bialetti_moka_
zen.jpg

Potwierdzam. Kawa z kafeterki jest lepsza aniżeli ze zwykłego
"przepływowca". Można kupić też o pojemności większej niż 1-2 filiżanki.

Qra

6. Data: 2010-06-07 19:49:55

Od: Diabełson <"hellboyNO SPAM"@satan.org> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel pisze:
> [...]
> 1k na zaparzacz do kawy ;)
>
> Przechodząc więc do clou - jaką kawę polecacie do przepływowego ekspresu?

za normalne pieniądze to Gevalia (15-16 PLN 500g)
a tak w ogóle, to tylko 100% arabica. Jest Woseba z tych ogólnie
dostępnych, ostatnio piłem Primę, też niezła za grosze, nawet w
biedronce jest jakaś arabika za parę złotych ale nie pamiętam nazwy,
zresztą miałem po niej herc klekoty
a jak chcesz zabłysnąć, to kup kawę Davidoff :)

7. Data: 2010-06-07 21:33:35

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> taki mały przepływowy, wiem że to nie to samo, ale jeszcze nie chcę wydać

Polecam zakup ekspresu stawianego na gazie
http://www.bohmann.pl/images/large/PG86.jpg
A jeśli chodzi o kawę to całkiem niezła jest MkCafe - Premium (arabica)

misiczka

8. Data: 2010-06-07 21:57:11

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> [...]
> jeszcze gdzieś. W drugiej kolejności Illy. Popularna u nas Lawazza jest
> sprzedawane z produkcji "na rynki wschodnie", kolosalnie różni się

Ja polecam niemiecką (tzn. sortowaną w Niemczech) kawę Dallmayr. U nas
też ją sprzedają, ale wychodzi o wiele drożej niż w Niemczech i to za
mniejsze opakowanie. Mąż regularnie przywozi stamtąd po kilka paczek.
Nie jestem może żadną wielką smakoszką ani znawczynią kawy, ale ta
akurat smakuje mi znacznie bardziej od dostępnej u nas Lavazzy, a jest o
wiele tańsza.

No i oczywiście przychylam się do opinii, że ekspres ciśnieniowy to
podstawa, choćby w postaci kawiarki.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2010-06-08 01:21:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <X...@p...fm> wrote in message

> [...]
> wiele tańsza.
>
> No i oczywiście przychylam się do opinii, że ekspres ciśnieniowy to

Zawsze ziarnista, a najlepiej niepalona - upalić można na patelni do stanu
jaki się lubi, a zmielenie w młynku żarnowym to tylko parę minut. Zapachy i
smaki bez aromatyzacji niebiańskie...

10. Data: 2010-06-08 05:38:55

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jeszcze gdzieś. W drugiej kolejności Illy. Popularna u nas Lawazza jest
> sprzedawane z produkcji "na rynki wschodnie", kolosalnie różni się

Ten "sprzecik" nazywa sie "kupres" i jest cisnieniowym (w pewnym sensie)
ekspresem do kawy mielonej (nie moze byc zbyt mocno mielona) do uzycia na
kuchenkach gazowych, elektrycznych a nawet... jak sie ktos posrtara to na
ogniskach :-)
Kawy o ktorych piszesz - moze i dobre, ale... ceny hehehe

pisklęta skowronka
Re: CRUISE PORT
PRACE
nalewki na miodzie - klarowanie