Kawior - co nim jeszcze jest a co jest tylko zabarwioną ikrą

11. Data: 2010-08-06 12:36:12

Temat: Re: Kawior - co nim jeszcze jest a co jest tylko zabarwioną ikrą
Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 12:53, vcore pisze:

> A gorbusz to łosoś

A krowa to pies.

12. Data: 2010-08-06 13:29:16

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

vcore wrote:

> Ogólnie to ten kawior mi smakował - co prawda nie mam jak tego porównać z
> kawiorem z łososia czy jesiotra a jednak całkiem całkiem, niemniej jednak
> ciekawi mnie terminologia oraz ?walory? kawioru z różnych gatunków ryb,
> czy różnią się one od siebie smakiem aż tak bardzo? Osobiście kawior
> jadłem kilka razy, zdaje się że za każdym razem innego producenta, i prócz
> konsystencji oraz intensywności smaku (i tego rybnego i tego słonego) nie
> różniły się od siebie, żaden z nich nie posiadał jakichś niepowtarzalnych
> niuansów smakowych

A ja Ci powiem tak, zanim sam nie zrobiłem pierwszego kawioru z łososia sam
to kupowałem za kosmiczne pieniądze to co w sklepach nazywają kawiorem.
Teraz jestem szczęśliwym człowiekiem, wiem jak smakuje świeżutki kawior
własnej roboty. Zapewniam Cię, że jedno z drugim wiele wspólnego w smaku nie
ma, polecam spróbować samemu. Łosoś posiada ikrę gdzieś od września do
grudnia. Robi się bardzo prosto!

Ikrę w naturalnych błonach zanurzamy w solance, dość mocnej, ja robie na
smak ;) Po 24 godzinach wyciągamy z solanki i zaczynamy zabawę z "wyjęciem"
ikry z tych błonek- można robić na siatce ale nawet na desce nożem da się to
oddzielić. doprawiamy solą (jeśli trzeba) lub Maggi (polecam!) i do
słoiczka.

Niemam pojęcia ile to może stać bo za szybko konsumuję ;) Znajomy co mnie
nauczył robić kawior mówił, że stoi w słoiczkach 2-3 miesiące (można wlać
kilka łyżek oleju na słoiczek).

Jeśli nie masz dostępu do ikry z łososia to wystarczy na początek z pstrąga,
w hodowlach pewnie przy patroszeniu ją wyrzucają :/

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

13. Data: 2010-08-06 13:32:32

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 15:29, panta_rei pisze:
> Jeśli nie masz dostępu do ikry z łososia to wystarczy na początek z pstrąga,
> w hodowlach pewnie przy patroszeniu ją wyrzucają :/

Chętnie spróbuję, tak się składa że mam znajomego który prowadzi hodowle pstrągów,
rozumiem że
konserwuje się to jedynie solą, ewentualnie oleje, a nie pasteryzuje? Bo wczoraj
gdzieś wyczytałem
że niektóry ,,kawior" jest pasteryzowany

14. Data: 2010-08-06 13:46:55

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

vcore wrote:

> [...]
> nie pasteryzuje? Bo wczoraj gdzieś wyczytałem że niektóry ?kawior? jest

Trudno mi sobie wyobrazić kawior który został zapasteryzowany :) Pewnie są
jakieś przemysłowe metody, które nie zniszczą "surowości" wyrobu, w domu
nigdy tego nie robiłem

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

15. Data: 2010-08-06 16:05:06

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeśli nie masz dostępu do ikry z łososia to wystarczy na początek z pstrąga,
> w hodowlach pewnie przy patroszeniu ją wyrzucają :/

A gdzie ty lowisz te łososie ?

16. Data: 2010-08-06 16:06:17

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 15:32, vcore pisze:

> [...]
> pstrągów, rozumiem że konserwuje się to jedynie solą, ewentualnie oleje,
> a nie pasteryzuje? Bo wczoraj gdzieś wyczytałem że niektóry ,,kawior"

Pstrag a łosos to drobna roznica zreszta podobnie jak miedzy tym gownem
ktore kupiles za 12zl a kawiorem za 180zl.

:):):):)

17. Data: 2010-08-06 17:01:51

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 18:06, zenek pisze:

> Pstrag a łosos to drobna roznica zreszta podobnie jak miedzy tym gownem ktore
kupiles za 12zl a
> kawiorem za 180zl.
>

> :):):):)

Gównem to cie starucha w domu pewnie karmiła

:) :) :) :) :) :)

18. Data: 2010-08-06 17:11:27

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 14:00, Bożena pisze:
> Kawior z beługi najczęściej jest w słoiczkach z niebieskimi wieczkami, z
> jesiotra - z żółtymi, a z siewriugi (najtanszy z jesiotrowych) - z
> czerwonymi.
>
> Gorbusza to ryba z rodziny łososiowatych, więc kawior jest czerwony czyli
> niby nieco "gorszy" niż czarny.

Zamówiłem 1 puszkę kawioru z gorbusza i 2 słoiczki kawioru z bieługi, jutro powinny
dotrzeć, ciekawe
czy nie będę żałował wydanej kasy

19. Data: 2010-08-06 17:28:24

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 19:01, vcore pisze:

> Gównem to cie starucha w domu pewnie karmiła
>
> :) :) :) :) :) :)

Nie badz taki madry frajerze bo jakbys nie pochwali sie na grupie swoja
glupota to pewnie przez kilka lat podniecal bys sie ze jadles kawior. A
to gowno ktore kupiles nigdy kolo kawioru nie lezalo.

20. Data: 2010-08-06 17:47:28

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"vcore" <> wrote in message news:i3hfo1$h9e$1@inews.gazeta.pl...

> Zamówiłem 1 puszkę kawioru z gorbusza i 2 słoiczki kawioru z bieługi,
> jutro powinny dotrzeć, ciekawe czy nie będę żałował wydanej kasy

Nie ma co żałować. Jak mówią Litwini "Boisz się? Nie rób. Zrobiłeś? Nie bój
się." Przynajmniej się dowiesz, czy dla Ciebie "to jest to COŚ" czyli w
ogólnym rozrachunku zawsze będziesz do przodu :)

Bożena

P.S. "Gorbusza" jest rodzaju żenskiego czyli "z gorbuszy" ;)

Buraki czerwone-przechowywanie
PRACA WRE !!! CZYLI...
ogórki kiszone i dziwny zapach
Re: Do czego mozna uzyc...