Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 27 Nov 2017 22:14:04 GMT

Ziggi <Z...@v...you> wrote:

> Jakby tak patrzec to by wszystko trzeba bylo robic w domu.
> Dzisiaj juz niestety nawet produkty sprzed 20 lat to nie to samo co
> kiedys bo ma byc tanio jak tylko sie da a niestety na robienie ketchupu,
> majonezu, masla czasu brak.

Oczywiście, niestety tak jest. Można tylko próbować minimalizować zło. I
warto.
Choćby np. ograniczyć spożycie kupnych wędlin - poprzez zastąpienie ich
prostymi domowymi rzeczami, jak np. zwykłe kotlety mielone, które robimy
przecież wszyscy, a które, zimne, wystarczy pokroić na kanapki. Są
świetne. Podobnie wszelkie pieczone/duszone mięso w kawałku, czy też
peklowane ,,wędliny" z szynkowara, urządzenia bardzo popularnego np. w
Allegro - co o czymś świadczy.
Warto też robić przetwory - dżemy, kiszonki, kompoty - choćby z kupnych
warzyw i owoców.
To przeciez może każdy. Nawet jeśli ,,pracuje ojojoj".
Że już nie wspomnę o własnej uprawie warzyw i owoców lub wyrobie
prawdziwych wędlin i serów, co oczywiście sama praktykuję, równocześnie
rozumiejąc, że zwłaszcza w mieście nie jest to możliwe dla kazdego. Tyle,
że kiedy czytam fora poświęcone ww., gdzie piszą ludzie i ze wsi, i z
miast, to mam wrazenie, że nie ma znaczenia miejsce, tylko chęć zapewnienia
bliskim minimum zdrowego jedzenia.
Wynika z moich obserwacji, że wcale nie tylko ja, ale pół Polski samo robi
swoje jedzenie. Zamiast więc z góry odżegnywać się od tego, warto spróbować
- polecam - na poczatek choćby zrobienie większej ilości rzeczonych
mielonych przeznaczyć tę część na ,,wedlinę", albo, co prostsze, zapakowanie
tej dodatkowej ilości mięsnej masy do keksówki i upieczenie jej podczas
smażenia kotletów... Jak widać robota jedna, a efektow wiele, nawet
dodatkowy czas nie jest potrzebny, a o ile smaczniej i zdrowiej.

--
XL
Unia ,,dobrodziejka":