Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?

Subject: Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Tue, 28 Nov 2017 16:03:31 +0100

W dniu 2017-11-27 o 18:19, XL pisze:
> [...]
zup-przynajmniej-w-izraelu/x0p4gh1

> W jakims sensie na pewno każdy. Zagęstniki mają wszystkie, nawet jeśli na
> opakowaniu w opisie ich nie ma.

No niby taki z napisem Mikadek nie zawiera. Teoretycznie każdy wyrób
spożywczy powinien zawierać informację o wszystkich składnikach jakie
zawiera. Tak że jak widzę w lodówce jest tylko ten zalecany dla dzieci
"Mikadek".

> Koncentrat a keczup to duża różnica jednak. Koncentrat to czysty
> zagęszczony przecier pomidorowy - bardziej zagęszczony, niż powidła. Czasem
> kupuję koncentrat ,,Pudliszki" (kiedy potrzebuję takiego o konsystencji
> pasty, bo przecieru domowego na zupę to ja nie zagęszczam) - wg mnie
> najlepszy. Dobrze odwodniony, przez co ilość kwasu duża, więc produkt nie
> pleśnieje tak szybko. No, chyba że zaczerpnie się ze słoiczka łyzką
> uprzednio umoczoną w zupie - wtedy na wniesionej wraz z nią innej
> substancji szybciej rozwija się pleśń.

To pomidor i to pomidor. A różnią się nawet tym że koncentrat ogólnie
nie jest przeznaczony do bezpośredniego spożycia, jak keczup.

> W keczupie to akurat sprawa octu. Ocet to bardzo silny konserwant.

I sól, i cukier, teoretycznie żadne ekstra konserwanty zdają się być
niepotrzebne. Jednak są dokładane.