Kefir dobry na wszystko!

1. Data: 2018-05-11 14:08:07

Temat: Kefir dobry na wszystko!
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Warto pić go codziennie i robić go samemu, aby uniknąć domieszek niewiadomoczego.
Odkąd go pijemy, odczuwamy brak jakichkolwiek dolegliwości trawiennych - nawet
nadkwaśność i zgaga (u MŚK) to już wspomnienie. Odczuwamy istny przypływ sił (no jak
inaczej nazwać stan, w którym moje wczorajsze i przedwczorajsze kopanie dołków i
sadzenie w nich 50 sporych karp dalii i 100 krzaków pomidorów oraz podlanie tego
wszystkiego konewką nie zaburzyło w niczym mojego dobrego samopoczucia??? - he he,
no, powiedzmy, poza niewielkimi zakwasami).
Kefir rzeczywiście jest zdrowy i orzeźwiający.
https://dietetycy.org.pl/kefir-wlasciwosci/

Kefir robię sama. Wypijamy go przynajmniej litr dziennie, szczegolnie w upalne dni
jak teraz. Kupuję kefir Krasnystaw - wypijamy większość, a do reszty (ok.pół szklanki
plus cenne resztki na ściankach butelki) dolewam nieco mleka pasteryzowanego (nie
UHT!!!), zakręcam, mocno mieszam aby wypłukać dokładnie resztki kefiru. Popłuczyny
wlewam do butelki z resztą użytego pasteryzowanego mleka, zakręcam, znowu lekko
mieszam poruszajac zamknietą butelką. Poluzowuję nakrętkę aby wchodziło powietrze
konieczne do zachodzenia fermentacji i tak pozostawiam w spokoju w temperaturze
pokojowej - latem na 24 h, zimą na 48 h.
Uzyskany kefir wypijamy, resztek używając jak wyżej do sporządzenia nowego. Najlepiej
robić to dalej już w szklanym dzbanku.

2. Data: 2018-05-13 14:27:41

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-11 o 14:08, i...@g...pl pisze:
> [...]
> Uzyskany kefir wypijamy, resztek używając jak wyżej do sporządzenia nowego.
Najlepiej robić to dalej już w szklanym dzbanku.

Bo ja wiem.. Jakiś czas temu widziałem dyskusję dietetyków, i zgodnie
orzekli że dorosły człowiek raczej nie powinien spożywać mleka i jego
przetworów.

3. Data: 2018-05-14 12:28:57

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa, dostępność jednakowa, a jeżeli
chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć z czego....

Jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi ?

4. Data: 2018-05-14 13:07:13

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 12:28, d...@g...com pisze:
> Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa, dostępność jednakowa, a
jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć z czego....

> Jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi ?

A tak trochę jaśniej, o czym piszesz? Dasz radę przybliżyć?
Ni z gruchy, ni z pietruchy... Wpadasz, rzucasz dziwnymi hasłami, po co?

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

5. Data: 2018-05-14 14:12:29

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Monday, May 14, 2018 at 1:07:16 PM UTC+2, Akarm wrote:
jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć z czego....

> A tak trochę jaśniej, o czym piszesz? Dasz radę przybliżyć?

Dam.Uwaga przybliżam:
Skoro mleko/kefir mają domieszki chemiczne to jaki jest sens w dolewaniu do 100 ml
kefiru 900 ml mleka co 24h w celu otrzymania napoju o bardziej szlachetnych walorach
? Przecież fermentacja nie powoduje że otrzymany kefir ma lepszą jakość bo surowce są
zanieczyszczone i to nie zanika.

Produkcja takiego kefiru w warunkach miejskich nie ma żadnego sensu.
Chyba, że co niektórzy sądzą poprzez swoje magiczne myślenie, że jeżeli sporządzone w
domu to znaczy pod kontrolą to znaczy lepsze itd....

Przekonaj mnie że się mylę.

6. Data: 2018-05-14 14:46:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@g...com napisały:

> [...]
> szlachetnych walorach ? Przecież fermentacja nie powoduje że otrzymany
> kefir ma lepszą jakość bo surowce są zanieczyszczone i to nie zanika.

Przemysł mleczarski z reguły używa do fermentacji wyselekcjonowanych kultur,
często opatentowanych. Jak już bakterie skończą swoje, robi się im kęsim
kęsim w procesie pasteryzacji. A potem dodaje innych, żeby na opakowaniu
można było napisać "zawiera żywe kultury bakteryjne". Ale to już statyści
-- więc nie da się takiego samego produktu odtworzyć w domu (ani w firmie
konkurencyjnej). W przypadku kefiru może nie zawsze tak jest, ale z jogurtem
to już standard.

--
Jarek

7. Data: 2018-05-14 14:48:35

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 14:12, d...@g...com pisze:

> [...]
> Chyba, że co niektórzy sądzą poprzez swoje magiczne myślenie, że jeżeli sporządzone
w domu to znaczy pod kontrolą to znaczy lepsze itd....

Nadal nie wiem, po co o tym piszesz.
Nadal to jest ni z gruchy, ni z pietruchy.
To tak, jak ja bym nagle napisał, że bez sensu jest chałupnicza
produkcja pojemników na kefir. Przecież wtedy każdy uznałby mnie za
bezmózga.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

8. Data: 2018-05-14 15:57:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konkurencyjnej). W przypadku kefiru może nie zawsze tak jest, ale z jogurtem

Na kefirze, który akurat mam w domu, są w składzie: żywe kultury
bakterii i drożdży kefirowych. Nie ocenię, czy to akurat te
odpowiedzialne za produkcję tegoż kefiru*, czy tylko dodane post factum.
W każdym razie jakieś wyspecjalizowane kefirowe są.

*bo sama kefiru robić nie będę, także uważam to za wyważanie otwartych
drzwi.

Ewa

9. Data: 2018-05-14 16:31:44

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Przecież wtedy każdy uznałby mnie za bezmózga.

Akarmie szanowny, gdybyś był idiotą to odpowiedziałbym Tobie jak idiocie, ale idiotą
nie jesteś więc powtarzam po co tracić energię na coś co jest ogólnie dostępne za tą
samą cenę i równie "zatrute" jak surowiec ?

10. Data: 2018-05-14 17:34:22

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 16:31, d...@g...com pisze:

> Akarmie szanowny, gdybyś był idiotą to odpowiedziałbym Tobie jak idiocie, ale
idiotą nie jesteś więc powtarzam po co tracić energię na coś co jest ogólnie dostępne
za tą samą cenę i równie "zatrute" jak surowiec ?

Nadal nie rozumiem sensu takiego dziwnego stwierdzenia - ni przypiął, ni
przyłatał...
Ni z gruchy, ni z pietruchy wyskakujesz z:

[cytat]

> Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa, dostępność
jednakowa, a jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć
z czego....

> Jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi ?

[koniec cytatu]

Konia z rzędem temu, kto zrozumie sens takiej wypowiedzi.
Znaczy co?
- Kefir nie jest dobry?
- Pić mleko?
- Zaprzestać produkcji kefiru?
- Zaprzestać produkcji mleka?
- Zwiększyć import mleka?

Chciałbym uchwycić jakikolwiek sens tego posta, ale chyba się poddam...

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Podróby arbuzów.