Kefir dobry na wszystko!

151. Data: 2018-05-28 16:45:09

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-28 o 14:18, d...@g...com pisze:

> Nie wspomnę o wyrobach czekoladopodobnych zwanych szumnie czekoladą itp.
> Każdy ma swoją bajkę...

czekoladopodobne to bajka gdzieś od drugiej połowy lat 80-tych...
Za Gomułki ZPC Wawel i ZPC 22 Lipca produkowały normalne (czytaj z
ziarna kakaowego) czekolady. Przy moim pierwszym wyjeździe do Francji w
1967 roku tamtejsze kuzyny po rekach mnie całowali za czekoladę z Wawelu
z orzechami włoskimi. Suchard do tego się nawet nie umywał.
A tak nawiasem mówiąc wyroby czekoladopodobne są w dzisiejszych sklepach
jako tabliczki deserowe, mleczne itp...
pozdr
Stefan

152. Data: 2018-05-28 19:10:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Za Gomułki ZPC Wawel i ZPC 22 Lipca produkowały normalne (czytaj z
> ziarna kakaowego) czekolady.

Zaraz Ci tutejsi znafffcy tematu kłamstwo zarzucą. A, i bycie sierotą po
PRLu.

--
XL

153. Data: 2018-05-28 20:56:08

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz Ci tutejsi znafffcy tematu kłamstwo zarzucą. A, i bycie sierotą po
> PRLu.

Największym znawcą tematu PRLu jesteś ty.
Komu by się chciało i zresztą kogo obchodzi ta twoja apoteoza komunistycznych serów i
wędlin.

154. Data: 2018-05-28 21:40:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Największym znawcą tematu PRLu jesteś ty.
> Komu by się chciało i zresztą kogo obchodzi

Ano, jak widać i owszem, obchodzi.

> ta twoja apoteoza komunistycznych

DOBRYCH

> serów i wędlin.

Nie tylko! Apoteoza DOBREGO, które jest wypierane przez ZŁE.
A jaki przy tym (nomen omen) BONUS dla ciebie! - poznałeś podstawowe prawo
ekonomii!

PS. ... oraz przy tej okazji jedno nowe, ważne w życiu słówko:
https://pl.m.wiktionary.org/wiki/bono

--
XL

155. Data: 2018-05-28 22:28:27

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Nie tylko! Apoteoza DOBREGO, które jest wypierane przez ZŁE.
> A jaki przy tym (nomen omen) BONUS dla ciebie! - poznałeś podstawowe prawo
> ekonomii!

A ty komercji gdzie się uczyłaś ?

156. Data: 2018-05-28 22:34:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> A ty komercji gdzie się uczyłaś ?

Na snobach.

--
XL

157. Data: 2018-05-29 07:59:55

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Monday, May 28, 2018 at 10:34:01 PM UTC+2, XL wrote:

> Na snobach.
>
> --
> XL

Żądza pcha ten świat do przodu.

158. Data: 2018-05-29 09:58:47

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 20:33, d...@g...com pisze:
> To bardzo miło z twojej strony że zwracasz się do mnie protekcjonalnie
"młodzieńcze"....)) Nikt tak do mnie się nie zwracał od pół wieku.

> A ty gdybyś spróbował np łykowatych zielonych pomarańcz kubańskich, cytryn-ulęgałek
czy parówek z tamtych czasów jadących na kilometr mączką rybną to nie pisałbyś takich
głupot. Nie wspominam już o śląskiej o konsystencji gumowej chrząstki. Co do papieru
to spytaj towarzyszy.

> Widocznie chodziliśmy do różnych sklepów i stąd zupełnie różny obraz komuny.
> Dla mnie PEEREL to sowieckie jarzmo ale ty możesz to inaczej widzieć. Masz prawo.
Nic mi do tego.

> pozdrawiam

Inaczej być nie może, albo ktoś cię ogłupił do tego stopnia że jego tezę
przedstawiasz jako swoją albo tylko spekulujesz o tamtych wędlinach, ale
wniosek i tak jest jeden - nie przedstawiasz prawdy i stanu faktycznego.
Tak że najprawdopodobniej w czasach gdy w PRLu sprzedawano "białą", czy
"śląską" to ciebie nie było na świecie.

W PRLu nigdy nie spotkałem się z kubańskimi pomarańczami, ale już w
takim NRD były w ciągłej ofercie.

Bzdura - tobie system obrzydził tak że nie smakowała ci nawet biała czy
parówka. Ja kieruję się tylko smakiem. Widzisz PRL też mi wiele
obrzydził, np gorzałę, to dopiero było ordynarne paskudztwo, albo
kaszanka - dzisiaj jest nieporównywalnie lepsza. Tak że zastanów się o
czym piszesz bo z siewcą antyprlowskiej propagandy nie zamierzam
dyskutować. I w ogóle o polityce, na tej grupie.

159. Data: 2018-05-29 09:59:44

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 23:59, XL pisze:

> No dokładnie.

A on myśli że wygrał los na loterii rodząc się gdy już tylko po
prawdziwej białej pozostały tylko opowieści..

> Było, było - urban legend.

Raczej skrajna irracjonalna niechęć do wszystkiego co PRLowskie. Wg nich
w sklepach/kioskach nie było papieru bo ten szedł do kiełbas, których to
kiełbas także zresztą nie było...

160. Data: 2018-05-29 10:01:12

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 23:58, XL pisze:

> [...]
> delikatnie spłaszczone, sredniej wielkosci, bez rumieńca lub z jego cieniem
> ledwie, górna połowa z wyrażnie chropowatymi ciemniejszymi pasmami
> wychodzącymi południkowo od ogonka, skórka cały czas ciemnozielona, miąższ
> jasny, twardy, (wręcz ziemniakowaty) o zielonożółtym odcieniu. Jabłko tzw.
> zimowe, czyli późno dohrzewające, zbierane w październiku, dlugo
> przechowujące się (chyba nawet do marca), w końcowym (zimą) okresie
> dojrzałości miąższ aromatyczny, pyszny, o jedwabistej fakturze w ustach,
> rozpadający się po ew. upadku jabłka na mnóstwo kawałków.

Na to właśnie wygląda. Co tam dzisiaj kogoś obchodzą amatorskie uprawy
drzew owocowych, ma być szybko, dużo i przy najmniejszym nakładzie środków.

Niestety, nie potrafię Ci pomoc. Ogrodnikiem(;-)) jestem zaledwie od
paru lat, tak że i moja wiedza na te tematy jest szczątkowa,
przynajmniej u mnie w ogrodzie nie ma takiej jabłoni.

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?
Taro.
Co w zielonym koprze piszczy?