Keramzyt

1. Data: 2003-10-28 11:36:34

Temat: Keramzyt
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam ostatnio takowy w sklepie, tym razem o granulacji mniej więcej 2-3
mm (za każym razem sprzedają mi inny:-) ). Tak się zastanawiam - czy można
go użyć np. jako substratu do ukorzeniania. Może ktoś próbował?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-10-30 10:38:36

Temat: Re: Keramzyt
Od: "Sebastian" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Kupiłam ostatnio takowy w sklepie, tym razem o granulacji mniej więcej 2-3
> mm (za każym razem sprzedają mi inny:-) ). Tak się zastanawiam - czy można
> go użyć np. jako substratu do ukorzeniania. Może ktoś próbował?

Polecam lekture schematow hydrosystemow:
http://www.genhydro.com/support.html
a szczegolnie RainForest 36 - chyba najlepszy do ukorzeniania.
Tam kreamzyt jest podstawowym substratem, jednak w przypadku zwyklego
ukorzeniania do hydroponiki (bez pomki powietrza, itp.) zdecydowanie polecam
perlit.
Co do keramzytu - to udało mi się ukorzenić kilka sadzonek, ale początkowo
było to raczej trzymanie ich w wodzie, a dopiero w miare wzrostu korzeni
zmniejszalem poziom wody tak aby mogly oplatac dosypany keramzyt.

pzdr.
Sebastian

PS: Gdzie kupowalas kreramzyt o tak malej granulacji - od czasu gdy w Obi
zlikwidowali stoisko do hydroponiki, w sklepach znajduje tylko 4-6 i
wieksze, a w dodatku o wiele gorszej jakosci.

3. Data: 2003-10-30 11:08:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sebastian" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]

> było to raczej trzymanie ich w wodzie, a dopiero w miare wzrostu korzeni
> zmniejszalem poziom wody tak aby mogly oplatac dosypany keramzyt.

OK, to już rozumiem.

> PS: Gdzie kupowalas kreramzyt o tak malej granulacji - od czasu gdy w Obi
> zlikwidowali stoisko do hydroponiki, w sklepach znajduje tylko 4-6 i
> wieksze, a w dodatku o wiele gorszej jakosci.

Taki sklep z ekspedientkami na poziomie z lat 80-tych w Gliwicach - nigdy
nie wiem, na jaki keramzyt trafię - czasami wielkości fistaszków w łupinach,
czasami wielkości grochu, a ostatnio taki drobny:-)
W OBI w Katowicach jeszcze miesiąc temu hydroponika była, a i tak nigdy tam
nie kupowałam substratu - ceny zaporowe:-)

Pozdrawiam, Basia.

fistaszkowe łupiny
Przechowywanie bulw dali
winorośł