Re: Kiedy dzieci powinny zaczynac nauke w szkolach?

From: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kiedy dzieci powinny zaczynac nauke w szkolach?
Date: Mon, 26 Oct 2009 23:56:59 +0100
<hc3tj6$3vr$1@news.onet.pl> <hc43gf$bdg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hc49u9$f6f$1@news.onet.pl> <hc4atg$t3s$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hc4bga$jqe$1@news.onet.pl> <hc4bqb$1pn$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hc4bp5$khr$1@news.onet.pl> <hc4hn3$24r$1@inews.gazeta.pl>
<hc4j6b$ngp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<13a1qtbdfally$.1iw88r6x91scr.dlg@40tude.net>
<hc4o38$qc1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<18r71yq3ifwyg.x5m856hbco5s$.dlg@40tude.net>
<hc550d$g8e$3@node1.news.atman.pl>
<ktilch14kj1j$.c3jhxci10vdp.dlg@40tude.net>
<hc56bo$g8e$8@node1.news.atman.pl>
<wvtcm4fxza8d$.1gqygx67e5qaf.dlg@40tude.net>
<hc57a1$g8e$12@node1.news.atman.pl>
<cwuch8qeyeqj$.8bptl54ppbzf$.dlg@40tude.net>
<hc5815$g8e$16@node1.news.atman.pl>
<ti8kou41ue49$.1t1nyzd4fv3wc$.dlg@40tude.net>

XL pisze:

> Co też Ty piszesz? Co z niego za ...wierca, skoro chce innego światopoglądu
> dla swoich dzieci??? W pierwszym rzędzie taki człowiek budzi podejrzenia.

Źle sie wyraziłam. Miałam na myśli ateistę.

> [...]
> Tak właśnie robią ci, co chcą pomijać kryteria dla interesu.
> A najważniejsze kryterium to nie chrzest, lecz PRAWIDŁOWE środowisko
> katolickie. Sam fakt ochrzczenia jeszcze o tym nie swiadczy... Jak widzisz
> nawet wiele osób tutaj chrzci dzieci tylko dla picu, dla rodziny, może
> nawet sami nie wiedzą, po co. Co takie osoby moga zagwarantowac swoim
> dzieciom i katolickiemu środowisku? Wiarę? Szczerość? Wierność jakiejś
> idei, danemu słowu? Jakiś pozytywny cel i drogę w życiu poza "łap co dają,
> skoro dają, byle dawali, nieważne gdzie dają"?

Ja swoich dzieci nie ochrzciłam, a oficjalnie w księgach figuruję jako
katoliczka. Jeśli czuję, że spełniam wymogi Dekalogu, a katolicką
przynależność czuję średnio, to moje dzieci nie mają szansy na liceum
katolickie, bo?

> Nie Bóg zakłada szkoły i wychowuje dzieci. Bóg daje ludziom wolność wyboru.

Bóg tej instytucji w takiej formie nie stworzył.

--

Paulinka