Kilka pytań z kardiologii

1. Data: 2002-07-02 11:57:24

Temat: Kilka pytań z kardiologii
Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Właśnie obserwuję swoje badanie EEG i chciałbym je jakoś zinterpretować.
Może Ktoś pomoże?

Czas badania: 21.5 godziny
Średni rytm: 60
minimalny: 35
maksymalny: 123 (dzień był bezwysiłkowy)

W nocy kilka zatrzymań na 2 sekundy

Ekstrasystolia komorowa pojedyncza: 5/zapis, nadkomorowa pojedyncza:
25/zapis
Okresowo ujemny T w ch 1 i 3

Co to są pojedyncze pobudzenia komorowe i czym grożą?
Co to są pojedyncze pobudzenia nadkomorowe i czym grożą?
Co to jest Bradykardia i czym grozi?

Dodam, że mam 30 lat i trochę trenuję więc obniżone tętno jest normalne.
Spoczynkowe rano, mierzone ze stoperem miewam w okolicach 46.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w interpretacji wyników.

2. Data: 2002-07-02 13:18:15

Temat: Re: Kilka pytań z kardiologii
Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Właśnie obserwuję swoje badanie EEG i chciałbym je jakoś zinterpretować.
> Może Ktoś pomoże?

Sorry, miało być EKG ;-)

Dowiedziałem się już, że przestoje 2 sekundowe są poważnym problemem.
Miałem ich 5 w ciągu doby.
Czy ktoś może to potwierdzić?
Skądinąd wiem, że zawodowi kolarze potrafią mieć normalne tętno spoczynkowe
równe 30/min.
Ja też jeżdżę dużo i wysiłkowo na rowerze ale żadnym kolarzem nie jestem.

Strasznie mnie ta sytuacja niepokoi :-(

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie fachowe uwagi.

3. Data: 2002-07-02 13:23:52

Od: "Rogas" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche OT ale Witam kolarza :))) I podaje bratnia dlon :)

---
pozdrawiam
Rogas

4. Data: 2002-07-02 14:54:34

Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Troche OT ale Witam kolarza :))) I podaje bratnia dlon :)

Cześć!
Jak tak dalej pójdzie, to przestanę jeździć na rowerze :-(
A potem to już tylko rzucić się z mostu pozostanie...

5. Data: 2002-07-03 07:52:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Jul 2002, Arkadiusz Dabrowski wrote:

> Dowiedziałem się już, że przestoje 2 sekundowe są poważnym problemem.

zalezy jakie (blok czy zahamowanie zatokowe), czy towarzyszom tym
pauzom jakies objawy czy sa bezobjawowe. Sprawa do diagnostyki
i obserwacji na pewno ale nie koniecznie do wszczepiania stymulatora
jesli sa to bezobjawowe pauzy zatokowe u mlodej osoby.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2002-07-03 07:55:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Jul 2002, Arkadiusz Dabrowski wrote:

> Co to są pojedyncze pobudzenia komorowe i czym grożą?
> Co to są pojedyncze pobudzenia nadkomorowe i czym grożą?
> Co to jest Bradykardia i czym grozi?

nie da sie tak stawiac tego problemu. Niekiedy nic nie groza
niekiedy zwiastuja smierc. Izolowany wynik badania met. Holera
tak opisany nie mowi za duzo. Trzeba ocenic calego pacjenta.
Mozliwe, ze jest to tzw. zespol serca "sportowca" a bradykardia
zwiazana jest z procesem zaadoptowania do wiekszego wysilku.
Ale wymaga to calosciowej oceny lekarza kardiologa z ocena
- zbadaniem pacjenta i wynikow badan aby to potwierdzic
lub wykluczyc i dalszej obserewacji w trakcie treningow przez
lekarza sportowego. Tak wiec pytaj swoich lekarzy a nie grupowiczow

P.
----

7. Data: 2002-07-03 09:16:04

Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i obserwacji na pewno ale nie koniecznie do wszczepiania stymulatora
> jesli sa to bezobjawowe pauzy zatokowe u mlodej osoby.

Dzięki.
Kardiolog poza tym, że jest to poważny problem nie chciał
mi nic powiedzieć :-(
Skierował mnie tylko na jakieś specjalistyczne badania do kliniki.

A ja bardzo chcę wiedzieć jak najwięcej.
Niestety nie wiem, czy był to "blok czy zahamowanie zatokowe".
Co do "serca sportowca" to 5 lat temu kiedy zaczynałem intensywnie
jeździć na rowerze miałem tętno spoczynkowe ok.62. Teraz mam ok.46.
Nie wiem czy są to odwracalne zmiany związane z wytrenowaniem
ale tak mi się wydaje. Niemniej bardzo się boję :-(

Chciałbym się dowiedzieć np. jakie (około) najdłuższe przestoje ma
całkowicie zdrowy człowiek, który nie trenuje wysiłkowo.

8. Data: 2002-07-03 10:08:20

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> met. Holera

o cholera, a co to za met.? ;-)

Leszek

9. Data: 2002-07-03 11:58:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Jul 2002, Lech Trzeciak wrote:

> o cholera, a co to za met.? ;-)

sorry Holtera (zjadlem T)

Dzieki

Piotr
----

10. Data: 2002-07-03 12:01:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Jul 2002, Arkadiusz Dabrowski wrote:

> Chciałbym się dowiedzieć np. jakie (około) najdłuższe przestoje ma
> całkowicie zdrowy człowiek, który nie trenuje wysiłkowo.

mialem i takiego, co mial 8s ale to byla juz patologia.
Problem jest w tym, ze u czlowieka trenujacego czasami trudno
jest rostrzygnac co jest reakcja adaptacyjna a co juz jest patologia.
Dlatego slusznie, ze kardiolog zalecil stosowne badania i sadze,
ze na tej podstawie i bezposredniego badania podejmie odpowiednia
decyzje

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>