Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia

Subject: Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.pregierz
From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
Date: Thu, 18 Jan 2018 20:16:28 +0100

W dniu 18-01-18 o 20:05, Stokrotka pisze:

> Pszecież jak pszyhodnia ma to NFZ ma.

Nie. NFZ ma tylko dane o procedurze, lekarzu i kilka innych koniecznych
do rozliczenia. Resztę danych trzyma świadczeniodawca. Nawet nie ma
wspólnego formatu i te dane są w różnych programach przechowywane. W
większych placówkach używane są programy, które z tych wewnętrznych
danych generują raporty dla NFZ, ale w mniejszych, to może się okazać,
że tylko dane dla NFZ są elektronice, a reszta w papierowej kartotece.

Kilka lat temu była afera z rzekomo zatrutym bodaj "Corhydronem", to się
okazało, że oni w bazie danych nawet nie mają tego, jaki konkretnie lek
wydano pacjentowi (a płacą refundację za niego) a jedynie, jaki lek
został na recepcie przepisany. Z różnych powodów czasem apteki wydają
zamienniki.