Kilka zdjęć z ogrodu Kazimierza Kota.

1. Data: 2004-04-07 18:45:22

Temat: Kilka zdjęć z ogrodu Kazimierza Kota.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Kilka zdjęć z wizyty..
Zanim Rafał umieści na swojej stronie parę ciekawostek..
1. Helleborus hybridus 'Helen Ballard'
2....................................
3. Iris histroides 'Frank Elder'
4. Chionodoxa forbesii
5. Fritilaria imperialis' Aureovariegata'
6. Pulsatilla aziatica
7. Adonis amurensis 'Pleniflora'
8. Oenothera .....

2. Data: 2004-04-07 19:35:41

Temat: Re: Kilka zdjęć z ogrodu Kazimierza Kota.
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> [...]
> 3. Iris histroides 'Frank Elder'
> 4. Chionodoxa forbesii
> 5. Fritilaria imperialis' Aureovariegata'

Śliczności, szczególnie irysek i szachownica. Ile tych ciekawostek Rafał ma
w zanadrzu? :)

Pozdrawia Kaśka , która swoje zdjęcia chciała dziś powiesić, ale konkurencji
dla kolekcji pana Kota nie chce robić ;)))

3. Data: 2004-04-07 19:46:41

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk
(....)
> Śliczności, szczególnie irysek i szachownica. Ile tych
> ciekawostek Rafał ma
> w zanadrzu? :)

Rafał wypstrykał 1 GB..

> Pozdrawia Kaśka , która swoje zdjęcia chciała dziś powiesić, ale
> konkurencji
> dla kolekcji pana Kota nie chce robić ;)))

Zdjęcia ujawnij :-)
Tutaj nie ma konkurencji, dobrze że poznajemy rosliny które w naszym
klimacie radzą sobie..
Kazimierz Kot jest w cebulowych nr. 1 w Polsce, większość jego kolekcji to
z nasion.
Jego szachownice to dopiero kolekcja..
:-) Bogusław

4. Data: 2004-04-07 20:18:21

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rafał wypstrykał 1 GB..

Tak, ale tylko dlatego, że potem szalałem na skraju PKWŁ w pewnym
niepowtarzalnym ogrodzie... :-)

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

5. Data: 2004-04-07 21:20:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. Iris histroides 'Frank Elder'
> 4. Chionodoxa forbesii
> 5. Fritilaria imperialis' Aureovariegata'
hehe
a sa tam jakies trawy
bo jak sam kiedys napisales
ogrod bez trawy to nie ogrod
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2004-04-07 21:22:54

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co zobaczyłam to nie wszystkie rośliny są cebulowe zastanawia mnie
pozycja 8 czy nie ma polskiej nazwy czy nasze polskie może nie podobają się
albo nie ma odpowiednika nie wiem ale lubię nazywać rośliny prościej
piękniej jest Halleborusczy Ciemiernik ? Pozdrawia Teresa
t...@o...pl
Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

7. Data: 2004-04-08 01:42:12

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Tadeusz Smal
(...)
> a sa tam jakies trawy
> bo jak sam kiedys napisales
> ogrod bez trawy to nie ogrod
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Są Stipy, ale takie same jak u nas :-)
:-) Bogusław

8. Data: 2004-04-08 01:57:51

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Teresa
(...)
(...)
> [...]
> albo nie ma odpowiednika nie wiem ale lubię nazywać rośliny prościej
> piękniej jest Halleborusczy Ciemiernik ? Pozdrawia Teresa

Wpisz w Google 'Helleborusczy Ciemiernik' zobaczysz wyniki :-)
Cały świat operuje nazwami łacińskimi i niech tak pozostanie.
:-) Bogusław

9. Data: 2004-04-08 09:35:49

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem że jesteś ekspertem w łacińskich nazwach śledzę strony i podziwiam ale
przymusu chyba nie ma
Teresa
Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

10. Data: 2004-04-08 09:48:46

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiem że jesteś ekspertem w łacińskich nazwach śledzę strony i podziwiam
ale
> przymusu chyba nie ma

Bogusław prawie wcale polskich nazw nie zna. Na spotkaniu robiłam za
tłumacza w pewnych momentach ;))

A na poważnie. Samo to Ci przyjdzie Teresko :) Ja nauczyłam się podczas
korzystania z książek w których rosliny opisywane są alfabetycznie wg nazw
ale łacińskich, dla wygody trzeba było zapamiętać. A tu na grupie lepiej
jest jak operuje się łacińskimi nazwami bo po wrzuceniu w google wyskakuje o
wiele więcej zdjęć niż gdyby wpisało się polską nazwę. Tak więc podanie
nazwy łacińskiej jest dla początkujących ogrodników wielkim ułatwieniem.

Pozdrawiam
Kaśka

prawo do wycinania drzew w POD
Dwie dziewczynki z zapałkami :-)