Re: Kiszenie ogórków w domu

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kiszenie ogórków w domu
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 06 Jul 2016 08:23:17 GMT

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> Cze[!
>
> Ostatnio dyskutowali[my tu o kiszeniu kapusty w domu.
>
> PodrzuciBem solidne kompendium wiedzy na ten temat. Ku pamici:
> http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/11920-rok-1955-k
iszenie-kapusty/

> [...]
> Teraz wBa[nie jest sezon na kiszenie ogórów!
>
> Tutaj dwa artykuBy z HasBa Ogrodniczego, wyczerpujca informacja (polecam
> te| archiwum na tym portalu):
>
> O ogórkach:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id28
>
> O samym kiszeniu:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id72
>

> Mamy do czynienia z t sam fermentacj mlekow, wiele informacji jest
> podobnych dla kapusty i ogórków, ale s te| pewne ró|nice wynikajce z
> rodzaju surowca i pewnych odmienno[ci w spodziewanych efektach.
>
> Warto "zapamita" wszystkie trzy linki. A je[li kto[ chce podyskutowa

Zebrałam dopiero kilka ogórków, które schrupaliśmy od razu po zbiorze, ze
skórką i przyległościami; aromat i smak nie do porównania ze zleżałymi w
sklepie. Dziś pewnie zbiorę bardziej konkretną ilość, więc dyskusja na
czasie, ż.t.p. ?
Najpierw oczywiście będą małosolne, w wielkim szklanym słoju, potem już te
na zimę, w litrowych wiekach.

--
XL