Klasa integracyjna

11. Data: 2010-06-09 09:35:53

Temat: Re: Klasa integracyjna
Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jun 2010 10:22:08 +0200, gdaMa napisał(a):

> *waruga_e*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
> Pippi):

> Na Ciebie liczyłam :)

> Łał... Czyli jakby nie patrzeć wszystko zależy od dzieci i nauczyciela - jak
> się odpowiednio dobiorą to i sukcesy przychodzą.

Powiem, Ci, że dzieci chyba bardziej "bezboleśnie" sobie radzą z tym
rozgardiaszem w czasie lekcji niż ja. Chyba aż taka straszna jędza nie
jestem, ale wychodzę z założenia, na początku śruba, którą z biegiem czasu
się odkręca, albo i nie, zależy od grupy. A tu, od I klasy wieczny hałas,
ruch, jeden się musi kilka razy przespacerować, jeden dyktuje sobie nagłos,
inny prawie jak przełożony dyktuje mi warunki, że teraz _musi_ być przerwa,
bo wczoraj też o tej porze była (asperger żyjący ściśle według własnych ram
czasowych, nie daj Boże jak ojciec utknie w korku i się chwilę spóźni).
Jakby ktoś spojrzał na to z boku, to dom wariatów. A dzieciaki funkcjonują,
na 12 pozostałych jest trójka słabych, ale dają radę. Klasa sprawdzian
trzecioklasisty napisała najlepiej w szkole. A naprawdę mamy wyjątkowo
trudną grupę szczególnie pod względem rozpraszania innych.
Natomiast u młodego sam miód :). Tylko u nas jakoś tak jest od początku, że
do integracyjnej ludzie się pchają :). I w tamtej klasie znalazła się grupa
bardzo zdolnych dzieci w ubiegłym roku 9 świadectw z paskiem, a w
równoległych klasach przy większej ilości dzieci trzy albo cztery paski.
Ale u nich w klasie same ruchowe niepełnosprawności i tylko jedno
upośledzenie. I tam efekty pracy widać, nauczyciele się cieszą jak idą do
nich na lekcje, bo zawsze przygotowani, z pomysłami itp., obstawiają
szkolne apele, przedstawienia, zawody sportowe też :)
Ale to musisz sama zdecydować. Nie ukrywam, że w takich warunkach jak moje
jest bardzo ciężko i dziecko łatwo się rozpraszające może mieć problem i tu
teraz pytanie czy da sobie z tym radę. Z drugiej strony w klasie bez
najlepszych kumpli ciężko, nawet ciężej, wiem bo często słyszę, że szkoda,
że kolega nie chodzi do tej klasy i jakby to im razem fajnie było. Co
śmieszniejsze, że gdy chodzili razem to się wcale nie przyjaźnili.
A w ogóle to ja jestem wrogiem takich podziałów w sytuacji gdy już dzieci
funkcjonują w jednej klasie kilka lat. Grupa zazwyczaj zgrana i jak to
dzieciaki chcą z kolegami/ koleżankami dalej, a nie nagle wymieszani. U nas
długo trwało zanim się dziecko pogodziło z wymieszaniem klas, a jak na
złość wszyscy, których lubił poszli do innej klasy o specjalności, która mu
wyjątkowo nie odpowiadała, więc tam nie poszedł. Ciężko było zjednać sobie
przychylność nowej grupy szczgólnie jak się jest nieśmiałym.

> Zainteresowanemu wsio ryba byleby trafił do jednej klasy z piątką
> najlepszych kumpli / kumpelek. A ta piątka własnie została zaproponowana do
> integracyjnej.
>
> Dotychczasowy nauczyciel wspomagający przechodzi też dalej - pani jest
> polonistką więc j. polski będzie prowadziła sama i padła też propozycja by
> została ich wychowawczynią. Dzieciaki ją lubią, potrafi zapanować nad klasą
> sama, jest wymagająca...
> Czyli same plusy :)
To masz już dwa.
Teraz wszystko zależy od pani i wspomagających czy będą potrafiły opanować
żywioł z orzeczeniami.
--
w_e

12. Data: 2010-06-09 21:04:06

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Jun 2010 11:09:09 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Na pewno dużo zależy od szkoły i dyrekcji. Ale dyrekcji, która stawia
> rodziców w takiej sytuacji jak opisana przez Magdę, to ja bym nie wierzyła.
> Za dużo widziałam w życiu.

Faktycznie, zupełnie nie wiem poc im te roszady.
--
w_e

13. Data: 2010-06-09 22:17:11

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Jun 2010 11:22:54 +0200, gdaMa napisał(a):

> Czy są jakieś uregulowania prawne które określają czy można lączyć
> niepełnosprawnych z adhdowcami czy to tylko wewnętrzny regulamin?
> Dziś mamy kolejne spotkanie z dyrekcją - tym razem jawne.

No to się chyba spóźniłam. Uregulowania powiadasz. Dziecko do klasy
integracyjnej powinno mieć orzeczenie o niepełnosprawności, a na ADHD
obecnie takiego orzeczenia nie dają. Jest tu jednak furtka, bo dziecko może
mieć niepełnosprawność + adhd i wtedy już orzeczenie i skierowanie
dostanie.
--
w_e

14. Data: 2010-06-09 22:41:46

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jun 2010 00:17:11 +0200, waruga_e napisał(a):

> [...]
> obecnie takiego orzeczenia nie dają. Jest tu jednak furtka, bo dziecko może
> mieć niepełnosprawność + adhd i wtedy już orzeczenie i skierowanie

znalazłam jeszcze to i tam masz jednostki chorobowe:
http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2005/19/poz.166.ht
§ 2. 1. Przedszkola specjalne, oddziały specjalne w przedszkolach
ogólnodostępnych, szkoły specjalne oraz oddziały specjalne w szkołach
ogólnodostępnych organizuje się dla dzieci i młodzieży:

1) niesłyszących,

2) słabo słyszących,

3) niewidomych,

4) słabo widzących,

5) z niepełnosprawnością ruchową,

6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

8) z autyzmem,

9) ze sprzężonymi niepełnosprawnościami,

10) z chorobami przewlekłymi,

11) z zaburzeniami psychicznymi,

12) niedostosowanych społecznie,

13) zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

14) zagrożonych uzależnieniem,

15) z zaburzeniami zachowania - z zastrzeżeniem ust. 2-4.

2. Przedszkoli specjalnych i oddziałów specjalnych w przedszkolach
ogólnodostępnych nie organizuje się dla dzieci, o których mowa w ust. 1 pkt
6 i 12-15.

3. Oddziałów specjalnych w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych
nie organizuje się dla dzieci i młodzieży, o których mowa w ust.1 pkt 10 i
11, z wyjątkiem oddziałów specjalnych zorganizowanych w zakładach opieki
zdrowotnej.

15. Data: 2010-06-10 08:13:24

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*waruga_e*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
Pippi):

> No to się chyba spóźniłam.

Nie, nie spóźniłaś się - bo sygnal był i poszperałam wczoraj trochę w necie
i zaopatrzona w tę wiedzę mogłam przystąpić do negocjacji warunków. Bitwa
nie była już toczona o sam podział - bo ten był ok, tylko o to, że chcieli
do tej klasy dorzucić dziecko trudne, które nie ma ani orzeczenia ani tym
bardziej opinii o ADHD. Nawet nie chodziło o to konkretne dziecko - chociaż
pedagog i psycholog szkolna zarzucała nam, że jak możemy tak traktować
dziecko - przecież to mogło chodzić po nasze. Udało się jednak wyjaśnić, że
chodzi o to żeby nie wrucać do jednego worka dzieci z papierami i dzieci
które sprawiają kłopoty - że chodzi o zasady naboru do tej klasy.
Wynegocjowaliśmy też zapis w statucie, że w klasie integracyjnej musi być
zawsze dwóch nauczycieli - prowadzący i wspomagający. Jak jeden zachoruje to
szkoła obowiązana jest zapewnić zastępstwo, nawet na zasadzie, że jako
wspomogający będzie to psycholog czy pedagog szkolny. Dotychczasowe
doświadczenie pokazało, że jak brakowało wspomagającego to z zajęć były nici
a dzieciaki przerabiały materiał w domu...

> [...]
> obecnie takiego orzeczenia nie dają.
> Jest tu jednak furtka, bo
> dziecko może mieć niepełnosprawność + adhd i wtedy już orzeczenie i

Wykorzystałam też wiedzę, że za każdym dzieckiem z opinią ADHD i dzieckiem z
orzeczeniem idą konkretne pieniądze. Deklaracja z naszej strony była taka -
przyjmiemy tę dziewczynkę jak będzie miała opinię - zasady + kasa.
Podziałało :)

Podział został zrobiony, obie strony sa zadowolone, a czy wejdzie w życie
dowiemy się 1 września...

PS. Młody ostatecznie wylądował w trzema najlepszymi kolegami i dwiema
najlepszymi koleżankami - reszta jest neutralna. Jest zadowolony chociaż
wolałby żeby tego podzialu nie było.

Magda *gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005

16. Data: 2010-06-13 21:07:54

Od: dorota bugla <o...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jun 2010 00:17:11 +0200, waruga_e napisał(a):
> Dziecko do klasy
> integracyjnej powinno mieć orzeczenie o niepełnosprawności, a na ADHD
> obecnie takiego orzeczenia nie dają.

Z tego wnioskuję, że idzie do "normalnej" klasy?

--
oshin i starszak w przedszkolu integracyjnym, które nam się bardzo podoba
:)

17. Data: 2010-06-14 06:23:43

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*dorota bugla*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
Pippi):

> Z tego wnioskuję, że idzie do "normalnej" klasy?

Teoretycznie tak, ale jak w szkole jest klasa integracyjna to często
trafiają do jednego worka z niepełnosprawnymi - tak jest u nas :(

18. Data: 2010-06-14 17:01:09

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jun 2010 08:23:43 +0200, gdaMa napisał(a):

> Teoretycznie tak, ale jak w szkole jest klasa integracyjna to często
> trafiają do jednego worka z niepełnosprawnymi - tak jest u nas :(

A my tego pilnujemy i nie dajemy sobiw wciskać. W regulaminie mamy, że
jeśli się okaże, że jednak ktoś wepchnął i stwierdzimy, że dziecko nie
nadaje się do integracji to przenosimy do klasy równoległej.
--
w_e

19. Data: 2010-06-15 07:50:13

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jeśli się okaże, że jednak ktoś wepchnął i stwierdzimy, że dziecko nie
> nadaje się do integracji to przenosimy do klasy równoległej.

Ja na razie walczyłam jak lwica żeby nie wepchneli dziecka sprawiającego
duże trudności, ale nie mającego żadnego opinii z PPP. Zresztą w statucie
mamy "klasy 15 osobowe z maksymanie 4 dzieci z orzeczeniem w tym jedno z
orzeczeniem ADHD". Już mamy 3 dzieci z orzeczeniem (w tym jedno dodatkowo
ADHD) + jedno tylko z opinią ADHD.

Magda *gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005

lokalizator dziecka gsm
komputer i Internet
dla leni
dlaczego nie 'róbta co chceta'