Klonazepam

1. Data: 2003-09-30 10:59:53

Temat: Klonazepam
Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja psychiatra wyprowadziła mnie po kilku latach z brania Nitrazepamu (nie
wyprowadzała kilka lat tylko ja brałam kilka lat :), za co Jej jestem bardzo
wdzięczna. Stopniowo "schodziłyśmy" z jednej tabletki (u mnie się nie dało
ciachnąć na raz). Pozostał jeszcze problem z Heminevrinem. Jako, że te
kapsułki się dzielić nie dadzą (brałam 1 dziennie lub 2 po mocnej imprezie,
gdy byłam bardziej "chodząca") przepisała mi podzielny Klonazepam i z niego
także będe stopniowo schodzić. Dziś wzięłam pierwszą tabletkę, boję się, że
nie zadziała, albo, że mnie zmuli... Czy ktoś z Was brał, na co uważać itd.?
Dzięki za wszelkie sugestie...
Ania

2. Data: 2003-09-30 11:23:28

Temat: Re: Klonazepam
Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klonazepam to benzodwuazepina więc możesz się obawiać tego samego co po
Nitrazepamie. Różnica jest w długości działania, klonazepam działa duzo
dłużej.
życzę wytrwałości w odwykaniu :)
ela

3. Data: 2003-09-30 16:04:59

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Klonazepam to benzodwuazepina więc możesz się obawiać tego samego co po
> Nitrazepamie.

Hm i zadnych podobienstw do Heminevrinu? (uspokojenie, obnizenie
"telepatki"?)

> życzę wytrwałości w odwykaniu :)

Nie dziękuję co by nie zapeszyć :)

Anna

4. Data: 2003-09-30 16:38:36

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm i zadnych podobienstw do Heminevrinu? (uspokojenie, obnizenie
> "telepatki"?)

Zadziała:)

pozdrawiam i nadal trzymam kciuki
ela

5. Data: 2003-09-30 19:46:25

Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dipsom_ania" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Moja psychiatra wyprowadziła mnie po kilku latach z brania Nitrazepamu
(nie
> wyprowadzała kilka lat tylko ja brałam kilka lat :),

Mam pytanie - po jakim czasie w jakich dawkach klonazepam moze uzaleznic?.

Pytam, bo kardiolog przepisal mi to na ulatwienie zasypiania (czasem w nocy
serducho tak mi lomocze, ze nie moge spac. Podobno na tle nerwowym). Biore
od 3 tygodni po 0,25 do 0,5 mg dziennie. Moze uznasz to za zmieszna dawke,
ale wolalbym wiedziec...

Pracus 24

6. Data: 2003-09-30 19:48:59

Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od 3 tygodni po 0,25 do 0,5 mg dziennie. Moze uznasz to za zmieszna dawke,

W kazdej, nawet najmniejszej dawce. Nie jest istotna dawka przy powstawaniu
uzaleznienia od benzodwuazepin, ale regularnosc pobierania (podobnie, jak przy
alkoholu). Zwykle uwaza sie, ze w miare bezpiecznie mozna benzodwuazepiny
pobierac bezpiecznie regularnie (tzn codziennie) do 2 miesiecy. Jest to jednak
pewna srednia statystyczna, sa ludzie, ktorzy uzalezniaja sie szybciej, inni
wolniej. Zalezy tez to od potencjalu uzalezniajacego leku - clonazepam nalezy
do tych o raczej sredniej sile uzalezniajacej. Najwieksze uzalezniacze na rynku
to alprazolam (xanax, afobam itd), a pozniej lorazepam (lorafen).
Jesli kardiolog zapisal ci cos na uspokojenie, to tak jakby psychiatra zapisal
ci cos na serce. Radze zwrocic sie z tym do profesjonalisty.
Pozdrowka

Tomek

7. Data: 2003-09-30 20:01:19

Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli do psychiatry?
>
> Pracus24

Tak, tym bardziej, ze Twoj opis sugeruje, ze przezywasz stany lekowe (lek tez
moze byc objawem innego zaburzenia, chocby depresji), a obecnie stany lekowe
nie leczy sie anksjolitykami (czyli uspokajaczami), a raczej lekami
przeciwdepresyjnymi. Po cos ci psychiatrzy sa :-)
Lekarze nie-psychiatrzy lekka reka siegaja po leki psychotropowe, a zniwo tego
zbieraja najpierw pacjenci, a pozniej wlasnie ich psychiatrzy, gdy czesto juz
chory poniosl wiele strat. Co bys powiedzial, gdyby kardiolog zapisal Ci jakis
lek onkologiczny, bo wydaje sie mu, ze masz nowotwor? Uwierzylbys gosciowi czy
raczej szukal pomocy onkologa?

Tomek

8. Data: 2003-09-30 20:02:45

Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-09-30 20:28:59

Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>a obecnie stany lekowe
> nie leczy sie anksjolitykami (czyli uspokajaczami), a raczej lekami
> przeciwdepresyjnymi. Po cos ci psychiatrzy sa :-)

Hmm.. 3 lata temu mialem podobne objawy (i bylem w podobnej sytuacji
zyciowej). Wtedy wlasnie poszedlem do kardiologa, ktory zapisal mi
klonazepam. Kuracja okazala sie skuteczna - po miesiacu zasypialem bez
prochow i podolalem nowym wyzwaniom, ktore prawdopodobnie byly u zrodla
"nerwicy serca". Poprosilem wiec o caly zapas klonazepamu (kardiolog unal go
za bezpieczny w tych dawkach i nie robil problemu).

Gdy 3 tyg. temu pojawily sie podobne objawy (lomot serca w nocy), siegnalem
samodzielnie po ten lek. Najpierw 0,5 mg, teraz 0,25. Jest lepiej. Probuje
powoli odstawiac...

Pracus 24

10. Data: 2003-09-30 20:54:02

Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samodzielnie po ten lek. Najpierw 0,5 mg, teraz 0,25. Jest lepiej. Probuje

Powodzenia :-)

Tomek

polinoza, alergia, katar
adult respiratory distress syndrome