Klopotliwy prezent

1. Data: 2000-11-21 21:52:28

Temat: Klopotliwy prezent
Od: "Puszysta" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Mam problem, bo dostalam kwiatka doniczkowego, bardzo zreszta ladnego, ale
nie mam pojecia jak sie nazywa i jak go pielegnowac - marnieje mi w
oczach!:(
Jak sie nazwywaja takie piekne, eleganckie kwiaty ciete, bardzo popularne,
co maja kwiaty w ksztalcie lisci, przewaznie biale lub czerwone? To jest
wlasnie moja roslinka, tyle, ze kwiaty sa sporo drobniejsze.
Przepraszam za tak chaotyczny opis i kompletne ignoranctwo w dziedzinie
ogrodnictwa, ale mam nadzieje, ze mimo tego znajdzie sie ktos kto mi pomoze?
Naprawde szkoda roslinki - jeden kwiatek juz w polowie zbrazowial:(

Ania

2. Data: 2000-11-22 01:53:20

Temat: Re: Klopotliwy prezent
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Poinsetia?

3. Data: 2000-11-22 03:10:57

Od: "Puszysta" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup dysku
syjnych napisał:3...@w...net...
> Poinsetia?
Niestety nie.
Znalazlam poinsetie pod http://community.webshots.com/photo/2147737/2148
584zfhMnQXSQI
i to stanowczo nie jest moj kwiatek:)
Jeszcze raz: to wyglada jak minaturka eleganckich kwaitow cietych, czerw
onych lub bilalych, o dlugiej, chyba bezlisciastej lodydze, sam kwiat w
ksztalcie liscia.
Moja roslinka ma kilka takich kwiatkow, ale drobniejszych, i oporcz tego ma
zwykle liscie.

Z pozdrowieniami

Ania

4. Data: 2000-11-22 07:23:02

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Puszysta wrote:

> i to stanowczo nie jest moj kwiatek:)
> Jeszcze raz: to wyglada jak minaturka eleganckich kwaitow cietych, czerw
> onych lub bilalych, o dlugiej, chyba bezlisciastej lodydze, sam kwiat w

Anthurium?
ALe jak to uprawiac to z glowy nie wymysle.
Bedzie proscies szukac.

Tomek

5. Data: 2000-11-22 07:43:14

Od: Gamon' <r...@m...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Puszysta wrote:
> [...]
> ogrodnictwa, ale mam nadzieje, ze mimo tego znajdzie sie ktos kto mi pomoze?
> Naprawde szkoda roslinki - jeden kwiatek juz w polowie zbrazowial:(
Anturium? Bywaja tez zielone.... Nie pociesze Cie chyba, ale moje tez
sie w domu zmarnowalo. Dwa lata roslo jakby chcialo, a nie moglo, potem
przestalo rosnac, nastepnei zaczelo marniec i juz nie ma cfieta. Albo
cos mi sie nie udalo, albo takie trudne w hodowli.
Ale zycze powodzenia w uprawie.

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2000-11-22 09:06:15

Od: Sławomir Siudziński <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Puszysta" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pomoze?
> Naprawde szkoda roslinki - jeden kwiatek juz w polowie zbrazowial:(

Myślę,że chodzi Ci o "skrzydłokwiat"(niestety nazwy łacińskiej nie
pamiętam).Jest to dosyć trudna roślina do uprawy w mieszkaniu.Wymaga
wilgotnego powietrza przez cały rok.Zraszaj codziennie i podlewaj dość
często,ale bez przesady,aby nie zalać.Ziemia powinna być stale
wilgotna.Ustaw doniczkę na podstawce z kamykami zawsze pokrytymi wodą.
Skrzydłokwiat jest rośliną dość atrakcyjną.Ozdobny i z liści i z
wdzięcznych,białych kwiatów,które wydaje prawie bez przerwy.Faktycznie
przypomina trochę "anthurium":-).
Gdy kwiatostan przekwitnie,zetnij jego łodygę nożycami lub sekatorem przy
samej ziemi.W taki sam sposób usuwaj obumarłe liście.
Życzę powodzenia!
--
Pozdrawiam serdecznie.
Sławomir Siudziński

7. Data: 2000-11-22 10:19:53

Od: "Mirka" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę,że chodzi Ci o "skrzydłokwiat"

Czy są skrzydłokwiaty o czerwonych kwiatach ?

Pozdrawiam
Mira :-)

8. Data: 2000-11-22 10:25:35

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie spotkalam sie nigdy z czerwonymi kwiatami spathiphyllum, wydaje mi sie
ze to jednak chodzi o anturium. Jest dosc trudne w uprawie, wymaga sporo
ciepla i duzej wilgotnosci, nie lubi przeciagow.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

9. Data: 2000-11-22 11:08:10

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Puszysta" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak sie nazwywaja takie piekne, eleganckie kwiaty ciete, bardzo popularne,
> co maja kwiaty w ksztalcie lisci, przewaznie biale lub czerwone? To jest
> wlasnie moja roslinka, tyle, ze kwiaty sa sporo drobniejsze.

Jestem przekonana, że chodzi o anturium. Skrzydłokwiat ma tylko białe
kwiaty, a Puszysta pisze, że występują też różowe.

Mam anturium od wielu lat i może nie kwitnie u mnie zbyt imponująco, bo nie
zapewniam mu wszystkiego, czego potrzebuje, ale wymagania znam i roślina
żyje.
Otóż wymaga dużo światła, ale boi się bezpośredniego słońca, więc lepiej
trzymać na północnym oknie lub trochę odsunąć od innego okna. Lubi mieć
ziemię stale wilgotną, ale bardzo boi się zalania ( nie daj Boże, żeby na
podstawce stała woda ). Podłoże lubi luźne, przepuszczalne, zapewniające
dopływ powietrza. Trzeba mu zrobić mieszankę ziemi do kwiatów, torfu, węgla
drzewnego (perlitu), trochę mchu czy zbutwiałych liści. Wymaga dużej
wilgotności powietrza, więc trzeba go często zraszać.
Z każdego liścia uzyskuje się jeden kwiat, bo pączki kwiatowe wyrastają przy
podstawie każdego ogonka liściowego. Normalnym jest, że najstarsze liście
(te od dołu) starzeją się, żółkna i zamierają, a roślina dalej rośnie do
góry, tak, że z czasem robi się coraz wyższa i nowe korzenie wyrastające z
łodygi pozbawionej starszych liści, zaczynają być widoczne. Kwiaty są bardzo
trwałe, utrzymują się do 2 miesięcy. Należy zachować dużą ostrożność przy
przesadzaniu, bo korzenie są bardzo kruche i łatwo je uszkodzić czy ułamać,
ale generalnie uważam, że nie jest to roślina trudna czy kłopotliwa.
Życzę sukcesów w uprawie.
Majka

10. Data: 2000-11-22 14:00:21

Od: "Puszysta" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszystkie rady.
Prawdopodobnie jest to wlasnie anthurium. Jesli to ma jakies znaczenie, to
moja roslinka ma biale kwiaty. Skrzydlokwiatu nie mogalam znalezc na str
onach www.
Ale chyba i tak podobnie sie pielegnuje - duzo ciepla i wilgoci?

Mam nadzieje, ze cos jeszcze uda mi sie uratowac z mojej roslinki.

Ania

Ziemiórki
Numer "Kwietnika"
Szkodnik (?) i sosna