Kłopoty z nastolatką

1. Data: 2004-12-03 18:21:31

Temat: Kłopoty z nastolatką
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś z Was ma wypróbowane sposoby na zbuntowaną nastolatkę?
Dziewczyna, V kl. podstawówki, totalnie odsunęła się od rodziny. Przestała
się uczyć, okłamuje rodziców (dość poważnie, np. że jest na zajęciach
pozalekcyjnych, a nie była ani razu) itd. Cierpliwi rodzice próbują
tłumaczyć, ale wszelkie argumenty są zbywane ostentacyjnym "niesłuchaniem",
wychodzeniem z pokoju, błądzeniem wzrokiem po suficie, ziewaniem, nie
pomagają szlabany na wyjścia, komputer itd. Sprawa staje się poważna. Sama
już nie wiem, co radzić mamie. Dodatkowo wpływ na dziewczynę mają dwie
koleżanki z klasy, którym w głowie tylko miłości (!) i też dość "buntownie"
wchodzą w okres dojrzewania. Może ktoś też miał takie doświadczenia i sobie
z nimi poradził. Poratujcie, może znacie jakieś dobre książki lub macie
jakieś rady?

Dorota

2. Data: 2004-12-03 20:50:56

Temat: Re: Kłopoty z nastolatką
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości

Poratujcie, może znacie jakieś dobre książki lub macie
> jakieś rady?

Nie ma jednej konkretnej rady ktora moza zastosowac u kazdego dziecka.
Na jedno zadziala na drugie nie.
Moja cora tez zaczela przeginac:zlapala kilka pal,oszukiwala mnie ,ciagle ja
gdzies nosilo.Po zebraniu wszystko zostalo ukrucone.Nie moze wychodzic do
kolezanek dopoki nie poprawi ocen.Gdy odrobi lekcje oraz nauczy sie i
zostanie jej chwilka czasu moze wpasc do nas jej kumpela z bloku.Patrycja
poznala kilka nowych kolezanek i widze ze maja na nia duzy wplyw.Jedna panna
lata samopas bo rodzice dlugo pracuja,nie maja nad nia kontrli,druga to mala
kombinatorka.Patrycja bywa oburzona bo "one moga a ja nie".Na szczescie ma
takze kolezanki ,ktore chca sie uczyc,rodzice nie pozwalaja im na wszystko i
one tez troche "pomagaja " mi wytlumaczyc corce ,ze to iz jej na cos nie
pozwalam nie znaczy ze chce jej zrobic na zlosc,ale chodzi o jej
bezpieczenstwo,czy przyszlosc.Mysle,ze jezeli sama nie dalabym rady
poskromic dziecka,to poprosilabym o pomoc
wychowawce,pedagoga,psychologa.Poruszylabym niebo i ziemnie aby czegos nie
zaniedbac,przeoczyc.

Magda

3. Data: 2004-12-03 21:07:36

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po zebraniu wszystko zostalo ukrucone.Nie moze wychodzic do
> kolezanek dopoki nie poprawi ocen.

Tu jest gorzej. Ona po prostu wychodzi i ma wszystko gdzieś. Przecież nie
mogą stać cały czas przy drzwiach.
Najgorsze jest to, że naprawdę rodzice bardzo się o dzieci troszczą, wzór
ojca i matki. Dlatego takim szokiem jest dla wszystkich tak burzliwe
wchodzenie w okres dojrzewania.

D.

4. Data: 2004-12-03 21:19:33

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu jest gorzej. Ona po prostu wychodzi i ma wszystko gdzieś. Przecież nie
> mogą stać cały czas przy drzwiach.

No to problem .....
Ona jest taka zbuntowana caly czas?Nie mozna wstrzelic sie w jej dobry
nastroj i wyciagnac co ja boli?Moze watoby sie przejsc do specjalisty,po
jakies wskazowki.

Magda

5. Data: 2004-12-03 21:35:54

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ona jest taka zbuntowana caly czas?

Niestety, nie . Nagle, od połowy września całkowity zwrot 180 stopni.

Nie mozna wstrzelic sie w jej dobry
> nastroj i wyciagnac co ja boli?Moze watoby sie przejsc do specjalisty,po
> jakies wskazowki.

Choć kto próbował. Ostatnio wspólne gremium szkolno-domowe doszło do wniosku
(nieoficjalnego oczywiście), że chodzi chyba o pierwszą miłość.

Dorota

6. Data: 2004-12-03 23:21:15

Od: "Neokaszycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Choć kto próbował. Ostatnio wspólne gremium szkolno-domowe doszło do
> wniosku (nieoficjalnego oczywiście), że chodzi chyba o pierwszą miłość.

Po prostu niech będą z nią. Gdy siedzi na kanapie i ogląda telewizję niech
mama czy tata siąda obok. Nie trzeba nic mówić. Wystarczy być...

Kaśka

7. Data: 2004-12-03 23:23:52

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu niech będą z nią. Gdy siedzi na kanapie i ogląda telewizję niech
> mama czy tata siąda obok. Nie trzeba nic mówić. Wystarczy być...

Ba, problemem jest przebywanie w jednym pomieszczeniu, nie wiem, czy nie
ucieknie, ale przekażę radę.Może faktycznie ....

D.

8. Data: 2004-12-04 10:21:14

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Sat, 4 Dec 2004 00:21:15 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <k...@p...onet.pl> i powiedziała:

> Po prostu niech będą z nią. Gdy siedzi na kanapie i ogląda telewizję niech
> mama czy tata siąda obok. Nie trzeba nic mówić. Wystarczy być...

Jakbym była wspomnianą nastolatką, wtedy dopiero bym wpadła w dziką
furię. Może jeszcze czytać z nią książki, proponować, że się dołączy do
wyjść z koleżankami, kazać zaprosić ewentualnego chłopaka do domu i
pokazać mu wszystkie zdjęcia wzmiankowanej na nocniczku?

Autorko wątku, przekaż rodzicom, że to NORMALNE. To jest wiek, gdzie
zaczyna się mieć _swoją_ przestrzeń życiową i wzorowy rodzic powinien to
zaakceptować. Do tej przestrzeni można chcieć wpuścić rodziców, ale nie
jest to konieczne, zwłaszcza jak mają zapędy nadzorcze.

Zuzanka z opadłymi ręcami

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

9. Data: 2004-12-04 13:26:11

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota ***" <d...@W...op.pl> writes:

> Tu jest gorzej. Ona po prostu wychodzi i ma wszystko gdzieś. Przecież nie
> mogą stać cały czas przy drzwiach.

Można zamknać na klucz.

MJ

10. Data: 2004-12-04 13:40:45

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak wrote:

> [...]
> zaakceptować. Do tej przestrzeni można chcieć wpuścić rodziców, ale nie
> jest to konieczne, zwłaszcza jak mają zapędy nadzorcze.

Przestrzeń życiowa przestrzenią życiową, nawet swoja, ale nastolatek też nie
zycje w próżnie i musi pójść na kompromis i się nieco nagiąć do potrzeb
innych. IMHO tak całkiem nie da się "zaakceptować", bo trzeba pilnoewć,
żeby dziecku woda sodowa do głowy nie strzeliła i nie narobiło głupot, za
które będzie długo płacić. Jak to zrobić - sama zadaję sobie pytanie. Na
razie po etapach tłumaczenia, dogadywania się, kompromisów ustalanych
wspólnie jestem na etapie "założyć ostrzejsze wędzidło i skrócić wodze". Od
trzech dni działa (duży sukces;-)

> Zuzanka z opadłymi ręcami

Zuzanka, masz nastolatkę w domu? Bo ja bym chętnie skorzystała z jakichś
niekonwencjonalnych metod.

Justyna, z nastolatką
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

odpowiedzialnosc dziecka
pracoholicy!!!!!
wspolne wyjscie
Ojciec Alkoholik
czy milosc = namietnosc?czy moze istniec jedno bez drgiego?