Re: Knedle

1. Data: 2007-11-12 14:56:57

Temat: Re: Knedle
Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

> Zblanszowane jabłka nie puszczą soku do środka knedla.
> Jabłkom w cieście wystarcza parę minut, to i knedlom wystarczyć powinno.
> One tak od razu przecież nie wypłyną

Jablka w ciescie zmiekna ale jesli sa pieczone lub smazone oczywiscie.
W gotowanym knedlu raczej nie zmiekna.
Ja zawsze kroje w czastki i smaze kilka minut w syropie cukrowym
dodajac cynamon. Zachowuja ksztalt i nabieraja wspanialego aromatu.

Roman

2. Data: 2007-11-12 15:17:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Romer" <f...@i...pl> wrote in message
s.com...
> [...]

Ja zawsze kroje w czastki i smaze kilka minut w syropie cukrowym
dodajac cynamon. Zachowuja ksztalt i nabieraja wspanialego aromatu.

Są dwa rodzaje knedli z jabłkami - w cieście ziemniaczanym (jako farsz) oraz
w cieście gęstszym od naleśnikowego, wymieszane z ciastem. W pierwszym
przypadku można dać same posiekane jabłka, lub z cukrem i ewentualnie
cynamonem. W drugim cukier i cynamon sypie się na knedle polane
przyrumienionym masłem, podobnie też można postąpić w pierwszym przypadku.

3. Data: 2007-11-12 15:25:07

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Knedle już zrobione. Robiłem oczywiście w cieście ziemniaczanym. Jeszcze nie
spróbowałem... czekam na małżonkę ;)
A jabłka pokroiłem w kostki zasypałem cukrem i cynamonem. Nie przesmażałem.
Zobaczymy, czy będą miękkie.

zdry,
/\/\\/\/

4. Data: 2007-11-12 16:17:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
> nie spróbowałem... czekam na małżonkę ;)
> A jabłka pokroiłem w kostki zasypałem cukrem i cynamonem. Nie
> przesmażałem. Zobaczymy, czy będą miękkie.

Najlepsze posłodzone i pocynamonowane po wierzchu - tyle, ile każdemu
smakuje - objeżdżam Marudę, gdy zasłodzi farsz nadmiernie.

5. Data: 2007-11-12 16:19:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "wolim" <w...@i...pl> wrote in message

> Najlepsze posłodzone i pocynamonowane po wierzchu - tyle, ile każdemu
> smakuje - objeżdżam Marudę, gdy zasłodzi farsz nadmiernie.

No i lekko przyrumienione na patelence masło - to jest clou smaku.

6. Data: 2007-11-12 18:38:49

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał

> Zobaczymy, czy będą miękkie.

Zjedzone. Jabłka w środku twarde. Następnym razem będę pamiętał, że trzeba
je wcześniej przesmażyć.

zdry,
/\/\\/\/

Pytanie o dekoracje do....