Kody kulinarne

1. Data: 2007-09-24 08:15:51

Temat: Kody kulinarne
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skrócony fragment z arcyciekawej książki Kate Fox "Przejrzeć Anglików.
Ukryte zasady angielskiego zachowania":

Produkty, które mają przyczepione niewidoczne etykietki ostrzegające
przed skojarzeniem z klasą niższą to:

- koktajl z krewetek (same krewetki są w porządku, ale różowy sos
"koktajlowy" to niższa warstwa klasy średniej)
- Jajka z frytkami (osobno oba składniki są stosunkowo bezklasowe, ale
jedzone razem -- klasa robotnicza).
- sałatka makaronowa (nie ma nic złego w makaronie per se, ale serwowany
na zimno i wymieszany z majonezem jest "pospolity")
- sałatka ryżowa (klasa niższa w każdej formie, ale zwłaszcza z
kukurydzą)
- owoce z puszki
- pokrojone jajka na twardo i/lub pokrojony pomidor z zieloną sałatą
-ryba z puszki
-kanapka i frytki

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

2. Data: 2007-09-24 08:53:42

Temat: Re: Kody kulinarne
Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Skrócony fragment z arcyciekawej książki Kate Fox "Przejrzeć Anglików.
> Ukryte zasady angielskiego zachowania":
> Produkty, które mają przyczepione niewidoczne etykietki ostrzegające
> przed skojarzeniem z klasą niższą to:
ciach
> - Jajka z frytkami (osobno oba składniki są stosunkowo bezklasowe, ale
> jedzone razem -- klasa robotnicza).
ciach
> -kanapka i frytki

To zauważył już w 1962 r. dramaturg Arnold Wesker, tytułując swoją sztukę
"Chips with Everytning" ("Frytki do wszystkich dań").

--
Nika
Pisz tutaj

3. Data: 2007-09-24 09:42:45

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fd7ttu$12h$1@inews.gazeta.pl>,
"Nika" <n...@a...pl> wrote:

> [...]
>
> To zauważył już w 1962 r. dramaturg Arnold Wesker, tytułując swoją sztukę
> "Chips with Everytning" ("Frytki do wszystkich dań").

Co zauważył?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

4. Data: 2007-09-24 09:51:42

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co zauważył?

Że brytyjska klasa robotnicza je frytki do wszystkiego, nie tylko do
wymienionych przez Ciebie jajek i kanapek.

5. Data: 2007-09-24 10:07:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fd81aq$el4$1@inews.gazeta.pl>,
"Nika" <n...@a...pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
>

> Że brytyjska klasa robotnicza je frytki do wszystkiego, nie tylko do
> wymienionych przez Ciebie jajek i kanapek.

Tak, ale nie każde danie z frytkami jest kojarzone z klasą robotniczą.
Nadto, o ile wiem, w sztuce Weskera, "chips with everything" odnosi się
do monotonii kuchni wojskowej raczej, niż kulinarnych obyczajów
klasowych.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

6. Data: 2007-09-24 11:43:05

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisal(a):

>Tak, ale nie każde danie z frytkami jest kojarzone z klasą robotniczą.

Nie wiem dokladnie jak jest w UK, ale frytki w dzisiejszych czasach są
dżank fódem i wyksztalceni oraz dobrze zarabiajacy ludzie ich unikaja.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

7. Data: 2007-09-24 11:51:28

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla pisze:

> Nie wiem dokladnie jak jest w UK, ale frytki w dzisiejszych czasach są
> dżank fódem i wyksztalceni oraz dobrze zarabiajacy ludzie ich unikaja.

Ubóstwiam uogólnienia, proste wnioski i schematy.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

8. Data: 2007-09-24 11:52:14

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisal(a):

>Ubóstwiam uogólnienia, proste wnioski i schematy.

Ubóstwiam uogólnienia, proste wnioski i schematy.

Powiesz co jest nie tak w tym co napisalem?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

9. Data: 2007-09-24 12:02:14

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla napisał(a):

> Powiesz co jest nie tak w tym co napisalem?

'ale'

--
richo

10. Data: 2007-09-24 12:04:23

Od: cherokee <c...@n...uk> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Nie wiem dokladnie jak jest w UK, ale frytki w dzisiejszych czasach są
> dżank fódem i wyksztalceni oraz dobrze zarabiajacy ludzie ich unikaja.

U mojego meza w "pracowej" kantynie, gdzie do przyjecia do pracy
wymagane jest wyzsze wyksztalcenie a place są bardzo dobre frytki są
jedną z podstawowych potraw, podawane jako dodatek do wszystkiego. Rzecz
ma miejsce w UK, wiec moze faktycznie dokladnie nie wiesz, LOL:)

pozdr

cherokee

NA SCP
KIDNAPERZY