Kolejne pytania nowicjuszki

1. Data: 2004-07-13 19:15:02

Temat: Kolejne pytania nowicjuszki
Od: "AM" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
obsadziłam ogrodzenie thujami, ale jako że rosną powoli wymyśliłam sobie że
obsadzę płot jakimś pnączem. Poradźcie jakie rośnie najszybciej, jest
mrozoodporneodporne i odpowiednio gęste co by osłoniło od ciekawskich.

Jaki odstęp należy zachować przy sadzeniu i czy można to zrobić (tj. sadzić)
teraz?

Pozdrawiam,
Ania

2. Data: 2004-07-13 20:00:12

Temat: Re: Kolejne pytania nowicjuszki
Od: "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AM" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obsadzę płot jakimś pnączem. Poradźcie jakie rośnie najszybciej, jest
> mrozoodporneodporne i odpowiednio gęste co by osłoniło od ciekawskich.

Najszybciej rośnie rdest Auberta, jest wystarczająco gęsty, ale płot to dla
niego nieco za mało. Będzie się kotłował od nadmiaru pędów.

> Jaki odstęp należy zachować przy sadzeniu i czy można to zrobić (tj.
sadzić)
> teraz?

W sprzyjających warunkach do końca roku będzie miał kilka metrów, a od
przyszłego roku po 5-8 m rocznych przyrostów.
Jeśli kupisz w pojemniku - możesz śmiało sadzić.

> Pozdrawiam,
> Ania

Również, ark

3. Data: 2004-07-13 20:24:38

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> obsadziłam ogrodzenie thujami, ale jako że rosną powoli wymyśliłam sobie
że
> obsadzę płot jakimś pnączem.

to ja trochę temat w inną stronę ja właśnie sie przymierzam do posadzenia
iglaków i ciekawa jestem w jakiej odległości od siebie posadziłaś iglaki i
jaką wysokość te iglaczzki mają. Zbieram wszystkie informację bo chciałabym
dobrze je posadzić by potem nie mieć z nimi kłopotów a może jeszcze
zdradzisz jakie to odmiany.

pozdrawiam

silvia

4. Data: 2004-07-13 21:52:20

Od: "AM" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "silvia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to ja trochę temat w inną stronę ja właśnie sie przymierzam do posadzenia
> iglaków i ciekawa jestem w jakiej odległości od siebie posadziłaś iglaki i
> jaką wysokość te iglaczzki mają.

Thuja Smaragd; wysokość ok. 70 cm, w odstepach 70 cm. Posadziłam je rok
temu - dopiero w tym roku zaczeły rosnac - narazie przyrosty maja jakies
gora 20 cm. Podobno na żywopłot najlepsz, bo najszybciej rosnąca jest thuja
brabanth.

Pozdrawiam,
Ania

5. Data: 2004-07-14 10:05:52

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek Rzepecki wrote:

> Najszybciej rośnie rdest Auberta, jest wystarczająco gęsty, ale płot to dla
> niego nieco za mało. Będzie się kotłował od nadmiaru pędów.

Przemarza. Temat wielokrotnie poruszany. Sprawdź w googlach.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2004-07-14 12:35:52

Od: "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przemarza. Temat wielokrotnie poruszany. Sprawdź w googlach.

Widać nie było jeszcze u mnie wystarczająco ostrej zimy :-((
Chociaż były ostatnio mroźne i bezśnieżne, a rdeścik nie ucierpiał.

> Pozdrawiam
> Bea

Również, ark

7. Data: 2004-07-21 15:05:54

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Widać nie było jeszcze u mnie wystarczająco ostrej zimy :-((
> Chociaż były ostatnio mroźne i bezśnieżne, a rdeścik nie ucierpiał.

Mój również dzielnie uporał sie z zimą bez okrycia chociaż w tym roku i
odbił i zakwitł później niż zwykle.
Dokupione z tego samego źródłą i dosadzone w tym roku rdesty nie wiedzieć
czemu rosną dużo słabiej , mają mniejsze liście , ale kwitły dużo mocniej.
Czyżby inna odmiana ?
A co do obsadzania płotu to przyznam się , że specjalnie to nie wygląda , bo
jeśli sie chce ogrodzić od widoku to istotnie tylko plątaniną bezskładnych
łodyg , bo trzeba go ostro zmuszać żeby szybko rosnąc chciał pełzać po
siatce a nie w górę. Rekordow łodygi sięgnęły u mnie 6 metrów a rośnie
podobno do 11 w ciągu roku. Płot obsadziłbym raczej czymś innym. Ale to już
moje zdanie ...
Pozdrawiam - Andrzej F.

8. Data: 2004-07-22 20:26:30

Od: "AM" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> Płot obsadziłbym raczej czymś innym. Ale to już
> moje zdanie ...

Np. czym?

Pozdrawiam,
Ania

9. Data: 2004-07-22 20:29:05

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Andrzej" <a...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> Np. czym?
Winobluszczem pięcioklapowym. Ładnie wygląda jesienią.
Pozdrowienia
Jan

10. Data: 2004-07-23 14:37:12

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ================
> Winobluszczem pięcioklapowym. Ładnie wygląda jesienią.
> Pozdrowienia
> Jan

Winobluszcz jak najbardziej , a ja ostatnio zauroczony jestem winnikiem tyle
, że trzeba być mocno cierpliwym , bo przynajmniej u mnie rosnący nie poraża
tempem przyrostów rocznych . Za to jak wygląda.....
http://www.clematis.com.pl/wms/wmsg.php/322.html&pla
nt_number=168

Identyfikacja - prośba o pomoc
kilka nowych foterk