Komary

11. Data: 2000-05-04 16:08:59

Temat: Re: Re: Komary
Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 May 2000 08:27:33 +0200, "Jerzy Wierzchnicki"
<j...@z...slupsk.pl> wrote:

>Nie wiem dlaczego naukowcy nie zajęli się jeszcze zmianami genetycznymi
>wśród komarów. To stworzenie chyba nie jest potrzebne w przyrodzie (czy
>znane są jakieś pożyteczne oddziaływania komarów na środowisko?), może
>należy je wyeliminować jak zarazki cholery czy inne paskudztwa?
>Jurek

pewnie sie boja ze wyrosnie jak trzmiel i dopiero bedzie ;-)
hej

12. Data: 2000-05-05 01:13:21

Temat: Re: Komary
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>To stworzenie jest potrzebne w przyrodzie. jego larwy sa pozywieniem dla
>wielu innych zwierzat.

No właśnie - gdyby nie komary, musiałbym dokarmiać moje nietoperze Whiskasem
(ciekawe czy łapią puszki w locie?:-)), jazie też nie chciałyby wyskakiwać
nad powierzchnię wody, a i ich larwy wodę z glonów trochę oczyszczają.
Ja już jakoś przyzwyczaiłem się do ukąszeń na cielcu. Najgorsze są te w
czaszkę (jako, że intelekt coraz bardziej wypycha mi włosy:-)), ale drapiąc
się w czerep pobudza się podobno szare komórki:-)

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

13. Data: 2000-05-05 05:24:07

Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On 4 May 2000 12:14:32 +0200, d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka)
wrote:

>To stworzenie jest potrzebne w przyrodzie. jego larwy sa pozywieniem dla
>wielu innych zwierzat. dorosly komar jest pozywieniem dla innych
>zwierzat. eliminowanie jakiegokolwiek organizmu z ekosystemu jest duza
>lekkomyslnoscia i lepiej tego nie robic.na miejsce jednej plagi (np.
>ospa) przychodzi inna (np. aids).
to raczej z plagi podrózowania , zreszta tak jak czarna ospa :-))))
>a co do produkcji organizmow
>modyfikowanych genetycznie, to korzysci z tego plyna raczej tylko dla
>naukowcow, bo maja sie z czego opublikowac i dostaja pieniazki na nowe,
>nikomu niepotrzebne badania.
>Dorota
no coz wszystkie odmiany hodowlane to sa modyfikowane genetycznie :-)
teraz robia to samo tylko szybciej :-)
jak bys posluchala obaw fizykow dopiero by ci stanely wlosy na glowie
na przyklad obawa przed stworzeniem dziwnych atomow ktore przez
wchodzenie w reakcje z materia naszego swiata powodowaly by reakcje
lancuchowa przemiany naszej materi na ta dziwna
ale jak to sie sprawdzi doswoiadczalnie to bedzie i tak juz za pozno
:-)))

hej

14. Data: 2000-05-05 09:19:35

Temat: Re: Odp: Komary
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

kiedy gatunek ginie, trwa to miliony lat. czlowiek potrafi wykonczyc w
ciagu kilkudziesieciu. wtedy nie ma mowy o przystosowaniu sie innych
gatunkow do innego pozywienia. wszelkie dane wskazuja na to, ze ingerencja
czlowieka w przyrode konczy sie dla tej ostatniej katastrofa. a w efekcie
i dla czlowieka. lancuchy zaleznosci sa bardzo skomplikowane i kto wie,
moze w efekcie jestesmy od komarow zalezni :-))??
bezmyslna ingerencja czlowieka w srodowisko, modyfikacja genetyczna
organizmow to cos, co napawa mnie lekiem, dlatego zareagowalam tak
emocjonalnie :-))
Dorota

15. Data: 2000-05-05 10:08:26

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

A nieprawda! modyfikacje tworzone przez naukowcow to rzeczywisty
koszmar. na przyklad po co komu swiecaca na zielono mysz?? mieszanie genow
w laboratorium jest duzo bardziej nieprzewidywalne niz mieszanie ich
droga krzyzowan. poza tym, zauwazylam, ze generalnie rosliny modyfikowane
genetycznie tworzy sie, by zarobic koszmarne pieniadze, nie po to, by
zlikwidowac glod na swiecie...na przyklad tworzy sie rosliny ktore sa
bezplodne i nie mozna samemu wyprodukowac nasion. jest to dzialanie
celowe, zmuszajace do kupowania ich co rok u producenta. to sie zdarzalo i
wczesniej, byly oczywiscie bezplodne odmiany, ale teraz ten proceder
przybiera na sile. ponadto tworzy sie odmiany o zwiekszonej odpornosci na
choroby czy szkodniki, przy czym nalezy pamietac, ze czesto polega to na
zwiekszeniu zawartosci w roslinie substancji szkodliwych dla tychze
organizmow, byc moze szkodliwych rowniez dla nas. dlugo by pisac,
pamietacie przyklad kukurydzy trujacej dla motyli? pylek transgenicznej
kukurydzy jest trujacy dla pewnego gatunku motyla, ktory na niej
zeruje. moze to doprowadzic do jego wyginiecia, a skutki moga byc rozne
(lancuch pokarmowy itd).
Dorota

16. Data: 2000-05-05 13:34:32

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Lapia, ale uprzednio musisz otworzyc :-)))!
Dorota

17. Data: 2000-05-06 19:04:26

Od: "khg" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamas napisał(a) w wiadomości: ...
>najlepszy sposób to polubić;
>ale ja wiem, że to się nie każdemu uda.
>poza tem sie smarować;
>OFF odstrasza:
>a jak już ugryzie ( albo użądli)
>to natrzeć zieloną pietruszką

Witam z komarzego zaglebia (Wroclaw ,zwlaszcza po powodzi).
Lampa z wyladowaniami elektr. - calkowita porazka (skuteczna na cmy, ale
komu one przeszkadzaja?).
Swiece zapachowe - smrod nie do zniesienia dla wszystkich, poza komarami.
OFF i Autan - o tak!!!
Polecam sprawdzony osobiscie sposob - wentylator obrotowy na tarasie
skutecznie odstrasza komary w strefie ruchu powietrza.
pozdrawiam
Jacek

18. Data: 2000-05-07 09:21:45

Temat: Odp: Komary
Od: "MarekA" <m...@o...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc pozostaje sie drapac i machac rekoma , a jeszcze slyszalem ze pomaga
generatora akustyczny ok. 20 kHz , sprawdzal ktos ?

--
MarekA

Użytkownik khg <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:_0_Q4.29836$O...@n...tpnet.pl...

19. Data: 2000-05-07 21:33:13

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nooo ....... Krzysztofie podpadłeś ..... miałeś sprawdzac .... I CO ???

Pozdrówki - B.M.- Jagoda

20. Data: 2000-05-08 04:35:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Nooo ....... Krzysztofie podpadłeś ..... miałeś sprawdzac .... I CO ???

Miałem sprawdzać na swoich roslinach jeżeli podasz odległość.

pozdrawiam :-)
Krzysztof Marian Marusiński
http://ogrod.to.jest.to

--