Komary

1. Data: 2000-08-23 08:36:31

Temat: Komary
Od: "Ewka" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy komary istnieją (gryzą) do zawsze? Czy to "wynalazek" naszych czasów?

Nigdzie w literaturze nie spotkałam się z komarami. Mrówki owszem, pogryzły
niejaką Telimenę. Ale komary? A przecież jest wiele scen, w których powinny
być. Nad Niemnem - pływali po rzece, z pochodniami. W Lalce czy Nocach i
dniach chodzą sobie po ogrodzie wieczorową porą i nic. Czy spotkaliście się
z komarami w jakiejś książce?

Marzyło mi się posiedzieć wieczorem na tarasie, słuchać cykania świerszcza i
potrzeć na spadające gwiazdy. A tymczasem oglądam telewizję w dusznym pokoju
przy zamkniętych oknach.

Dziś rano słyszalam w radiu jak ktoś (biolog?) wypowiadał się, że możliwe
jest zniszczenie całej
populacji komarów, ale nie robi się tego, bo być może są one do czego w
przyrodzie potrzebne. No ale jeśli kiedyś ich nie było to może jednak
zniszczyć. Ja jestem za.

Pozdrawia pogryziona

2. Data: 2000-08-23 22:43:49

Temat: Re: Komary
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje sie u Sienkiewicza w Ogniem i Mieczem chlopi ukrainscy smarowali
sie dziegciem od komarow.
Magdalena Bassett

3. Data: 2000-08-24 11:58:11

Od: Maria Miller <m...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewka wrote:

> [...]
> populacji komarów, ale nie robi się tego, bo być może są one do czego w
> przyrodzie potrzebne. No ale jeśli kiedyś ich nie było to może jednak

Nie wiem czy az trzeba cala populacje, wystarczy ponoc jak sie
zlikwiduje bajorka w okolicy czy inna tego typu stojaca wode.
O komarach bylo w "Ludziach bezdomnych" Zeromskiego. O bajorkach i
bagienkach jako siedliskach tych bestii tez.

M.M.

4. Data: 2000-08-24 14:44:46

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Ewka wrote:

> [...]
> populacji komarów, ale nie robi się tego, bo być może są one do czego w
> przyrodzie potrzebne. No ale jeśli kiedyś ich nie było to może jednak

Z tego co wiem na duza skale niszczy sie komary w USA, Floryda jest
bardzo bagnista, takze niewielu turystow by tam przyjechalo gdyby nie
niszczyli komarow. Problem jednak polega na tym, ze... naukowcy niedawno
zaobserwowali duza liczbe deformacji/ defektow u zab( dwie pary nog) i
innych organizmow zyjacych na tym terenie....

Pozdrawiam,
Anka

--
!!! Najlepszy ZEWNETRZNY modem w Polsce !!!
Modem ZyXEL Omni 56K za 272,95 zl http://www.promocja.kki.pl

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

zamiast trawnika