Kompost - pytania

11. Data: 2007-06-07 15:11:55

Temat: Re: Kompost - pytania
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6df3.0000006f.466800e1@newsgate.onet.pl m
<l...@o...pl> napisał(a):

> Bo tak powiedział Pan Julian Osetek, ten od uprawy biodynamicznej.

Hejka. To ja przebijam Osetka ekoogrodnictwem:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Ekoogrodnictwo/Komposto
wanie/Porady
Porada
Jak stosować kompost
a.. Dojrzały (9-12 miesięczny) kompost mieszamy płytko z glebą tuż przed
siewem lub sadzeniem roślin.
b.. Świeży (2-3 miesięczny) możemy użyć jako ściółki pod kwiaty, warzywa,
krzewy i drzewa, możemy przykryć go cienką warstwą trawy, liści lub ziemi,
żeby łatwo nie wysechł.
c.. Świeży kompost można dodawać do lekkich piaszczystych gleb, np.
kilkucentymetrową warstwę jesienią, bez przekopywania. Na ciężkich
gliniastych glebach lepiej zastosować dojrzały kompost mieszając go z glebą
na wiosnę.
d.. Dawki kompostu zależą od rodzaju gleby i uprawianych roślin. Minimalna
dawka, jeżeli nie stosujemy innych nawozów to 1-2 kg/m2 pod średnio
wymagające rośliny, a nawet ponad 4 kg/m2 pod rośliny bardziej wymagające.
e.. Jeżeli nie dysponujemy dużą ilością kompostu, wystarczy stosować go do
rowków pod siew lub sadzenie, ale kompost musi być przesiany.
f.. Komposty produkowane z osadów ściekowych i odpadów komunalnych nie
mogą być stosowane pod rośliny przeznaczone do spożycia. W ogrodach
biologicznych w ogóle nie ma miejsca dla takich kompostów - lepiej stosować
je do rekultywacji składowisk lub terenów zdegradowanych.
Pozdrawiam jowialnie Ja...cki
PS Ciekawie o trawnikach: http://aip.az.pl/ogrod/articles.php?go=103

12. Data: 2007-06-07 17:25:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. To ja przebijam Osetka ekoogrodnictwem:
> http://pl.wikibooks.org/wiki/Ekoogrodnictwo/Komposto
wanie/Porady

Gdybyś wiedział z iloma On skrzatami i elfami konsultacje prowadził,
to nie pisałbyć takich herezji.
Pozdrawiam.Mirzan

13. Data: 2007-06-07 18:20:14

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:6df3.0000006f.466800e1@newsgate.onet.pl m

> Hejka. To ja przebijam Osetka ekoogrodnictwem:
[...]

Czytałeś?
http://odpady.org.pl/articles.php?id=73
pozdr. Jerzy

14. Data: 2007-06-09 20:57:01

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)>
> Kompost jest zbyt cennym produktem, abo rozsypywać go na trawnik.
> W pierwszej kolejności pod warzywa, kwiatki.Kompostu nie należy
> Przekopywać.
> Pozdrawiam.Mirzan

A ja nieświadoma tak ważnych zasad daję kompost pod ziemię :-),
czyli pod sadzone roślinki. W ten sposób nie kiełkują zaraz nasionka z
kompostu.

Pozdrawiam Krycha

15. Data: 2007-06-10 02:37:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> A ja nieświadoma tak ważnych zasad daję kompost pod ziemię :-),
> czyli pod sadzone roślinki. W ten sposób nie kiełkują zaraz nasionka z

Skoro ma nasionka to nie jest to przekompostowane - w dobrym, gorącym,
wilgotnym kompoście nasiona szybko wschodzą i obumierają. Podobnie pędy i
rozłogi. Trzeba iść na kompromis albo pruchnica, albo azot...

16. Data: 2007-06-10 05:04:13

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
...Trzeba iść na kompromis albo pruchnica, albo azot...

Albo łortografia...
--

JO

17. Data: 2007-06-10 05:52:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> wrote in message
> Panslavista napisał(a):
> ...Trzeba iść na kompromis albo pruchnica, albo azot...
> >

> Albo łortografia...

Racja - ale weź pod uwagę, że pisane jednym palcem i jednym okiem, pomiędzy
wc, a łóżkiem.

18. Data: 2007-06-10 06:47:35

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> wrote in message

> Racja - ale weź pod uwagę, że pisane jednym palcem i jednym okiem, pomiędzy
> wc, a łóżkiem.

To - nieco - usprawiedliwia, ale nawet w tej sytuacji nie powinno się
pisać "gufno" czy "strzać".
--
JO

19. Data: 2007-06-10 07:08:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To - nieco - usprawiedliwia, ale nawet w tej sytuacji nie powinno się
> pisać "gufno" czy "strzać".
> --
> JO

Hm, są różne środki ekspresji, nie pokonam ciebie na twoich polach - nie
należę do Bluzgaczy.

20. Data: 2007-06-10 08:03:53

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Hm, są różne środki ekspresji, nie pokonam ciebie na twoich polach - nie
> należę do Bluzgaczy.

No toś mi dołorzyu
--

Namaste!

EuGeniusz Dębski
www.eugeniuszdebski.pl

Co to za krzew?
rollborder lub coś innego
Aaa! co mi napadło trawnik?
Ogrod botaniczny i palmiarnia w lodzi
Kosiarka Husqvarna vs Parner, silnik Briggs & Stratton vs Honda