Koper włosli bulwy - fenkuł

1. Data: 2004-11-07 13:01:38

Temat: Koper włosli bulwy - fenkuł
Od: "Olcia" <Olcia<c...@w...pl>> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Wczoraj bedac na zakupach zobaczylam cos takiego jak bulwy kopru wloskiego
(podobno nazywa sie to fenkuł). Pokusilam sie na owy specjał, jednakze Pani
sprzedajaca warzywa nie potrafila dac mi przykladu przyrzadzenia tego warzywa.
Moze ktos z grupowiczow zna jakies przepisy jak to cos mozna przyrządzić I czy to
Waszym zdaniem jest smaczne?

Pozdrawiam cieplutko
Olcia

1. Data: 2004-11-07 18:17:32

Temat: Re: Koper włosli bulwy - fenkuł
Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pycha, raz dostalam taką bulwe, posiekałam w słupka (odkroilam "głąb") i
dodalam do surówki z kapusty pekińskiej, zyskała wspaniały zapach i anyzowy
smak, roslinka jest chrupiutka, nawet spożywana na surowo a'la seler naciowy
bez dodatków jest wspaniały.
Gorąco polecam ;)

1. Data: 2004-11-07 23:31:37

Od: "iska" <s...@g...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olcia >" <Olcia<c...@w...pl> wrote in message
> [...]
> warzywa.
> Moze ktos z grupowiczow zna jakies przepisy jak to cos mozna przyrzšdzić

Bardzo smaczne. Ja to gotuje na parze i podladam pod rybe (rownierz na
parze)
Pozdrawiam
iska

1. Data: 2004-11-08 18:17:00

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... bulwy kopru
> wloskiego (podobno nazywa sie to fenkuł).
> ...Moze ktos z grupowiczow zna
> jakies przepisy jak to cos mozna przyrzšdzić

"Fenkuł pod beszamelem" - "Potrawy z warzyw" Barbara Adamczewska Wyd.
Prószyński i Ska
3-4 bulwy fenkułu
4 łyżki startego żółtego sera
1 łyżka oliwy
Beszamel: 2 łyżki masła, 2 łyżki mąki, 2 szklanki mleka, sól, pieprz, gałka
muszkatołowa

Fenkuł gotować we wrzącej posolonej wodzie 5-8 min, osączyć.
Zrobić beszamel (rozgrzać masło, wsypać mąkę, gdy zasmażka zbieleje wlać
mleko i gotować do zgęstnienia, przyprawić)
Żaroodporne naczynie wysmarować oliwą, ułożyć plastry fenkułu, polać
beszamelem, posypać żółtym serem, zapiec w piekarniku (180C)

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-11-08 22:21:32

Od: "kiper" <k...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
warzywa.
> Moze ktos z grupowiczow zna jakies przepisy jak to cos mozna przyrządzić I

osobiscie nie przepadam za anyzkowym smakiem, zrobilem jednak ostatnio:
http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid1
9/
mowiac szczerze mnie osobiscie nie bardzo smakowalo, gosciom podbno tak:))

pzdr.
Kiper

1. Data: 2004-11-08 23:44:44

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Nov 2004 13:01:38 +0000, "Olcia"
<Olcia<c...@w...pl>> wrote:

> I czy to
>Waszym zdaniem jest smaczne?

Przepadam!
Kiedy mieszkalam we Wloskim klasztorze, siostry to dawaly na surowo,
gotowaly, smazyly, rowniez w panierce, piekly.... och, co za piekne
czasy to byly :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

1. Data: 2004-11-09 19:27:00

Od: "Netka " <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko uważaj z ilościa, bo to ponoć afrodyzjak :)

Netka

1. Data: 2004-11-12 21:59:08

Od: "Olcia" <Olcia<c...@w...pl>> szukaj wiadomości tego autora

"Netka " <z...@p...onet.pl> wrote:

>Tylko uważaj z ilościa, bo to ponoć afrodyzjak :)
>
>Netka
>
>--
>Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Dzieki serdeczne za wszystkie przepisy :)
Wyprobowalam jzu duszony. Smak ma oryginalny. Musze ejszcze sprobowac
surowego... tak w surowce.
Dzieki jeszcze raz
Pozdarwiam wszystkich cieplutko :)

Olcia

1. Data: 2004-11-16 09:01:06

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
warzywa.
> Moze ktos z grupowiczow zna jakies przepisy jak to cos mozna przyrzšdzić I

Witam po bardzo dlugiej przerwie. Jestem wlasnie na etapie przyrzadzania
wloskich potraw. Tu we wloszech koper wloski nazywaja finokio. Pokrojony na
kawalki, z dodatkiem grzybow , popmidorow, czosnku, oliwy, to tutaj jest
przysmak wielki. Jadlam tez lasagne z tak duszonym koprem. Bardzo dobre. pzdr.

proszę o przepis na dobry placek
Pieprz czerwony
zoładkowa gorzka
Nazwa dla fasoli czerwonej po bretońsku