Kora w ogrodzie

11. Data: 2003-06-26 07:32:24

Temat: Re: Kora w ogrodzie
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Przepraszam,że wtrącę. Przede wszystkim
> daje kasę jej "producentom" i to nie małą.

Wystarczyło podjechać do ludzi, którzy właśnie korowali drewno
na ogrodzenie. Naładowałam pięć wielkich worków.

Krycha&Co(ty)

12. Data: 2003-06-26 08:03:26

Od: l...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

hej! ja sypałem trochę kory - nie za dużo - oraz trociny od mojego dziadka po
cięciu drewna na rabaty bylinowe. trociny rozsypałem pomiędzy roślinami:
piwoniami, irysami i innymi. po roku zauważyłem efekty. ziemia była wilgotna
więc rośliny miały lepsze warunki do wzrostu, a po za tym kora i trociny
zaczęły rozkładać się i wytworzyły warstwę próchnicy. moje roślinki urosły
dwukrtonie większe! zauważyłem również że pod warstwą rozkładającej się kory
swoje miejsce znajduje mnóstwo pożytecznych zwierząt. oprócz setek dźdźownic
spulchniających ziemię mieszkają tam też stonogi i inne spełniające bardzo
ważne role w przyrodzie. po za tym w takiej korze-jak zauważyłem- lubię często
grzebać ptaszki kosy i wyjadać z niej różne owady. rozsypana kora coś na wzór
naturalnej ściółki w lesie. miłego dnia. Łukasz.

13. Data: 2003-06-26 10:01:48

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moim zdaniem wpływa na popawę gleby (u nas piaski a po rozypaniu kory
> wokół drzewek zauważyłam że poprawia sie jej struktura - tylko co dwa lata
> trzeba to uzupełniać to co się rozłożyło)
> Pozdrav. Rene

Strukturę poprawisz najlepiej dobrą glebusią.

Pozdrawia boletus

14. Data: 2003-06-26 10:02:56

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rene" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
> wiadomości news:bdc6i7$fbk$1@news.onet.pl...
> roślin,
> Potwierdzam! I pod "iglaki" tez jak pod wrzosowate!
> Pozdrav.Rene

Ale mimo wszystko szpeci:(((

Pozdrawia boletus

15. Data: 2003-06-26 10:15:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A u mnie glina natomiast, w miejscach gdzie leży kora struktura gleby jest
> wiele lepsza.
> Pozdrawiam
> Marta

Strukturę swej gleby poprawisz obornikiem,kompostem.
Wiem,że nastała era ludzi leniwych,ale Ciebie Marto
nie podejrzewam o niechęć do pracy,dlatego miast kory
użyj w/w ulepszaczy:)
Przynoszą dużo więcej korzyści niż kora-substancja
obca ogrodowi,a przez szpecąca Twój piękny ogród.

Pozdrawia boletus

16. Data: 2003-06-26 10:21:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Wystarczyło podjechać do ludzi, którzy właśnie korowali drewno
> na ogrodzenie. Naładowałam pięć wielkich worków.
>
> Krycha&Co(ty)

To źle:((( Korowa choroba opanowała grupę:(((

Pozdrawia boletus

17. Data: 2003-06-26 10:55:54

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przynoszą dużo więcej korzyści niż kora-substancja
> obca ogrodowi,a przez szpecąca Twój piękny ogród.

ale moze w/g czyjegos gustu nie szpeci, wiec po co nachalnie prostowac
wszystkim poczucie estetyki?

wojtek

18. Data: 2003-06-26 11:18:28

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Ale mimo wszystko szpeci:(((
>
> Pozdrawia boletus

Najwłaściwsza do użycia w ogrodzie jest kora mózgowa, hi hi hi

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

19. Data: 2003-06-26 11:30:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bderr5.3vvlrab.1@news.Dziadek.priv.pl Dziadek
<d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Najwłaściwsza do użycia w ogrodzie jest kora mózgowa, hi hi hi

Hejka. Ale ile to wymaga wysiłku. ;-)
Pozdrawiam pochmurnie z przebłyskami Ja...cki

20. Data: 2003-06-26 11:40:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
wiadomości news:bdejfo$l6a$1@phone.provider.pl...

> ale moze w/g czyjegos gustu nie szpeci, wiec po co nachalnie prostowac
> wszystkim poczucie estetyki?
>
> wojtek

Szpeci i wszyscy o tym dobrze wiedzą.
Górę bierze wygodnictwo i ogólna
niechęć do rzetelnej ogrodowej pracy.
Na zdjęciach ludzie widzą bajeczne ogródki
i chcą mieć takowe u siebie - z dnia na dzień.
Smuci,że osobom wrażliwym na przyrody
piękno tak łatwo wcisnąć byle co:((

Pozdrawia boletus

Kłopotliwy sąsiad