Koronki klockowe...

1. Data: 2002-09-06 09:14:08

Temat: Koronki klockowe...
Od: Ewa Rymszewicz <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)

Ghem. Udało mi się być w Toruniu na kursie tychże, mineło już kilka dni od
powrotu, ale jako że inne rozjazdy też się nadarzyły, mam takie "małe"
opóźnienie :-) Z kursu zadowolona jestem barrrrdzo, ach te nici śniące się
po nocach... ;-) Tym bardziej, że trafiłam na niego w niesamowity sposób:
dzwoniłam do Torunia i mówiono mi, że nie ma miejsc, więc po prostu
przyjechałam sobie do Torunia w celach towarzysko-zwiedzających, a na kurs
trafiłam chcąc kupić te klocki. I już zostałam. :-)

Kurs niesamowity, akurat ten rodzaj robótek bardzo mi "podszedł" -
przepraszam, ale nie mam aż takiego daru wysławiania się, żeby to
poopisywać. Panie przeważnie w wieku mojej mamusi, było też kilka starszych
pań, ja akurat byłam jedną z najmłodszych uczestniczek. Atmosfera
niesamowita (były nawet dowcipy tylko-dla-kobiet ;-) ). Kurs prowadziły
panie instruktorki z Bobowej, zajrzyjcie sobie na stronę www.bobowa.pl -
tam jest garść informacji na temat takich koronek.

No i mam prośbę... (tiaaa, to nie było takie bezinteresowne, można się było
spodziewać ;-) ) Wiem mianowicie, że w starych numerach "Anny" było trochę
o koronkach klockowych, tylko teraz pytanie - w których? Numer 7/2002
akurat mam, ale nic poza tym. Mogę sobie zamówić numery archiwalne, ale na
ichniej stronie akurat nie ma żadnych informacji na temat ich zawartości, a
kupować w ciemno to mimo wszystko za drogo. Albo byłabym też chętna na
ksero, zwróciłabym oczywiście koszty i ksera, i przesyłki...

Są jeszcze jakieś pisemka z taką zawartością? Wiem tylko o włoskim
"Rakamie".

Dzięki za dobrnięcie aż tutaj w tym przydługawym poście :-)
Pozdrowienia, ER czupirek.

1. Data: 2002-09-06 09:31:20

Temat: Re: Koronki klockowe...
Od: "Ewa20" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Rymszewicz <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.1...
> [...]
> "Rakamie".
>

> Dzięki za dobrnięcie aż tutaj w tym przydługawym poście :-)

mam nr 5\1997 jest tam kurs: koronki klockowe oraz taśma i serweta robiona
tą techniką jeszcze poszukam więcej -czy ci zeskanować i podesłać

1. Data: 2002-09-06 09:36:50

Od: "Ewa20" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa20 <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:al9sq0$dah$...@n...tpi.pl...
znalazłam tego o wiele więcej zeskanuję i wyślę na priva

1. Data: 2002-09-06 09:39:58

Od: "Kayra" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Rymszewicz" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kurs prowadziły
> panie instruktorki z Bobowej, zajrzyjcie sobie na stronę www.bobowa.pl -
> tam jest garść informacji na temat takich koronek.

No, to się przyznam :-)))
Jako, że mój ojciec pochodzi prawie z Bobowej ( jakiś 6 km dalej się
urodził ), to dość dobrze znam ten teren.
Dawno dawno temu, była tam Spółdzielna Pracy "Koronka" - teraz to jedynie
marne szczątki dawnej świetności zostały. Zreszta moja matka chrzestna tak
całe lata pracowała.
Zamowali się "totalnie" rękodziełem:
- gobeliny ( 2 wiszą u mnie w domu, kilka u Rodziców )
- swetry maszynowe
- kilimy wszelkij maści
- koronki
Jak byłam teraz w sierpniu u Rodzinki, przyważyłam w Bobowej "Wystawe
koronek". Niestety, akurat w tym czasie Wystawa pojechała sobie do Brugii w
Belgii ( ale jakas bardzo miła Pani była chętna mnie wtajemniczyć w tajniki
ich robienia ).W tym momencie przeżyłam kolejne "deja vu". Oóż byłam kilka
razy w Brugii i pamiętam, jak sie rozpływałam nad ichniejszymi koronkami.
nawet sobie takiego motylka-broszkę kupiłam.
Przy okazji podpytałam moje ciotki, jak to się robi takie koronki. Nawet
jeszcze gdzies im się klocki ostały. Doszłam jednak do wniosku, że to nie
dla mnie taka zabawa.
Zostaję przy XXX, ale ładne koronki mogę zawsze pooglądać.

Krysia ( Gliwice )

1. Data: 2002-09-06 10:10:24

Od: "Kayra" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Włąśnie się doczytałam, że "W DNIACH 02-06.10.2002 R. ZAPRASZAMY NA
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KORONKI KLOCKOWEJ
BOBOWA 2002"

Koronek robic i tak nie będe, ale mogę "złożyć wizytę" Rodzince i przy
okazji "oczy napaść ładnymi koronkami". Jak mi się uda dojechać, to złoże na
forum raporcik.

Krysia ( Gliwice )

1. Data: 2002-09-06 10:14:05

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Obejrzyj stronę http://madejb.w.interia.pl/3.htm

Są na niej umieszczone zdjęcia koronek klockowych właśnie z Bobowej, niektóre
można powiększyć do całkiem sporych rozmiarów. Myślę, że będzie to dobre źródło
inspiracji, gdzyż szczegóły są dosyć dobrze widoczne. Dla osoby która wie o co
chodzi powinno to wystarczyć. W domu przejrzę archiwa Anny i Rakam. Jak coś
znajdę to podeślę. Gdzieś mam też 4 wzory ze schematami ale muszę głęboko
poszukać, gdyż koronki klockowe to na razie daleka przyszłość dla mnie

Asiek

1. Data: 2002-09-06 14:49:47

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam takę książkę :Zręczne ręce: i tam jest dośc sporo o technice
klockowej ( ale za to nie mam skanera). Jeżeli nie zależy ci bardzo na
czasie to kiedyś Ci to zeskanuję.
Ania

1. Data: 2002-09-06 14:54:05

Od: "Grazyna Szkudlinska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa20" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Ewa20 <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:al9sq0$dah$...@n...tpi.pl...
> znalazłam tego o wiele więcej zeskanuję i wyślę na priva

##########################
Mnie TEZ!!!! Proooosze!

Grazyna

1. Data: 2002-09-07 06:51:48

Od: "Ewa20" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grażynko podaj adres swojej skrzynki chcę ci wysłać kurs

1. Data: 2002-09-07 08:00:30

Od: "Ewa20" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grażynku mam twój adres i wysyłam

też poszukałam